HDR Waterpoort in Sneek

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RinzeF
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2008 12:50
WoonplaatsCOLON Sneek

Dit is mijn eerste foto die ik hier durf te posten.
Opbouwende kritiek en tips zijn welkom :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=117083[/img]
400D BG-E3 | EF-S 18-55 | Tamron 17-50/2.8 | Canon 100EG CGB | Vanguard Alta 234AP |
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Hij is goed en er zijn voor mij maar 2 dingen. Die lamp aan de linker kant, je kan er niets aan doen maar dat is zonde en dus de gemeente de schuld geven dat je je creatieviteit niet kunt uitten :) maar wat je wel moet doen is even de foto rechtzetten. Er is een hoop verzakt in Nederland maar dit staat echt scheef.

Maar verder hoef je je niet te schamen, maar wees ook blij met kritiek. Voor ach en hoos en mooi moet je naar ZOOM. :)

Jeroen.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Nou zal het wel zijn omdat ik de Waterpoort ken, maar ik vind het echt een afgrijselijk lelijk resultaat. Op mijn scherm komt de plaat flets en "bewogen" over.
Ik denk, als je de originele plaat laat zien, die vele malen mooier zal zijn.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

De lokatie vind ik goed gekozen. Het is een fotogenieke poort. :) De foto staat volgens mij bijna recht, maar net niet helemaal.. De schepte is inderdaad niet optimaal. Heb je een statief, MLU en afstandsbediening gebruikt? Over het licht en de kleur kan ik weinig zinnigs zeggen. Staan er misschien allemaal monochromatisch natriumlampen om de poort? Net als Jeep ben ik wel nieuwsgierig naar een goedbelichte foto van deze poort (zonder HDR)
De poort staat nogal centraal in de compositie. Als er een mooie spiegeling was geweest zou de ruimte onder in de foto beter tot zijn recht komen. Nu voegt die ruimte in mijn ogen weinig toe aan de foto.
Niet getreurd! Ik zou nog eens terug gaan, wat naar links stappen en de toren + bootje als onderwerp nemen met de toren wat uit het midden..
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Mooie lokatie, absoluut, maar ik vind hem te vlak.. zou veel meer contrast in de poort zelf moeten zitten...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Erhaa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2008 09:51
WoonplaatsCOLON Schiedam

Uit de richtlijnen bij foto's plaatsen: 'Uitgangspunt is respect voor de topicstarter. Probeer het niveau in te schatten, geef commentaar op dat niveau en geef voor de topicstarter haalbare tips. Wees daarbij eerlijk, maar vriendelijk.'
Jeep schreefCOLONNou zal het wel zijn omdat ik de Waterpoort ken, maar ik vind het echt een afgrijselijk lelijk resultaat.
Dat vind ik dus niet aan de richtlijnen voldoen en niet erg vriendelijk overkomen.

Ik vind de foto wel aardig, maar de tips hierboven door anderen gegeven kunnen de foto wel wat verbeteren.
[size=75]400D, 18-55 f/3.5-5.6[/size]
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Ik denk, dat je dit niet in dit topic moet doen, daar hebben we nou PB-tjes voor.
Verder ben ik niet onvriendelijk en redelijk opbouwend omdat ik de originele plaat hoger inschat qua kwaliteit. Kan me niet voorstellen dat TS hier aanstoot aan zou nemen.

Nu weer graag on topic :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
RinzeF
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2008 12:50
WoonplaatsCOLON Sneek

oneshot schreefCOLONDe schepte is inderdaad niet optimaal. Heb je een statief, MLU en afstandsbediening gebruikt? Over het licht en de kleur kan ik weinig zinnigs zeggen. Staan er misschien allemaal monochromatisch natriumlampen om de poort? Net als Jeep ben ik wel nieuwsgierig naar een goedbelichte foto van deze poort (zonder HDR)
De poort staat nogal centraal in de compositie. Als er een mooie spiegeling was geweest zou de ruimte onder in de foto beter tot zijn recht komen. Nu voegt die ruimte in mijn ogen weinig toe aan de foto.
Niet getreurd! Ik zou nog eens terug gaan, wat naar links stappen en de toren + bootje als onderwerp nemen met de toren wat uit het midden..
Ik heb een statief gebruikt, en wat bedoel je met MLU? :oops: Ik ben nog echt een beginner qua fotografie.. maar heb nu een spiegelreflex dus veel oefenen ;) Die orginele foto is ook niet echt super omdat de weersomstandigheden "klote" waren. Gister avond genomen.
400D BG-E3 | EF-S 18-55 | Tamron 17-50/2.8 | Canon 100EG CGB | Vanguard Alta 234AP |
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Wat in ieder geval opvalt aan deze foto is het water...het is door de hdr zo bijzonder van kleur geworden het lijkt wel alsof het niet meer vloeibaar is en het licht weerspiegelt...dat vind ik in ieder geval erg mooi aan deze foto.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

MLU = mirror lock-up. Is trouwens bij foto's met langere sluitertijden weer minder van belang. In ieder geval minder van belang dan een stevig bries tegen je statief. :lol:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

sunblade schreefCOLONWat in ieder geval opvalt aan deze foto is het water...het is door de hdr zo bijzonder van kleur geworden het lijkt wel alsof het niet meer vloeibaar is en het licht weerspiegelt...dat vind ik in ieder geval erg mooi aan deze foto.
Dat heeft niets met HDR te maken maar met de sluitertijd. Dit bereik je ook met een ND filter overdag met een rivier of waterval.

kijk eens voor nacht opnames van www.davidburdeny.com

of een ander voorbeeldje :

Afbeelding

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
RinzeF
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2008 12:50
WoonplaatsCOLON Sneek

Ik had ook wel last van mensen die telkens erover heen liepen :cry: daar door onstaat er dus beweging.. ik heb wel hdr foto's gezien van bewegende onderwerpen. weet iemand hoe je dat doet?
400D BG-E3 | EF-S 18-55 | Tamron 17-50/2.8 | Canon 100EG CGB | Vanguard Alta 234AP |
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Je foto's maken op een tijdstip dat de mensen lekker in het bedje liggen. Uit ervaring weet ik, dat om een uurtje of twee drie er geen of heel weinig mensen daar lopen. :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar