Rugby

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
opticalworld
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2011 20:07
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee en nu maar eens mn 1e eigen post.

Ik heb vorige week mn eerste Rugbywedstrijd geschoten. Ik vond het nog best lastig omdat er relatief veel mensen op een klein oppervlak staan en er dus bijna altijd wel iemand voor de actie staat. Verder was het erg donker weer, waardoor de ISO en sluitertijden niet optimaal waren. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Anoniem 3

Hallo,

Ik zou de ZW-omzettingen uit de serie halen.
Ze zijn gewoon te donker.
De kleurenfoto's zijn m.i. veel mooier en duidelijker.
Ook mag je foto's best wat groter plaatsen. 900 pixels aan de langste zijde is hier de maximale norm.
Foto 5 steekt er voor mij met kop en schouders (want het is tenslotte rugby) uit.
opticalworld
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2011 20:07
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dankjewel! Zal ze morgen, als ik tijd heb, even groter posten.

Het was erg donker weer die dag, dus alle foto's zijn helaas wat aan de donkere kant. Zal een kijken of de Z/W foto's nog wat op te lichten zijn.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Eens met de opmerking over de (te) donkere ZW platen.

#3 vind ik veruit de beste plaat van de serie. Een mooie geïsoleerde actie. De sluitertijd had nog wat korter mogen zijn vanwege de beweging in het been. En als ik zo nar het histogram kijk, had er nog wel een stopje licht bij gemogen. Maar neemt niet weg dat ik het een leuke plaat vind.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ben het eens met mijn voorgangers. Foto 3 spreekt mij ook het meeste aan vanwege de ruimte in de foto. De rest is naar mijn mening te krap gekaderd voor die grote jongens, voeten en benen buiten beeld ;) Foto 7 vind ik het meeste potentie hebben, mooie aktie opname van die speler in de lucht( in kleur, een tikkel scherper en met wat meer ruimte zou ik deze het mooiste hebben gevonden)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar