Zeeuitzicht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

beste,

Hier een foto die ik op huwelijkreis gemaakt heb,Wat vinden jullie ervan?Heb hem op de vensterbank van het balkon neergelegd en afgedrukt met zelfontspanner.
Meteen een vraag erbij,Als ik iemand wil fotograveren die bv. op het balkon zou staan met deze uitzicht en kleuren erachter hoe doe je dat?

650d 18-55mm iso100, f/8 30seconden.
Afbeelding
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Niemand?
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hoi psycho-tr,

Het idee is goed. Alleen de foto is heel erg donker. Aan de bovenkant is de lucht aardig belicht en aan de onderkant van de foto het zwembad. Daartussen is bijna alles zo donker dat er eigenlijk maar weinig is te waarnemen. Dus je ogen schieten van de lucht naar het zwembad en dat kijkt niet lekker. Hoe kan je dat de volgende keer anders doen? Langer belichten waardoor de donkere delen lichter worden met het risico dat de lucht en het zwembad overbelicht raken. Of een belichtingstrapje maken oftewel HDR. Daar is al veel over geschreven op deze website.

Als je iemand op fotograferen met op de achtergrond dit uitzicht en die kleuren, dan moet je persoon belichten met een flitser. Hierbij moet je wel je camera zo instellen dat de achtergrond goed belicht wordt. Hierdoor zal zowel de persoon op de voorgrond als de achtergrond belicht worden. Het is vaak even spelen met de instellingen op je camera, maar met enig experimenteren moet het lukken.

Succes, Shyam
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

İk heb nog een andere foto ,Daar is de zwembad inderdaad overbelicht.

Zal straks na me werk die ook uploaden.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Vanaf statief: manueel belichting op achtergrond, persoon belichten met flits ( als kan, bounce ), lens afblokken met bv zwart papier, persoon verlaat scène, zwart papier verwijderen en achtergrond verder belichten.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Oeps..
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

CrisM:wat bedoel je met manuele belichting?


Hier de overbelichte foto,Hoe kan ik de zwembad contrast aanpassen?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

De overbelichting van het zwembad vind ik meevallen. Het is in ieder geval minder erg dan de bijna zwarte delen. Ook in de tweede foto is het nog te donker. Wil je dit geheel goed belicht op de foto krijgen dan zullen je HDR toepassen. Het dynamisch bereik tussen de lichte en donkere delen is gewoon te groot.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

CrisM:wat bedoel je met manuele belichting?
Keuzewiel op M. Ik kan trouwens niet zien op welke manier je deze belicht hebt, gezien er geen exif-gegevens in staan.
Ik vind de blacks in je tweede foto best meevallen, kan je in de nabewerking met levels goed aanpassen.

Groet.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar