Onder moeders vleugel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

Het was nog aardig passen en meten zodat ze er allemaal onder konden... het paste net niet helemaal ;)

Afbeelding
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Leuke foto! De ruimte zal snel nog krapper worden :) . Jammer van de rommelige achtergrond, misschien een klein beetje aan de bovenkant eraf croppen? Ben je in elk geval wat figuranten kwijt ...
Groet,
Elsbeth
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

Dank je voor je reactie, stukje eraf halen is idd een idee. Ga ik nog even proberen, dankje!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zeker een leuke foto, ook scherp waar hij scherp moet zijn. De achtergrond kun je ook minder storend laten zijn door een kleinere scherpte-diepte te nemen, dan vervaagt hij wat. Of dat technisch haalbaar is weet ik niet, aangezien ik niet weet of je een groter diafragma kon selecteren.
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

geert h schreefCOLONZeker een leuke foto, ook scherp waar hij scherp moet zijn. De achtergrond kun je ook minder storend laten zijn door een kleinere scherpte-diepte te nemen, dan vervaagt hij wat. Of dat technisch haalbaar is weet ik niet, aangezien ik niet weet of je een groter diafragma kon selecteren.
Dank je voor je reactie!

Groter diafragma had idd wel gekund, wellicht bij een volgende keer proberen aangezien ik iedere week wel bij de ganzen te vinden ben. Ik ben overigens vergeten de efix erbij te zetten, wellicht dat je daar wat meer aan gehad zou hebben?

ISO 400
Sl.tijd 1/250
F 7.1
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

De foto nog even wat bij gecropt, storende elementen zijn er nu af:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Veel beter, een beetje krap achter haar staart langs maar anders zit je weer met van die grijze ganzendonsbillen. Met photoshop zou je ze weg kunnen klonen, maar dit is al een hele verbetering :D
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Qua kijkspel vind ik foto 2 mooier, zonder die afleidingen. Qua combo is die wel wat krap naar mijn smaak. Op zich hoef je niet te croppen. Je kunt die elementen ook wegclonen ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Heel ff snel een bewerking gedaan. Die is niet perfect, maar zo krijg je een indruk van het resultaat ;)

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

de ruimte erbij links is inderdaad wenselijk !
mooi resultaat !
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

@madelief, die ruimte is idd zo krap door de donsbillen van de gansjes op de achtergrond maar eigenlijk is de ruimte zo idd te krap. Klonen ben ik niet zo heel goed in, ik probeer het wel maar het resultaat is bijna nooit wat ik wil.

@digilike, thnx voor het laten zien van de bewerking. Deze is idd beter dan mijn gecropte versie!
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Als je de mogelijkheid hebt het klonen toe te passen zou ik echt blijven oefenen. Het is één van de dingen die ik heel veel gebruik, veel foto's knappen enorm op als je bepaalde storende zaken gewoon weg kunt werken ..... en oefening baart kunst!
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

Ik blijf zeker oefenen, Madelief ;) Ik zie idd ook veel voordelen aan het hele cloon gebeuren namelijk ;)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Werk je met Photoshop of met Photoshop Elements? Dan kun je de content-aware functie gebruiken bij het clonen. Het programma interpreteert dan automatisch en zelf de informatie die gecloond moet worden. Dit in tegenstelling tot de ouderwetse methode, waarbij je zelf het brongedeelte moest selecteren en dat kopieerde naar het doelgedeelte.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

Ik werk grotendeels met PSP Photo X2 en heel soms met photoshop maar omdat ik daar niet mee overweg kan doe ik nog steeds het meeste met paint shop pro ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar