2 landschappen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Wat zou er aan onderstaande foto's beter kunnen qua compositie, bewerking, etc. Graag feedback zodat ik kan blijven verbeteren. Overigens kan ik zelf al de feedback geven dat bij foto 1 de horizon iets scheef staat.

1

31651

2

31650

corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Even de foto's rechtgezet, want de horizon stoorde mij enigszins.

1

31653

2

31652

Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi,

Het is wel beter nu de foto's echt staan maar op zich doen mij de foto's niets.
Heb je met een bepaald doel deze gemaakt met het weiland.

Als het om de wolken gaat die je op de foto hebt (waarvan ik denk dat dit de bedoeling is) had ik de foto voorbij het het genomen (dus vanaf de weg) over de weilanden heen met enkel het bos en bebouwing op de achtergrond en een langere sluitertijd genomen zodat je een mooi lijnenspel krijgt van de wolken.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Hallo,

Ook ik mis enigszins een onderwerp in de foto, daarbij vind ik de kleuren in foto 1 iets te gesutureerd. Had de foto's ook liever gezien zonder auto's.
Ook je sensor kan een grondige schoonmaakbeurt gebruiken, er zit wel heel veel stof op.

Gr. leo
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Duidelijk. Beter onderwerp kiezen dus. Achteraf, en dat is makkelijk praten had ik ook bedacht dat ik beter aan de andere kant van de weg kon gaan staan. Wat ik beoogde met deze foto's is de weidse Nederlandse polder onder de mooie luchten vast te leggen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

De uitleg met way vast wilt leggen maakt veel duidelijk voor mij. De nadruk licht er op alle elementen in de voorgrond zoals auto's, hekjes, boomstammen enz enz. Juist als je de wijdsheid van een landschap wil tonen moet je heel subtiel omgaan met de voorgrond. Er is niks mis mee om juist wel iets te laten zien van de voorgrond dit vergroot het dieptegevoel van je foto's alleen maar. Ik denk inderdaad dat als je de weg was overgestoken je meer landschap voor je neus had en meer uit de foto's had kunnen halen.

Let bij de bewerking goed op je kleuren gaat nu een beetje scheef en beide foto's ogen hierdoor ook anders.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar