Golfbreker

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

die een zware dag heeft...

Onderstaande foto is eigenlijk het vervolg op: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 45&t=98066" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen 'durfde' ik die wel in showcase te plaatsen maar deze niet..

Weet niet wat het is...
Horizon zit op 1/3, het 'lichtmast thingie' zit op 1/3 en er zit een duidelijk diepte in...
De lucht vertoond mooie wolken en de foto barst van de actie vanwege de enorme golven.
Alles wat een goede foto nodig heeft zou je zeggen? ;)
Maar toch....

Afijn, 'fire at will' ;)

De foto is overigens getonemapped + heb in LR met een grad filter zitten spelen omdat ik de lucht rechts boven te fel vond...

(heb hem overigens in architectuur geplaatst omdat ik geen idee heb waar hij anders in moest.
Mocht hij fout staan, sorry, en verplaats hem gerust)...

Afbeelding

Op advies van reacties een 2e poging (minder blauw)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Stafford, in totaal 9 keer gewijzigd.
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik weet niet of ik dat tonemappen nu zo'n goed idee vind. De golf komt op mij nu erg blauw over.
Verder vind ik het wel een mooie foto met een lekkere dieptewerking.

gr Peter

p.s. dat rode puntje aan het eind van de golfbreker komt ook een beetje raar over
Kijk ook eens op mijn Flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik kan me je twijfel wel voorstellen, hoewel er in showcase ook foto's komen die echt een stuk minder zijn als deze van jou :wink:
Ben het met Peter direct eens over de (te) blauwe golven.
En dat tonemappen (hoe heb je dat aangepakt?) komt hier ook niet tot zijn recht. Bij de boot van je andere topic pakte dat wel erg goed uit.
Dus ik weet het ook niet helemaal.

Gr. Jan
PS: vandaag of morgen nog eens terug gaan, het blijft onstuimig en je woont in de buurt ?.
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Prachtig moment, heerlijk om zo foto's te kunnen maken. (is bij ons in de Achterhoek wat lastiger :D ).

Ik zou de blauwe golven terug brengen naar de originele kleuren en het rode lampje minder fel maken.
Misschien de lucht is donder doordrukken.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLONDe golf komt op mij nu erg blauw over.
Dat blauwe staat los van de tonemapping..
Had ook nog wat aan de verzadiging gezeten (dit veroorzaakte de blauwe golf).
Heb een 2e versie geplaatst bij het originele bericht.
Is deze beter zo (vind hem nu zelf een tikkie grijs)?

Rode lampje komt idd nog wat onnatuurlijk over...
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

roelie-ulft schreefCOLONMisschien de lucht is donder doordrukken.
Dit is misschien wel een goed idee..
Heb je enige tips hoe ik dit het makkelijkste doe?
Ben nog niet zo'n held in Photoshop ;)
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Stafford schreefCOLON
roelie-ulft schreefCOLONMisschien de lucht is donder doordrukken.
Dit is misschien wel een goed idee..
Heb je enige tips hoe ik dit het makkelijkste doe?
Ben nog niet zo'n held in Photoshop ;)

Kan ook met lightroom. Met aanpassingpenseel.
Je kunt dan ook de golfbreker lichter maken.


Paul.
Wordt vervolgd.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

om eerlijk te zijn vind ik ook in de 2de foto het blauw nog te. verder mooie foto

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ga mee met het commentaar dat het blauw iets teveel van het goede is, ook in je update..komt onnatuurlijk over.
De foto zelf vind ik wel een heel gaaf 3D effect hebben.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
7D en route
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2011 19:59

Eerlijk gezegd vind ik dat al het natuurlijke uit de foto is. Het blauw, niet alleen van de golven maar ook van het omliggende water, de koppen van de palen lijkt wel inkt. De lucht lijkt onnatuurlijk. Heb je daar ook met kleur gemanipuleerd?
Als je deze effecten bedacht hebt tevoren en je bedoelt het zo is het natuurlijk prima. Persoonlijk vind ik het niet mooi en teveel bewerking achteraf.
Ik vind het de natuurlijke dreiging uit de foto wegnemen. In zijn oorsprong zou ik het een goede foto vinden op het goede moment genomen. De golfbreker zou ik uit het midden geplaatst hebben, zodat de kijkrichting in de foto rechts van de golfbreker zou komen.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

7D en route schreefCOLONDe golfbreker zou ik uit het midden geplaatst hebben, zodat de kijkrichting in de foto rechts van de golfbreker zou komen.
volgens mij loopt de golfbreker ook niet door het midden hij begint wel centraal maar loopt de kijkrichting via de planken (die niet in het midden staan) naar de golven toe en dit is precies waar de foto over gaat. dus komt helemaal tot zijn recht. denk dat als je meer ruimte rechts had gehouden dat je een onrustigere foto krijgt doordat je dan ook meer wild water zou zien.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor zijn/haar opbouwende kritiek en het bevestigen van mijn twijfels.
Hoewel het in de basis volgens mij een goede foto is lijkt het er op dat ik hem hier zelf om zeep geholpen heb :P
Ga jullie advies ten harte nemen en hem verder terug brengen naar de basis.
Nogmaals bedankt!
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar