Foto's Vreeswijk - eerste photoshop poging

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
CanonJacky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2007 18:43

Heb me er toch maar eens aan gewaagd mijn foto's met photoshop te bewerken. Hier mijn eerste pogingen....(vandaar ook in de testcase)
Heb bij de eerste foto de foto (het huis) iets recht gezet (horizon), de kleuren iets aangepast en natuurlijk het kader gemaakt).
De 2e foto is enkel iets gedaan met de kleuren en het kader gemaakt.

Graag jullie adviezen en (positieve) kritieken!

nr 1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91575[/img]


nr2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91574[/img]

Ben benieuwd wat jullie vinden...

nr2. herzien - bijgewerkt
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91598[/img]
Deze foto heb ik iets meer kleur gegeven waarschijnlijk is deze beter (zal ik toch photoshop op mijn eigen computer moeten installeren (daar blijken de kleuren toch beter met hier te corresponderen)
Laatst gewijzigd door 1 op CanonJacky, in totaal 23 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heel mooi, maar kan nog mooier als je de kleurruimte op sRGB zet :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
CanonJacky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2007 18:43

boels069 schreefCOLONHeel mooi, maar kan nog mooier als je de kleurruimte op sRGB zet :lol:
Als dat in photoshop zit onder 'edit' - 'color settings' dan staat deze al op sRGB (en zo is ook mijn camera standaard ingesteld).
Maar ik denk dat ik zie wat jij bedoeld - je vindt ze wat flets?!
Ik bekijk het nu op een andere computer en daar zijn de kleuren inderdaad niet zo mooi als op de computer waar ik ze net op heb zitten bewerken.....
Heb op mijn computer (nog) geen photoshop staan dus kan ze nu niet bewerken. Maar moet zelf zeggen dat voor een allereerste poging photoshop (incl kader maken) ik niet geheel ontevreden ben.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik zie bij deze foto's voornameljk een probleem met de witbalans.

Stond die toevallig op "bewolkt"?

Want dan krijg je al snel zo'n geel/bruine zweem over de foto's.

Mijn eigen ervaring is dat je buiten de witbalans toch het beste op automatisch kan laten staan, ongeacht het weer. Dat levert vrijwel altijd de beste resultaten op.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
CanonJacky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2007 18:43

OK probleem witbalans :cry: (dat had ik niet echt verwacht, maar zelf kijk je waarschijnlijk toch niet opbjectief genoeg naar je eigen foto's)

En ja de witbalans stond op bewolkt (het was dan ook bewolkt), maar gaat het dan toch de mist in doordat het wel bewolkt was, maar de lucht wel heel licht/helder was??

Dus buiten witbalans op 'auto' en alleen binnen (of onder exteme omstandigheden) zelf aan de gang met witbalans?

Zal van het weekend weer eens proberen wat (mooie) foto's te maken en dan in de 'auto'stand.....
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

ik mis ook wat scherpte, waardoor de diepte voor mij niet zo goed overkomt... verder wel een mooie sfeervolle plaat!
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

CanonJacky schreefCOLONEn ja de witbalans stond op bewolkt (het was dan ook bewolkt), maar gaat het dan toch de mist in doordat het wel bewolkt was, maar de lucht wel heel licht/helder was??

Dus buiten witbalans op 'auto' en alleen binnen (of onder exteme omstandigheden) zelf aan de gang met witbalans?
Inderdaad Jacky, probeer het gewoon is met AWB

Binnen is het inderdaad aan te raden om een handmatige witbalans in te stellen omdat je met zoveel verschillende soorten kustlicht te maken hebt. Maar de automatische witbalans kan in 95% van de gevallen zeer goed overweg met de verschillende licht-temperaturen buiten.

Succes, en het zou leuk zijn als je het volgende resultaat hier nog eens bij paatst ter vergelijk.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar