Zonsondergang.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
TMT40D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 20:18

Vanavond geprobeerd foto's te maken van de zonsondergang. Ik heb de 15-85 lens gebruikt.

1.

32128

2.

32129

Bij foto 3 heb ik een polarisatiefilter gebruikt.

3.

32130

Hoor graag van jullie wat ik kan verbeteren en eventuele tips.
Alvast bedankt.

M.V.G. Theo
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Als ik een voorkeur aan mag geven dan zou ik kiezen voor:
3,2,1.

Foto 3 is echter op de voorgrond wel dichtgelopen, dat is dus iets waar je de volgende keer op moet letten. De lucht en de horizon springen er mooi uit. Goede verhouding.

Foto 2 heeft naar mijn idee te veel voorgrond. Deze zou ik eraf halen zodat je ongeveer dezelfde verhoudingen krijgt als bij foto 3.
En dan meer een panorama look.

Foto 1 is een beetje hetzelfde verhaal als foto 2. Ook hier zou ik de voorgrond er meer afhalen zodat de lucht prominenter wordt weergegeven. Die moet er meer uitknallen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
TMT40D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 20:18

Dank je Karin115.
Zal er de volgende keer zeker op letten.

M.V.G. Theo
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

een polarisatiefilter tegen de zon in heeft geen effect op de lucht, behalve het feit dat het licht kost (je sluitertijd wordt langer) en je veel meer kans krijgt op stevige flares.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Ik neem aan dat er aan nabewerking weinig aan gedaan is. Met andere woorden: bijna zo uit de camera. Dan heb je een goed resultaat gehaald. Compisitietechnisch zou je er voor kunnen kiezen om minder voorgrond op de foto te zetten. De regel van derden is een mooie regel/richtlijn, maar het werkt in deze foto's wat minder goed. Hou het eerder op een kwart van de onderkant: dan worden de silhouetten niet zo zwaar.
De derde vind ik het beste. Die donkere voorgrond mag het best hebben
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
TMT40D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 20:18

Dank je Nando.
Heb alleen de horizon recht gezet waar het nodig was en een heel klein beetje verscherpt.
Alleen bij foto 1 heb ik linksonder 4 horizon vervuilers (windmolens) weg geshopt.

M.V.G. Theo
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar