Pupillen en meisjesvoetbal

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Na een aantal weken oefenen en veel lezen toch maar eens een paar foto's plaatsen.
S'ochtends eerst naar het team van mijn zoon (D1) en na de wedstrijd snel naar mijn dochter (MA1) om nog het laatste kwartier van haar wedstrijd te kijken.
Alle foto's zijn genomen met een 550D en een 100-400mm f/4.5-5.6l.
Zoals je op sommige foto's ziet ben ik nog zoekende naar de juiste belichting.
Grt Herman

De jongens
1.
Afbeelding
TV 1/1328 iso400 f5.6 brandpunt 320mm
2.
Afbeelding
TV 1/1328 iso400 f5.6 brandpunt 285mm
3.
Afbeelding
TV 1/1600 iso400 f7.1 brandpunt 200mm
4.
Afbeelding
TV 1/1328 iso400 f5.6 brandpunt 200mm

De meiden
5.
Afbeelding
TV 1/1600 iso800 f8 brandpunt 160mm
6.
Afbeelding
TV 1/1600 iso800 f8 brandpunt 160mm
7.
Afbeelding
TV 1/1328 iso400 f7.1 brandpunt 135mm
Laatst gewijzigd door 3 op fox68, in totaal 7 keer gewijzigd.
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het feit dat de spelers te licht zijn komt omdat je achtergrond te donker is. De lichtmeting houd rekening met de achtergrond terwijl dat niet nodig is. Daardoor wordt het allemaal te licht en wordt het witte overbelicht. Probeer in zulke zaken met de belichtingscompensatie eens te spelen (richting onderbelichten) en kijk bij de eerste paar foto's op je histogram. Duurt twee minuten en dan is het goed.

Waar ik me meer zorgen over zou maken is je scherpte, die is ver te zoeken namelijk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Jeroen,

Ik heb het middelste scherpstelpunt in combinatie met Al-servo geselecteerd (zoals in jou beschrijving staat vermeld).
Is dit slim of adviseer jij een andere instelling voor een beginnende fotograaf?

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Heb je nog een uv-filter op je lens ?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat is wat ik gisterenavond ook gebruikt heb. Ik heb zo'n idee dat dat wel goed is.
Heb je nog veel moeten croppen in deze foto's?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

@WireWess
Ja ik heb een UV filter van B+W op mijn lens.

@Jeroen
Sommige foto heb ik idd wel veel moeten croppen.
Het gekke is als ik de foto's bekijk in Picassa lijken ze scherper dan welke ik geplaatst heb.
Ook even nog een vraagje over de instelling voor de lichtmeetmethode, deze staat bij mij op meervlaksmeeting.
Is dat goed of maakt dat niet zo veel uit?

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik doe mijn lichtmeting meestal op het veld en dan maakt het weinig uit wat je kiest.
Voorafgaand aan de wedstrijd, als de spelers nog in de tunnel staan, sta je vaak uit je neus te boren en dan is dat een perfect moment. Ik mik ergens op een stuk gras, zonder lijnen, een beetje in het midden en zorg dat ik alleen gras in beeld heb.
Daar stel ik dan mijn belichting op in. Op erg felle dagen, zoals nu, en er zijn spelers met veel wit, dan belicht ik nog 1/3 onder en dan is het gewoon gaan met die banaan.
Enige nadeel is wanneer het weer wisselend is, dan moet ik het tijdens de wedstrijd aanpassen, of wanneer je met kunstlicht een totaal oneven verdeeld verlicht veld hebt (zoals bij NAC, AGOVV, Almere, e.d.)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou het trouwens toch eens zonder dat UV-filter proberen.
Ik denk dat het namelijk best wel eens een verschil kan zijn. En probeer ook niet teveel op de maximale stand van 400mm te gaan zitten. D'r is zeker meer uit te halen dan wat je nu laat zien
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Tips krijg je al genoeg, maar wat gebeurd er op de zesde foto? Een moeder die zich er mee bemoeit en uithaalt naar één van de speelsters?
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Probeer trouwens de volgende keer ook lager in je iso te blijven. 1/1000 bij f/5.6 en een zo laag mogelijke iso is mooi zat met dit weer.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

@Dianawoman
Na de actie van foto 7 werd de speelster vrij grof neer gehaald, hierna liep het even aardig uit de hand.
Het meisje in het zwart had het blonde meisje een tik gegeven waardoor er van alles en nog wat gebeurde.

@Jeroen
Ik ga de tips uit proberen, bedankt hiervoor.
Hopelijk wordt de volgende sessie beter.

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Technisch zal er wellicht van alles moeten gebeuren, zoals ook al door Jeroen aangegeven is.

Maar, een technisch perfecte foto die niks vertelt, daar heb je ook niks aan. Dus ik heb met plezier naar de foto's gekeken. En zo zie je maar weer als het er echt op aan komt, dan zijn het de vrouwen die uithalen. :D
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

@PanzerFaustNL
Bedankt.

Wat ik al eerder zei, lijkt het erop dat de foto's die ik hier geplaatst hebt minder scherp zijn.
Bijgevoegd een aantal linkjes van de foto's die ik heb geplaatst.
Dit is het album wat ik aanmaak en rond stuur naar de voetballertjes en ouders.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/2 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/X ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat scheelt echt mega. Waarom dat verschil? Ik werk ook via o.a. Photobucket en bij mij is het veel scherper
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

fotojeroen schreefCOLONDat scheelt echt mega. Waarom dat verschil? Ik werk ook via o.a. Photobucket en bij mij is het veel scherper
Ik snap het ook niet helemaal hoe dit kan.
Maar ben wel blij dat het er beter uit ziet en toch een beetje op de goede weg zit.

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Het moet toch niet gekker worden dat de ouders mee gaan vechten :x
Daar hebben we volgens mij scheidsrechters en coaches voor!!
Als je bang bent dat je kind wat gebeurd, doe haar dan op ballet ipv voetbal :idea:
Alhoewel je nu wel een mooie actie foto hebt :wink:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Maar de foto's die te zien zijn via de link van Picassa, zijn daar nog tips of aanmerkingen over?
Laatst gewijzigd door 2 op fox68, in totaal 4 keer gewijzigd.
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik heb het wel eens meer voorbij zien komen dat de foto's linken via picassaweb niet scherp zijn.
Probeer het eens via imageshack.com, photobucket.com of Flickr en maak daarvoor een test topic open.
Ikzelf doe mijn foto's hier altijd doorlinken vanaf imageshack en heb geen scherpte problemen.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Dianawoman schreefCOLONIk heb het wel eens meer voorbij zien komen dat de foto's linken via picassaweb niet scherp zijn.
Probeer het eens via imageshack.com, photobucket.com of Flickr en maak daarvoor een test topic open.
Ikzelf doe mijn foto's hier altijd doorlinken vanaf imageshack en heb geen scherpte problemen.
De onscherpe foto's waren via photobucket, die van Picassa zijn scherper.

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Oeps, dan weet ik het ook niet meer.... Ze gewoon allemaal uitproberen? :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar