nieuwe, eerste, spiegelreflex canon 600d en paardenfoto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

26375

Mijn eerste shots; met lens tameron 18-270 3.5. Ik kom maar net kijken, ben al redelijk tevreden met deze foto's, maar was vandaag binnen wel even aan het prutsen.
Kan nog wel wat adviezen gebruiken!
Op stand Manual kom ik erachter dat ik de belichting niet kan compenseren. Sportstand gaf mooie heldere foto's maar met een sluitertijd van 1/50 of 1/60 waren de pony's toch te snel voor de foto; volgens mij dus ongeschikt. Uiteindelijk werden de foto's beter op de sluitertijd voorkeursstand; met snelheid 1/400, 6400 iso, en lichtcompensatie +5, maar daar kan ik het diafragma volgens mij niet veranderen.
Laat maar horen wat er beter kan!

Ze staan in mijn album, in het bericht zetten lukte nog niet, in album vond ik al een hele prestatie.... Ga vanavond laat even verder prutsen, maar om te voorkomen dat ik weer opnieuw kan typen alvast een begin.
Laatst gewijzigd door 1 op Rocker, in totaal 11 keer gewijzigd.
RedenCOLON Foto even zichtbaar gemaakt
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

uhh, ik zie niks?

edit: gevonden. Ik ga ff kijken
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Als eerste gefeliciteerd met je camera en fijne lens! Tip van mij: ga naar de bibliotheek en ga daar een boek lenen over digitale fotografie en zijn begrippen. Met alle respect, maar je haalt een aantal dingen nu behoorlijk door elkaar. Probeer de basis te begrijpen en probeer vandaar verder te gaan om zo het beste uit de camera te halen. 6400 iso klinkt aardig en op het schermpje zal het er nog best uitzien, maar hier ga je uiteindelijk niet vrolijk van worden.

Wat snelle hints van mijn kant:

1. lees dit alvast: klik
2. Iso proberen op max 1600 te houden voor de beste resultaten (de 600d kan vast een auto ISO vastzetten op een max-waarde)
3. laat de M-stand voor wat hij is voorlopig en gebruik vooral AV op de laagste waarde of de sportstand als je bewegingen wilt bevriezen
4. probeer ook de compensatie niet al te veel te laten uitslingeren
5. blijven oefenen!
Laatst gewijzigd door 1 op mikekiwi, in totaal 7 keer gewijzigd.
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Hier kan je ook wat opsteken :wink:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 03&t=42720" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

mikekiwi schreefCOLONAls eerste gefeliciteerd met je camera en fijne lens! Tip van mij: ga naar de bibliotheek en ga daar een boek lenen over digitale fotografie en zijn begrippen. Met alle respect, maar je haalt een aantal dingen nu behoorlijk door elkaar. Probeer de basis te begrijpen en probeer vandaar verder te gaan om zo het beste uit de camera te halen. 6400 iso klinkt aardig en op het schermpje zal het er nog best uitzien, maar hier ga je uiteindelijk niet vrolijk van worden.

Wat snelle hints van mijn kant:

1. lees dit alvast: klik
2. Iso proberen op max 1600 te houden voor de beste resultaten (de 600d kan vast een auto ISO vastzetten op een max-waarde)
3. laat de M-stand voor wat hij is voorlopig en gebruik vooral AV op de laagste waarde of de sportstand als je bewegingen wilt bevriezen
4. probeer ook de compensatie niet al te veel te laten uitslingeren
5. blijven oefenen!
Dank je wel voor je reactie, maar,...
Punt een; weet niet wat ik hierachter moet vinden maar ik moet kiezen met welk programma ik het wil openen, pdf wil niet,... klopt je linkje wel?
2. Ga ik morgen testen!
3. Av is toch de diafragma stand? In de sportstand lukte vandaag voor geen meter omdat de pony's sneller waren dan de sluitertijden die dan automatisch gekozen worden.
4. tja, ga ik mee spelen, denk dat ik de basisinstellingen beter moet hebben om dit richting 0 beter moet krijgen?
5. Ga ik doen! en de andere tips / basiscursussen bestuderen!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Advies neem de belichtingsdriehoek eens door (Diafragma, sluitertijd, ISO) Als je deze basis beetje beheerst dan zul je merken dat het instellen van je camera in M (AV, TV, P) makkelijker zal gaan in verloop van tijd ;-)

Diafragma
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... diafragma/

Sluitertijd
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... uitertijd/

ISO
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... oeligheid/


Belichtingsdriehoek
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... sdriehoek/
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Heb mijn linkje aangepast, klopte niet helemaal..

AV is diafragma inderdaad: en als je de laagste waarde kiest, kiest de camera automatisch de snelste sluitertijd (die bereikbaar is met de ingestelde iso-waarde). Waarheid is dan wel dat op het laagste diafragma je lens niet op zijn beste waarde zit qua scherpte, maar dat zijn keuzes die je moet maken.
cilcanon schreefCOLON
mikekiwi schreefCOLONAls eerste gefeliciteerd met je camera en fijne lens! Tip van mij: ga naar de bibliotheek en ga daar een boek lenen over digitale fotografie en zijn begrippen. Met alle respect, maar je haalt een aantal dingen nu behoorlijk door elkaar. Probeer de basis te begrijpen en probeer vandaar verder te gaan om zo het beste uit de camera te halen. 6400 iso klinkt aardig en op het schermpje zal het er nog best uitzien, maar hier ga je uiteindelijk niet vrolijk van worden.

Wat snelle hints van mijn kant:

1. lees dit alvast: klik
2. Iso proberen op max 1600 te houden voor de beste resultaten (de 600d kan vast een auto ISO vastzetten op een max-waarde)
3. laat de M-stand voor wat hij is voorlopig en gebruik vooral AV op de laagste waarde of de sportstand als je bewegingen wilt bevriezen
4. probeer ook de compensatie niet al te veel te laten uitslingeren
5. blijven oefenen!
Dank je wel voor je reactie, maar,...
Punt een; weet niet wat ik hierachter moet vinden maar ik moet kiezen met welk programma ik het wil openen, pdf wil niet,... klopt je linkje wel?
2. Ga ik morgen testen!
3. Av is toch de diafragma stand? In de sportstand lukte vandaag voor geen meter omdat de pony's sneller waren dan de sluitertijden die dan automatisch gekozen worden.
4. tja, ga ik mee spelen, denk dat ik de basisinstellingen beter moet hebben om dit richting 0 beter moet krijgen?
5. Ga ik doen! en de andere tips / basiscursussen bestuderen!
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Dank voor de tip; foto's worden inderdaad op de av stand stukken beter, ware het niet dat de sluitertijd op z'n snelst 1/125 is; en dat dat nog net bewogen is.
Op ISO 1600 waren er ook een paar foto's mooi, maar een hele mooie zwarte pony kreeg ik niet 'helder' op de foto. Prutsen hoor! Later dan toch maar weer op sluiterprioriteit, met iso laten zakken tot 3200 ipv het dubbele wat ik gisteren had, ach in ieder geval stukken beter dan mijn compactcamera!

Kan de sluitertijd op de AV afstand ook varieeren doordat ik de afstelpunten niet correct heb? Heb hem volgens mij op al servo staan, is dat de beste optie, of toch anders?

Ben nog steeds wel nieuwsgierig naar het linkje, werkt bij mij nog niet.
En ja, boeken heb ik al van de bieb; maar het slaat nog niet aan bij mij,.... komende week les 2 van mijn cursus!
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

cil gewoon lekker oefenen joh...
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Apple schreefCOLONAdvies neem de belichtingsdriehoek eens door (Diafragma, sluitertijd, ISO) Als je deze basis beetje beheerst dan zul je merken dat het instellen van je camera in M (AV, TV, P) makkelijker zal gaan in verloop van tijd ;-)

Diafragma
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... diafragma/

Sluitertijd
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... uitertijd/

ISO
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... oeligheid/


Belichtingsdriehoek
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... sdriehoek/
Dank je wel voor deze links; uitgebreid gelezen; leest makkelijk en begrijpelijke taal; super duidelijk! Kan geen cursus tegenop, nu het nog zien te onthouden en toepassen,...
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

cilcanon schreefCOLON... Kan geen cursus tegenop...
Dan ben je geen beste cursussen gewend.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Dat is wel errug zwart wit gesteld..... Denk dat het een combi is van mijn kennis en snelheid van verwerking, en de manier van aanbieden / verwoorden van de kennis. Waarschijnlijk is de kennis in vorig jaar december in de week gelegd tijdens les 1, nu nogmaals bewerkt in hopelijk definitief geinstalleerd, moet nog blijken tijdens les 2!
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Vandaag betere foto's gemaakt! Zoals geadviseerd op AV, diafragma zo laag mogelijk, sluitertijd wordt dan 1/320 ongeveer; en ISO auto (2000 tot 3200).
Hierbij geholpen door de Canon 50mm 1.4 USM ben ik dik tevreden! Afgelopen week deze lens aangeschaft, en een flitser. Aangezien ik de Canon cash back bon nog heb, geldig tot de 31e, toch maar de knoop doorgehakt!
Ook filmpje is heel mooi helder geworden. Tja, zomen niet natuurlijk, maar mede door de lichte kleur zand op de bodem en mooie lichte bakwanden wel heel duidelijk. Ware het niet dat mijn oudste dochter het filmen mocht doen tijdens mijn voorlezen, en er maar 31 seconden opstaat.....
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Deze is trouwens ook wel leuk, deze link:

http://www.bokt.nl/wiki/Fotograferen" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Dank je wel voor de link!
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... e_id=26517" onclick="window.open(this.href);return false;
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Afbeelding
Ha, dit weekend is het beter gelukt! Zie foto; moet nog even studeren hoe het in het topic moet. Ditmaal op 1/320 met 50mm op 1.4, iso auto; heeft toestel 3200 genomen. Wel een beetje knippen om hem passender te krijgen, maar ben toch blij dat ik de 50mm heb gekocht en niet de 85. Lastig hoor, mooist zou zijn een 17-135 lens ofzo met 1.8; maar als die er zou zijn zou hij waarschijnlijk ook niet betaalbaar zijn?
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Zodra je de cameratechniek te pakken hebt zou je ook naar (storende) achtergronden kunnen kijken. Je ziet bij de laatste foto dat de reclameborden veel aandacht vragen.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar