Aangespannen wedstrijd + update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Afgelopen weekend was ik (weer eens :D ) op Ameland en er was dat weekend de Marathon. Alleen niet een marathon met mensen maar voor aangespannen paarden. Een mooi moment om sportfotografie te oefenen. Ik zat enorm te dubben welke instelling ik zou moeten gebruiken en welke stand. Ik heb maar gekozen voor de tv. Helaas was het licht heel hard (is het een keer een mooie dag en ik loop te mopperen :lol: )
Ik heb een mooi plekje aan de rand gezocht en dan maar wachten op de deelnemers.
Tevreden ben ik er nog zeker nog niet over, ik vind het ook echt lastig. Zeker als je veel contrast heb zoals met Friezen.
Tips?? Ik hoor ze heel graag. :wink:

1.

21796

2.

21797

3.

21795

4.

21792

5.

21794

6.

21793

Op advies van Roel heb ik een zwart/wit omzetting geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd de achtergrond zwaar te vervagen en toen het span eruit gegumd. Helemaal goed is het niet gegaan, rechts zit een raar stukje en ook bij de hoofden van de dames ziet het er een beetje raar uit dus daar moet ik nog flink op oefenen, dat is echt precisiewerk. Maar het idee werkt naar mijn idee wel. Ik ga in elk geval daar nog mee stoeien maar deze wilde ik toch even delen.

21961

Laatst gewijzigd door 1 op Thabita, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Opzicht zijn de foto's niet verkeerd,zou alleen de volgende keer de compositie
Wat in de gaten houden,want nu zijn je achtergronden wat rommelig cq onrustig.

Gr.
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Ik sluit me aan bij Brakel, maar dat zal zeker niet makkelijk zijn :wink:.

Verder zijn ze betreft kleur en scherpte goed hoor .

Wat me nog wel opvalt of wat ik anders zou doen is het iets ruimer kaderen , ik denk dat je dan nog beter de actie/circuit ziet.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Erwin en Ronald dank jullie wel.
Ik had misschien idd het diafragma meer open kunnen zetten zodat de achtergrond waziger werd.
Bij het punt waar ik nu stond/zat kon je er wel dichterop zitten, als ik bij de rest van de mensen had gestaan had
ik en verder weg gestaan en tegen de zon in gestaan. Dus het was kiezen.
Ruimer kaderen? Dan was het misschien nog rommeliger geworden.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Klopt , dan kan het idd ook rommeliger worden.
Maar bv bij 4 zou je iets ruimer kunnen gaan en wat lager heb je niemand meer in beeld.

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

ha, bij 4. Dat was precies bij de ingang van een soort tunnel. Niemand stond daar. Dat was een probeersel maar dan zag ik ze niet
goed het water in en uit gaan dus daar hield ik het gauw voor gezien. Maar je hebt wel gelijk, weinig publiek op de achtergrond jammer dat het water verder weg was plus dat ze altijd vanaf mijn kant erin gingen dus ik had nooit de mogelijkheid om het paard van voren te krijgen.
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Eigenlijk blijft het schipperen,maak zelf ook regelmatig foto's van de dressuur maar je moet echt Compromissen maken.
Krijg ik naar mijn zin geen mooie compositie dan maak ik überhaupt de foto niet,maar een klein beetje foto shoppen kan een foto een stuk mooier maken.
Neem foto 3,die man in dat akelige opvallend oranje shirt,shop die weg en die foto wordt 10 punten meer waard .
Probeer de volgende keer echt een positie uit te kiezen,,dat je achtergrond rustig wordt...succes
Gr.
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

eigenlijk sla je hier wel de spijker op z'n kop; rustiger worden.
Ik kan van zoiets al een beetje hyper worden, vind ik het spannend en leuk tegelijk dat ik niet de rust heb om goed om mij heen te kijken.
Mocht ik een keer naar Duindigt gaan (wat nog een wens van mij is) moet ik echt een goed plekje zoeken in alle rust.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mooie serie, maar het harde licht en de daardoor ontstane schaduwpartijen maken e.e.a. onrustig.
Door het harde licht is de balans en de info van licht en donker ook niet optimaal.
Bij foto drie heb je een keurig scherp hoofd te pakken. Als je iets groter had kunnen diafragmeren had je dit nog meer kunnen isoleren van de BG. Had de foto m.i. nog mooier gemaakt!!!
Vier is ook een mooie, maar hier gfa ik wat het standpunt betreft met Erwin mee.
De laatste lijkt mij door een combinatie van hard licht en naverscherping iets te!!!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Het is altijd moeilijk om bij drukke evenementen rustige foto's te maken. Omzetten naar Zwart wit wil ook wel eens helpen omdat je dan de onrust van de kleur in de achtergrond (kleding, reclame enz.) voor een deel wegneemt. Ik sluit me aan bij Jo, ik denk dat je een beetje te veel hebt naverscherpt.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Jo en Roel dank jullie wel voor jullie commentaar.
Bij 6 had ik idd naverscherpt na de verkleining en het is idd te veel.
Ik ga ze zeker eens proberen in zwart/wit, kijken of het wat uitmaakt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar