Oefenen in Blijdorp

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

In het kader van oefenen, oefenen, oefenen, naar Blijdorp geweest met onderstaand resultaat. Hoop op verbeterpunten etc.

1

32079

2

32080

3

32082

4

32083

5

32084

6

32085

Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

wat meestal lastig is in zulke tuinen dat je de omgeving het verraad..
je ziet hekken en ijzerdraden wat je in het echt niet zult vinden..

#1
leuk moment, maar ik heb nog nooit zo'n bal zien hangen in het wild.. haha :P nogmaals leuk moment!
beetje flets dus wat nabewerking wel nodig, ook zien de 2 grassprieten voor een beetje storend..

#2
leuk geprobeerd met een doorkijkje.. maar de bladeren komen toch tever in het midden helaas..
ook het hoofd wat in het andere dier verdwijnt ziet een beetje vreemd uit.. :p

#3
hier de achtergrond (de kleine diertjes) en de takken rechtsboven storen toch wel..
ook is het jammer dat de poten van de vogel en de staart er niet helemaal opstaat..

#4
klein takje rechtsboven, de staart staat er niet helemaal op (jammer!) en het fletse groene gras op de achtergrond is jammer..

#5
vreemde habitat..? haha :P
kun je niets aan doen helaas.. jammer ook dat de poten van de leeuw achter de boom verdwijnen..

#6
de beste van allemaal denk ik, beetje nabewerking en hij is goed..

algemeen:
beetje nabewerking en even kijken naar de omgeving en kijk even of je het hele dier erop hebt staan..
volgens mij weet je wel al van de regel van derden he? althans zo ziet het uit bij de laatste! ;)
je ziet de vogel echt de foto in kijken/komen..

hoop dat je niet verkeerd opvat en alleen maar opbouwend!! :D

gr. Michel

[edit]
p.s. wel blijven oefenen he!! 8)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ik vat het zeker niet verkeerd op en blijf ook zeker oefenen.
Aangaande de nabewerking, waar moet ik aandenken bij de nabewerking van de pelikaan, hoe kan ik de foto nog wat verbeteren met de schuifjes?
Aangaande de vogel, de staart krijg ik nog wel terug, ik zie nu dat ik hem iets te krap heb afgesneden.
Laatste vraag mijnerzijds, het gras minder flets, is dat met saturation etc?

Alvast bedankt!
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Geen verdere feedback?
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Oefening baart kunst !

Bij een volgend tripje vooral goed kijken naar je compositie. Billie heeft al veel goede tips gegeven.

Kijk goed naar de omgeving waarin de dieren staan. Het is soms lastig in een dierentuin maar hekken, palen of andere bezoekers zorgen voor afleiding van je onderwerp en passen niet zo goed in het natuurlijke sfeertje dat je wil neerzetten.
Crop met beleid, halve beesten tonen niet zo leuk of maak dan een keuze voor een close-up.
Weet niet of je bewust de voorgrond soms meeneemt in je foto maar oefen hier goed mee. Nu zijn het soms meer storende elementen dan dat het bijdraagt aan het plaatje.

Ik hoop dat je er iets mee kan, kijk vooral veel naar ander werk en blijf oefenen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar