langs het defensie kanaal; HDR

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Afgelopen woensdag besloot ik om 's morgens een half uurtje eerder naar mijn werk te vertrekken, om onderweg wat foto's te maken. Bij het defensie kanaal probeerde ik een kazemat met opgaande zon vast te leggen.
Met 3 foto's heb ik deze plaat kunnen maken.
Afbeelding
De kleuren zijn iets dramatischer gemaakt.

Ik heb nog 3 foto's gemaakt voor een HDR, maar ik denk dat de donkere en de lichtere foto te ver zijn doorgeschoten. Wanneer ik de foto's samenvoeg, zie ik vlekken verschijnen. Ik zal straks de betreffende foto posten, eerst nog even iets proberen in Photoshop.

Wat zijn, tot nu toe, jullie reactie?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Hier de tweede foto. Let niet op de scheve horizon, die kan ik recht zetten.
Afbeelding

Opgebouwd van deze 3 foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er op gelet dat de middelste foto overal goed belicht was, dat de donkerste foto de lucht goed weergeeft en dat de lichtste foto de grond goed weergeeft. De gecombineerde foto lijkt op sommige punten dicht te lopen, vooral bij de wolken.

Kan ik dit nog in Photoshop bewerken of moet ik de volgende keer bij het fotograferen ergens op letten?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Paul1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 12:18
WoonplaatsCOLON Landgraaf

Probeer het eens met alleen de normale belichting en de onderbelichte. De overbelichte voegt volgens mij weinig toe. Ik heb het geprobeerd met de verkleinde afbeeldingen in Photoshop en dat gaat inderdaad al beter.

Ik heb je onderbelichte en normale foto ook eens geprobeerd in Photomatix samen te voegen en daar ziet het er veel beter uit.

Ik plaats hem even hier. Als je hem hebt gezien haal ik hem weer weg (gezien de forumregels). Je kunt hem nog beter krijgen in Photomatix maar ik heb niet zo lang gespeeld met de instellingen. Ging maar even voor een indruk.

Edit: foto weggehaald
Laatst gewijzigd door 1 op Paul1982, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Wat doe jij met mijn foto's, Paul? Dat zijn MIJN foto's!!! :wink:
Nee, geintje. Ik geef je met terugwerkende kracht alsnog toestemming. :lol:

Dit is mijn versie met 2 foto's, de lichtste weggelaten:
Afbeelding
Ik heb het idee dat bij mij de roze wolken nogsteeds een beetje dicht lopen. Daarbij is mijn grond wat donkerder dan die van jou, Paul.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Paul1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 12:18
WoonplaatsCOLON Landgraaf

Na het samenvoegen kun je in Photoshop nog de schaduwen lichter maken.

Wat je kunt doen aan dat probleem met de lucht in Photoshop weet ik niet. Photomatix heeft daar in mijn ogen geen last van. Daarom was ik ook overgestapt voor dit soort foto's.

Een ander probleem wat ik bij Photoshop tegenkom bij HDR wordt duidelijk bij die eerste foto die je plaatste. Het gras lijkt zo mat (de grasmat... haha).

Ik haal de foto toch even weg, want nu staat die in mijn album ;-). Maar bedankt voor de toestemming!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar