Eerste foto's met de 7D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
TMT40D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 20:18

Gisteren mijn nieuwe camera gekregen. De canon 7D. Vandaag op pad geweest. In de buurt van Termunten heb je een natuurgebied.
Dit heet de Punt van Reide.
Hier een paar foto's van dat gebied.

1.

31997

2.

31998

3.

93199

4.

32000

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en waar ik eventueel rekening mee moet houden met deze camera.

Alvast bedankt.

M.V.G. Theo
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

hij doet het in ieder geval, altijd fijn om te zien.

De foto''s daarentegen vind ik iets minder leuk, beetje saai, hebben meer het karakter van een registratie dan een daadwerkelijke foto, volgende keer iets meer aandacht proberen te besteden aan de compositie''s, nabewerking, standpunten.

Mijn ervaring is dat ik met de 7D iets meer nabewerking nodig heb dan (bv) een 5D, moet iets meer scherpte toevoegen, ietsje meer met de witbalans spelen, kortom iets meer nabewerking.
Op zich niet zoveel werk, aangezien ik alles in RAW en veelal in batches doe, simpel in een handeling voor te bewerken, daarna per foto ietsje fine-tune.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

*Foto's wat groter geplaatst*
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Als eerste gefeliciteerd met je aanwinst !!! ;-)

Ik deel voor overgrote deel de mening van Closeshooter....

Krijg het idee dat het wel hele snelle snapshots zijn.
Zou volgende keer proberen te letten op je standpunt en belichting. Volgens mij is het wel een een mooi natuur gebied waar je hele mooie plaatjes kunt schieten. Dus snel weer terug :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Gefeliciteerd met je nieuwe camera!
Als collega 7D gebruiker ben ik uiteraard nieuwsgierig naar de gebruikte lens, eerste plaatjes zijn beslist niet slecht!

Groeten Jan
Gebruikers-avatar
TMT40D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 20:18

Dank je Clooseshooter en Apple voor jullie opbouwend kritiek. Zal er zeker aan denken de volgende keer. Was denk ik ook meer met de camera bezig.
Sharky ik heb de camera gekocht met de 15-85 lens. Hier zijn ook de foto's mee gemaakt.

M.V.G. Theo
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Hij doet het in ieder geval. Mooi gebied waar je volgens mij meer uit kunt halen.
Wel valt me overall op, dat de foto 's niet echt gestoken scherp zijn. Dat moet (zeker met een 7D) veel scherper kunnen, Maar kan er niet de vinger op leggen ogf het bewegingsonscherpte is (wat ik me gezien de sluitertijd slecht kan voorstellen) of er meer verscherping nodig is.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

TMT40D schreefCOLONDank je Clooseshooter en Apple voor jullie opbouwend kritiek. Zal er zeker aan denken de volgende keer. Was denk ik ook meer met de camera bezig.
Sharky ik heb de camera gekocht met de 15-85 lens. Hier zijn ook de foto's mee gemaakt.

M.V.G. Theo
De 15-85 dat is een heel mooi objectief zeker in combinatie met de 7D !! De 7D is in het begin wel even wenen. Dus lekker veel blijven oefenen en spelen met de instellingen en blijf die foto's maar posten :-)

Kijk ook eens op de site van B&H hier stonden altijd 3 filmpjes van de 7D met erg goede uitleg van één van de mensen van Canon. Filmpjes waren gemiddeld 50minuten per deel ;-)
Als ze er niet meer staan dan kan het zijn dat ze op hun youtube kanaal staan ?
http://www.bhphotovideo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar