Experiment 2 met Photomatix

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Toch nog even verder geëxperimenteerd met Photomatix.
Een enkele foto van het strand gemaakt, in LR4 bewerkt en de foto in 4 verschillende kleurtemperaturen opgeslagen. Alle 4 brackets samen gebracht en zie hier het resultaat.

Het gaat mij niet om het "verbeteren" van de foto, maar om "gekke" effecten te krijgen met gratis programma's.
Ik heb nog een aantal (gratis) programma's, welke ik 1 voor 1 ga doorspitten.

Nr. 1
Afbeelding

Nr. 2
Afbeelding

Nr. 3
Afbeelding

Nr. 4
Afbeelding

Nr. 5 (het origineel)
Afbeelding

nr. 6 (Sla ik nu te ver door?)
Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik heb lang getwijfeld, maar reageer dan toch maar.
RienW schreefCOLONHet gaat mij niet om het "verbeteren" van de foto, maar om "gekke" effecten te krijgen met gratis programma's
Ik denk dat je dan echt een van de weinigen, zoniet de enigste bent die dit wil bereiken met zijn foto's :? . Ook kun je dan tot in het oneindige doorgaan, want wanneer vindt je het 'gek genoeg ' ?
Je kunt ook heel simpel Picasa (gratis :wink: ) hiervoor gebruiken, dan klikken op bv Neon, oppepper, pixeleren, thermografie, tweekleurig, postereffect enz. Door op elk van deze bewerkingen dan ook nog eens met de schuifjes te spelen heb je in no time meer 'gekke' bewerkingen dan je lief zijn.
Maar wat is het doel hiervan ?
Bovendien zou ik starten met een betere originele foto als nr. 5.
Ik vind deze toch nogal saai, onscherp en de horizon staat scheef :(
En of je met foto 6 te ver bent doorgeslagen ? Ligt eraan hoe 'gek' je het wilt maken.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ik ben het volledig met mijn voorganger eens.

Met dit soort experimenten vind ik het vooral belangrijk dat het iets oplevert dat je zelf aanspreekt. Als dit zo is dan is
het experiment al geslaagd.

Er zijn natuurlijk tig aanpassingen mogelijk zoals deze en ik veronderstel dat de meeste mensen die naar dergelijke effecten kijken er
gemengde gevoelens bij zullen hebben. Vandaar ook mijn bovenstaande stelling dat jij zelf bepaalt of dergelijke aanpassingen meerwaarde t.o.v. het origineel opleveren.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Hallo Rien,

Prima dat je experimenteert (wie doet dat niet?), maar wat is precies de feedback die je wilt?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

De feedback voor mij is de ervaringen met diverse bewerkingsprogramma's. De feedback van Jumper, nl. Picasa, heeft het programma aan mijn lijst toegevoegd, meteen goed doorgespit en op haar waarde geschat.
Het origineel verbeteren is niet mijn doel, vandaar dat ik expirimenteer met een matige basisfoto. Wat de veranderingen / effecten doen wil ik weten om de kennis van digitale fotografie verder uit te breiden.
Ik zie zo nu en dan foto's die (voor mij) aanspreken. Goede beschrijvingen over de de werkmethode ontbreken vaak. Het doorspitten van het programma leert mij wat de mogelijkheden zijn. Naast het lekker bezig zijn heb ik een aantal "Digital Arts" gemaakt, die ook verkocht zijn of gewoon aan mijn muur hangen.
Ik maak wel eens een "project". Dit loopt van een basisontwerp, de opnames, de diverse bewerkingen, tot een uiteindelijk resultaat. Dit kan bij mij wel 3 maanden duren en dan evengoed weer weggegooid worden.
Op het punt van de opname moet ik dan wat aanschaffen, lenen, etc. Vrijwel alles wat ik wil weten vind ik hier op het forum en dat is volgens mij ook de opzet. Als tegenprestatie deel il mijn ervaringen weer. Kortom, het is mijn hobby geworden.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Rien je moet je afvragen of mensen op dit forum hierop zitten te wachten? Dit is niet rot bedoeld, maar ik vraag het me echt af. Ik heb even op je Flicker pagina gekeken en daar staan 2 Art foto's die echt wel de moeite waard zijn om te bekijken. Waarom niet die foto's hier plaatsen en daar feedback op vragen?

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar