B dressuurwedstrijd met de 3jarige Dulitte

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Tweede wedstrijd voor mijn vrouw met haar nieuwe paard, Dulitte een 3 jarige merrie. Uit de eerste wedstrijd haalde ze 4 punten, in de tweede geen een, maar viel ze wel in de prijzen, vreemde sport dat dressuur.

Eerste foto's met de 85mm f/1.8. Dat ging in eerste instantie niet zo goed, ik zat steeds te laag in sluitertijd, rond de 1/400 ging het steeds beter, ik gebruikte mijn 600D en ik wilde eigenlijk ook niet hoger.

Hier vind je alle foto's, zo'n 400. Niet allemaal over paarden, ik heb ook wat mensen gefotografeerd.

Een aantal:
1.
Afbeelding
Yvon, Dulitte, proef 3 175 pntn by Marco de Boer, on Flickr
2.
Afbeelding
IMG_2874 by Marco de Boer, on Flickr
3.
Afbeelding
Yvon, Dulitte prf 3 by Marco de Boer, on Flickr

4.
Afbeelding
Yvon, Dulitte oefening 4, 2plts 177 pntn by Marco de Boer, on Flickr

5.
Afbeelding
IMG_2956 by Marco de Boer, on Flickr

Zoals gezegd, er staat op de flickr link nog veel meer foto's, ik heb via Aperture ze er in een keer allemaal opgezet, daar zaten ook een hele hoop hele vage tussen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Eerlijk gezegd heb ik wel eens mooiere foto's van jou gezien. 3 en 5 komen op mijn scherm wat donker over. Ik twijfel ook over de scherpte maar ik zit nu op kantoor met wat out-dated monitoren.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Scherpte, dat zou goed kunnen, ik heb steeds het midden genomen. Voor het eerst serieus op AI Focus geschoten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Geloof dat ik 1 de mooiste vind, ook wat betreft kleur op het paard! Adviseer je vrouw maar om als volgende een vos of schimmel te kopen, kleurt beter in het half duister!Tja, en inderdaad, een rare sport als je het over jureren hebt.... A.s. zaterdag hier selectie voor de dressuur, pony's. Helaas dan maar 1 jury. Vorige keer had mijn dochter geluk (zo noem ik dat dan maar), mocht ze door naar de Drentse indoor kampioenschappen, daar waren 2 jury's die de zelfde proef met zo'n 20 punten verschil beoordeelden. Hopen dat we zaterdag een 'leuke' jury treffen!
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Als ik het goed begrijp heb je ze nog helemaal niet nabewerkt? Er valt imo wel meer uit te halen nog; verder levert de binnenbak niet de beste foto's op, maar dat wisten we al!

Het blijft een jurysport, daar moet je inderdaad tegen kunnen!

Misschien mag de sluitertijd nog wat sneller (ik neem aan dat je met 'te lage sluitertijd' in het begin eigenlijk 'niet snel genoeg' bedoelde?)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik zat eerst rond de 1/200, inderdaad niet snel geneog, en dat leverde toch bewogen beeld op. 1/400 gaat beter, ik merk nu alleen dat er een stuk tekst weg is. Ik wilde zeggen dat ik niet boven de 1600 iso wilde.

Wat gelukkig wel zo is, dat f/1.8 voldoende is bij een redelijk belichte bak. En dat 85mm een heel goed compromis is tussen de 50mm en een 70-200 zoom.

Thnx for the comments btw.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar