Eindhoven

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Op Eindhoven vliegveld geland en nog een paar uur in de stad geweest.
Heb deze foto,s gemaakt tijdens het shoppen. Dank voor het kijken, commentaar natuurlijk welkom.

1

23290

2

23289

3

23291

4

23296

5

23293

6

23295

7

23294

8

23292

Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

foto 6 is mooi!
maar 1 tm 5 lijken nogal veel op elkaar en ze bieden geen meerwaarde voor je reportage.
ik zou wat jij de beste vind kiezen en alleen die posten.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

ja heb je wel gelijk in hades, maar ik kon niet kiezen, toch wel andere structuren trouwens.
Wel een leuk detail he, deze foto,s zijn met mijn mobiel gemaakt.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

#5. Vind ik het mooiste uit deze serie. Een mooi lijnen spel in deze compositie. Wel zou ik nog heel iets van de onderzijde afhalen.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Ik zag Eindhoven staan en dan ben ik altijd wel nieuwsgierig wat er gefotografeerd is. Dus dan ook maar een reactie hoewel ik weinig kan vertellen over echte architectonische fotografie. Laat ik op mijn gevoel als fotograaf af gaan.

1 - 4 zijn hetzelfde maar nèt anders. Het verschil is echter te weinig. Ik zou zeggen, kies welke je het beste vindt en laat de rest achterwege. Ik vind ze geen van allen bijzonder mooi (maakt niet uit waarmee je gefotografeerd hebt ;)

5 dat geld eigenlijk ook voor deze. Het doet me niet zoveel. De benadering van het onderwerp is iets te recht toe recht aan

6 een hele mooie. Kleuren zijn prachtig. De vlakverdeling had iets spannender gemogen, denk ik

7 nee. De boom doet afbreuk aan het strakke patroon.

8 waarom scheef? vanwege de lijn in de foto's? Ik vind het geen toegevoegde waarde. Daarnaast stoor ik me aan de afzichtelijke Mediamarkt reklame (zou verboden moeten worden, zo dominant in het stadsgezicht). Ik zou als fotograaf het zo op de foto hebben gezet dat die reklame er niet op stond (details !)
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Helemaal mee eens, storende elementen zoals a-creatieve reclame etc zouden verboden moeten worden.
Wat je kritiek op de foto,s zelf aangaat, daar kan ik me wel in vinden.
Was voor mij de eerste keer in Eindhoven trouwens, en qua architectuur best fotogeniek. Leuke stad!
Ga nog eens terug zonder shoppende vrouw die aan mijn mouw loopt te trekken. :)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

SvdL schreefCOLON Ga nog eens terug zonder shoppende vrouw die aan mijn mouw loopt te trekken. :)
aaah - je had helemaal geen tijd om te fotograferen dus. Nu snap ik het ;)



ps - de vrouw laten shoppen en een halve dag later ergens afspreken. Is dat een idee?
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

Foto 4 en 5 spreken mij het meest aan. Bij de vierde foto maakt het grote lichtcontrast en de schittering van de zon dat ik geboeid blijf, iets dat ik bij de drie foto's daarvoor veel minder heb.
Bij de vijfde foto vraag ik me af of hij nog sterker zou worden als je aan weerszijden (lengte) nog een stuk weg zou snijden - ongeveer tot de punten waar de bovenste boog schuin de foto uitloopt.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

nando schreefCOLON ps - de vrouw laten shoppen en een halve dag later ergens afspreken. Is dat een idee?
Op een terrasje bijvoorbeeld? :P

Ook ik ben meteen nieuwsgierig als ergens Eindhoven staat. Ik woon er al te lang vrees ik ;). Tja het meeste is wel gezegd. Ik ik ben het er over algemeen mee eens. Ik bleef trouwens even hangen op het plaatje van de Blob (plaat 6 voor de niet Eindhovenaren). Op zich houd ik wel van dit soort abstracte platen. De balans lucht glas is het m.i. nog net niet, maar het zit er dicht bij.
plaat 1-4 zijn inderdaad meer van het zelfde en bovendien wordt ik niet de plaat in gezogen. Architectuur fotografie gaat voor mij over lijnen, vlakken etc.. Deze zijn me te druk. #5 is op zich aardig. Jammer van de reflecties/lichtjes/dingetjes die storen me echt. Verder denk ik dat deze plaat vraagt om een super strakke uitwerking, dus perfect rechte stijlen enzo. Maar dat red je niet zonder tilt-shift lens gok ik. Bij de laatste plaat wil je naar mijn gevoel te veel te gelijk: schuin, drie elementen, vlak verdeling... allemaal erg onrustig zo.

Ik heb het gevoel dat als je iets meer tijd hebt/neemt je tot erg leuke platen kunt komen. Gewoon lekker het statief mee en rustig de tijd nemen voor de plaat, compositie en belichting (terwijl je vrouw in de C&A rondstruint :twisted:)...
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar