zonsopkomst en een laagje sneeuw

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

De foto's zijn allemaal uit de hand genomen met de nodige 'haast' aangezien ik aan het werk was. Maar toch ben ik benieuwd naar tips. Een volgende keer wil ik er sowieso meer tijd voor uittrekken. Nu had ik toevallig de camera mee :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

De foto's ogen mij niet scherp. Composities vind ik wel goed gekozen behalve op de tweede foto, daar mis ik toch echt een stuk van de boom.
Verder vind ik je logo te aanwezig.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Scherpte? Dat is niet het meest interessante commentaar. Dat komt hws door het verkleinen.

De eerste heeft voor mij teveel grond op de voorgrond.
De tweede werkt niet, en de boom links is niet het probleem. Waarom heb je niet gewacht tot de zon boven de bomen uitkwam? Of juist eerder toen de zon nog niet zo raar in die bomen hing?
Van de laatste vind ik de weg niet zo denderend, de foto lijkt een beetje uit balans.

De eerste foto is heel geslaagd eigenlijk, als je iets aan de onderkant kropt. Je zou ook eens kunnen kijken of je nog iets met nabewerken kunt doen, zodat hij nog wat meer karakter krijgt! Kortom, not bad at all!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik ben het helemaal met mijn voorganger eens, en dan had ik nog niet 'ns gelezen of ik had dezelfde gedachten..
foto 3 is gewoon te druk, mijn aandacht word naar zoveel verschillende dingen geleid waardoor dit dus niet fijn mee werkt..

kijk ook eens naar de Witbalans.. de sneeuw ziet er blauw uit .. je kunt het beste bij sneeuw foto's 1 stop overbelichten, dan heb je mooi witte sneeuw.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Dank jullie wel :)
addy101 schreefCOLONScherpte? Dat is niet het meest interessante commentaar. Dat komt hws door het verkleinen.

De eerste heeft voor mij teveel grond op de voorgrond.
De tweede werkt niet, en de boom links is niet het probleem. Waarom heb je niet gewacht tot de zon boven de bomen uitkwam? Of juist eerder toen de zon nog niet zo raar in die bomen hing?
Van de laatste vind ik de weg niet zo denderend, de foto lijkt een beetje uit balans.

De eerste foto is heel geslaagd eigenlijk, als je iets aan de onderkant kropt. Je zou ook eens kunnen kijken of je nog iets met nabewerken kunt doen, zodat hij nog wat meer karakter krijgt! Kortom, not bad at all!
De 2e had ik gewoon niet meer tijd. Ik was aan het werk en moest door. Het plaatje zoals ik het zag was zo mooi, het licht kwam prachtig door de bomen. Maar helaas kan ik de boel niet zo vastleggen als ik het ook zag. Ik vind zelf de foto mooi, maar dat komt ws omdat ik herinneringen aan het moment had ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar