De natuur is mooi

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hoi, ben ik weer :)

Ben toch nog eens goed gaan kijken naar de foto's die ik in Breda heb gemaakt.
Na bewerken in LR5 ben ik eigenlijk best trots op de volgende foto's en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Deze bloem heb ik ivm de achtergrond met verschillende diafragma instelling gemaakt. Allebei hebben ze wel iets denk ik.
1: Met F/36 om zoveel mogelijk van de achtergrond duidelijk te krijgen

41098

2: Met F/10 om toch wat achtergrond te zien / niet heel blurry te krijgen

41097

3: Een hommel gespot in een prachtig paarse plant... oh had ik maar een macrolens :)

41096

4: Leuk straatje, lage stand gekozen ivm de keien op de grond

41094

5: Zelfde straatje, maar hier verticaal geschoten ivm de leuke herhaling links in het pand + ik kreeg het kerkje er leuk bij

41093

6: Als afsluiter deze foto waar ik de zon door de boom er erg mooi uit vond zien

41099

Bedankt weer voor het kijken.
Ik hoop dat deze foto's van betere kwaliteit zijn (ik denk het zelf wel).
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoihoi,

je bent lekker aan het oefenen. Wat me vooral opvalt is dat je foto's scherpte missen. De eerste drie gaan nog wel maar de rest zou veel scherper moeten. Foto 3 vind ik het leukst, maar daar staat de lantaarn precies voor de kerk. Je had ook te maken met erg hard, fel licht, dat maakt het niet makkelijker. Misschien vroeger of later op de dag fotograferen... of je onderwerp aanpassen aan het soort licht.
Als je zo doorgaat met proberen, en op dit forum ook de foto's van anderen bekijkt en het commentaar dat erbij staat zullen je foto's snel beter worden!

Succes ermee,
groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Dankje Elsbeth... het gaat (een keer) goed komen :)
En jullie hulp / tips helpen daar zeker bij!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Ik vind je foto's van het straatje erg leuk!! Daar heb je je onderwerp mooi laten zien.
Ik ga wel mee met madelief over de scherpte....Verscherp jij je foto's ook iets na???
Van de 1e twee foto's vind ik je tweede beter zal je ook uitleggen waarom....Je eerste is je achtergrond te nadrukkelijk aanwezig...En ik neem aan dat je graag de bloem duidelijk als onderwerp wil hebben dan zou ik proberen om gewoon alle andere dingen proberen weg te laten zoals twee dingen tegelijk willen laten zien.

Zo heb je dat ook met je 3e foto...te veel om het hommeltje heen...Het was omdat het erbij stond anders had ik die in eerste instantie niet echt gezien...
Dus probeer het bij 1 onderwerp te houden of je moet landschappen gaan fotograferen dan niet natuurlijk ;)

Maar gewoon doorgaan!!!!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Dank Julia

Gaat goed komen.....
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar