Ze zijn weer begonnen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

De competitie is weer van start gegaan, en ik zit weer langs de lijn.
Dit keer bij de eerste divisie B junioren.
Graag jullie kritiek en tips.
Zo ook mijn vraag: passen jullie de instellingen aan bij veel zon, witte kleding en veel donkere spelers?

1

22595

2

22594

3

22593

4

22592

Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind het mooie actie foto's.
Jammer dat nummer drie net iets te krap gekaderd is. Ik doe inderdaad mijn belichting aanpassen op witte kleding dmv handmatige belichting.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Bedankt voor je reactie, Diana
rein64
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 22:30
CONTACTCOLON

Dit mag je met een gerust hart in Showcase posten hoor. Helemaal niets mis mee. Jammer van voetje op 3. Volgende keer misschien zo'n foto niet posten. Krijg je van iedereen namelijk te horen: "jammer van dat voetje". Je zit mooi laag aan de grond. Helaas kan ik niet de exif uit je foto's halen. Maar de fotografen die veel sport (voetbal) doen adviseren het volgende: Kies voor Av instelling (diafragmavoorkeuze) en zet je diafragma op het kleinst mogelijke getal. Camera zoekt sluitertijd erbij. Is deze te laag dan de iso omhoog. Werkt perfect, maar misschien weet je dit allemaal al wel.
Ga vooral zo door. Genot om naar te kijken.
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Wat een fijne reactie om te krijgen.
Bedankt Rein64 voor het compliment.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

He Carla! Leuk je weer te lezen!

Wat betreft de platen niks mis mee hoor! Met zoveel zon blijft het altijd lastig. Het dynamisch bereik is zoveel hoger dan dat de camera aan kan zodat je veel verschil gaat zit als je een keer anders op de zon zit of als er even geen zon is. Jammer genoeg niet zo heel veel aan te doen. Bij nummertje 1 zou je bv de donkere delen nog wat op kunnen lichtten (als je dat uiteraard al niet gedaan hebt).
Nummetje 2 mag misschien een heel klein beetje terug wat betreft de belichting als ik ze vergelijk met de andere.
3 is een tikkie te krap gekaderd ja en bij 4 had ik liever een klein beetje meer bij de onderkant willen zien.

Maar ze zien er goed uit hoor!

Wat betreft de kleuren en belichting ed komt 3 trouwens het best op mij over. Nu zeg ik dat wel vanachter een bagger monitor dus hang me er niet aan op. :wink:
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Met zonlicht is het idd lastig, maar ik krijg iedere week weer een nieuwe kans.
Van alle foto's hou ik iedere keer meer "goeie" over, dus we zijn op de goede weg.
Leuk dat je een reactie geeft.
Groet Carla
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar