Honkbal: Nieuwegein Diamonds - Almere '90 2

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Epiphany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2011 05:29

Voor het eerst hier maar eens wat foto's plaatsen, onder testcase omdat ik niet zeker weet of ik ze ergens anders mag plaatsen.

#1 Ingooien langs het veld
Afbeelding

#2 Overleg op de bank
Afbeelding

#3 Pitcher gooit in
Afbeelding

#4 Infieldje draaien
Afbeelding

#5 Catcher maakt een aangooi op het tweede honk
Afbeelding

#6 Zelf de laatste uit gemaakt
Afbeelding

#7 Coach geeft tekens
Afbeelding

#8 De bal en heuvel tussen inningen door
Afbeelding

#9 De tegenstander had er zin in ( ze stonden voor)
Afbeelding

#10 Maar wij laten ons niet uit het veld slaan
Afbeelding

#11 Overzichtsschot van het infield
Afbeelding
5DMKII | BG-E9 | 24-105 L IS USM F4 | 70-200 L USM F2.8 | Lowepro Flipside 400 AW
wernerfotografie

Je mag ze natuurlijjk altijd in showcase plaatsen maar dan heb je wel kans dat ze terug worden gezet naar testcase. Als ik zo naar de fotos kijk denk ik wel dat ze in testcase thuis horen.


- Ik mis in sommige fotos wat scherpte
- Veel fotos hebben afgekapte ledematen. Vind dit persoonlijk niet zo mooi. (bv foto 3,5,9,10)
- Probeer ook op de achtergrond te letten. Op sommige fotos wel heel storend aanwezig

Gr. Werner
Epiphany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2011 05:29

Vandaar ook dat ik ze in testcase geplaatst heb ;) ben nog aan het leren hoe je zo'n wedstrijd goed vast legt.
Ik snap alleen niet zo goed hoe ik scherpte mis, foto's zijn allemaal gemaakt met de 70-200 2.8 L.
5DMKII | BG-E9 | 24-105 L IS USM F4 | 70-200 L USM F2.8 | Lowepro Flipside 400 AW
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Objectief hoeft het niet aan te liggen, tis de fotograaf die de foto maakt.
Scherpte op de verkeerde plaats/verkeerd nabewerken/bewegingsonscherpte etc., allemaal redenen voor ontbrekende scherpte.

Op 1 is er bijv. bewegingsonscherpte en op 2 had je hem beter op de achterste man kunnen leggen, die is veel interessanter.
Epiphany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2011 05:29

Daar heb je gelijk in, ik heb alleen de laatste tijd een beetje ruzie met mijn camera, als ik bijv. het middelpunt als af punt neem, stelt hij daar vaak niet eens op scherp maar op het dichtsbijzijnde object. Erg irritant als je het mij vraagt. Want wat je zegt, ik had op 2 de focus bijvoorbeeld in het midden liggen.
5DMKII | BG-E9 | 24-105 L IS USM F4 | 70-200 L USM F2.8 | Lowepro Flipside 400 AW
alexkoel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 17:26

Ja als je alle focuspunten aanzet gebeurt dat. De camera bepaalt dan zelf wat het interessantse punt is. Kan verrekt handig zijn als je probeert een heel snel bewegend object te pakken zoals een vliegende vogel, maar voor zo'n wedstrijd zou ik toch alleen het middelste punt aan willen hebben. Je moet dan wel goed mikken en iets ruimer kaderen om later wat cropruimte te hebben. Met iets ruimer kaderen voorkom je direct de afgesneden ledematen wat gewoon niet mooi is.
Epiphany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2011 05:29

Wat ik juist probeerde te zeggen is dat ik alleen het middelpunt als focus punt aan had gezet, maar hij pakte bij deze wedstrijd veelal dat middelpunt niet..
5DMKII | BG-E9 | 24-105 L IS USM F4 | 70-200 L USM F2.8 | Lowepro Flipside 400 AW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar