De E-tjes de laatste wedstrijd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

De laatste wedstrijd van het seizoen, toernooitje aan het eind.

1. maar eens van een afstand proberen
Afbeelding

2. de perfecte sliding
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. mikken!
Afbeelding

5. voor de herinnering
Afbeelding

6. en niet met lege handen
Afbeelding
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Dit vind ik eerlijk gezegt wel een veel betere serie dan de turnserie van je. Deze serie is to the point, geselecteerd, scherp. Natuurlijk is binnen in een hal een stuk moeilijker fotograferen en dan ook nog al die jurieleden in beeld enzo, maar ik zou je willen adviseren om de turnserie te heroverwegen en daar de beste 6 uit te halen, net als bij deze serie.

Foto 2 en 4 vind ik hier erg gaaf.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Dank je.

Turnen fotograferen is wel ff wat anders. Je hebt 1 min waarin alles gebeurd, het is een zegen als je de oefening kent.
Als je de oefening niet kent is het echt kijken naar de krachtmomenten en in het ritme mee fotograferen.

En inderdaad juryleden etc zitten in z'n kleine hal altijd op de verkeerde plek, zo ook trouwens de reclamedoeken.

Verder is het licht veelal beroerd.
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik denk dat XiaoBianZi meer van voetbal houdt dan van turnen... :wink:
Dit is een leuke serie van E-voetballertjes, niet meer dan dat. Je turn foto's hebben ietsje meer, ehm, hoe zal ik het zeggen, iets bijzonders. Komt misschien ook dat we niet zo heel vaak een goed gefotografeerde serie foto's Turnen zien en regelmatig goede voetbal foto's. De foto's hier voldoen aan alle regels en er is niets mis mee, maar voor mij zijn die turnfoto's wel bijzonder (hoewel het er wel wat minder hadden mogen zijn).
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

addy101 schreefCOLONDe foto's hier voldoen aan alle regels en er is niets mis mee
mwoah, ik zie nog wel een hoop dingen waarvan ik dat anders zou doen. Om te beginnen:
De eerste is scheef en veel te druk met aandachtsvragende spelers in het beeld die er niet zoveel mee te maken hebben. De tweede en de derde (waarom twee keer dit moment?) hebben een te hoog standpunt waardoor dat randje bovenin gewoonweg enigzins irritant wordt. De vierde is veek te ruim. Bij het groepsportret is het inderdaad leuk voor het album, maar zoals bij iedere teamfoto waar meerdere fotografen tegelijk aan het werk zijn, kijkt de helft maar in jouw camera. En de 6e is ook leuk voor het plakboek.

Maar ik heb niet zoveel met voetbal
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Jeroen heeft wel een beetje gelijk... maar Jeroen daarom staan de foto's ook in testcase :)

Wat me ook gelijk opvalt is dat de teamfoto zo dicht bij de reclame borden is genomen, het hoeft voor mij niet altijd in het doel te gebeuren wat je wel vaak ziet, maar iets meer ruimte er omheen was beter geweest.

Gr
Kees.
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON De tweede en de derde (waarom twee keer dit moment?) hebben een te hoog standpunt waardoor dat randje bovenin gewoonweg enigzins irritant wordt.
En daar ben ik het helemaal mee eens, het standpunt.

En dat het twee foto's zijn, is voor het subtiele wegwerken door zo'n klein kereltje. Klein tikkie en de aanvaller mist de bal.

En normaal is het ook iets meer van dit, vreugde en verdriet naast elkaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al een lager standpunt, toch? :wink:
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Heb laatst ook geprobeerd wat jonge voetballers te fotograferen: valt tegen... Ik vind het een leuke serie, maar kan me ook goed vinden in het commentaar van de meer ervaren mannen.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Van je update, de middeste. Als je die twee in het midden nu staand uitkropt, dan wordt het toch een andere (lees; betere) foto die hetzelfde verhaal vertelt.

Wanneer je dit soort dingen fotogrfeert, dan draait het om die emotie. Maar zorg dan ook dat dat er vanaf spat en dat er verders niets te zien is. Alleen laten zien wat telt, de rest haalt de aandacht alleen maar weg

Als voorbeeld:

Afbeelding

Ik kan bij jouw geen exif zien, maar dit is ook maar met een 300mm gemaakt. Gewoon de emotie van eindelijk een doelpunt gemaakt en eindelijk een wedstrijd lijken te winnen (dat deed Willem II verleden seizoen namelijk niet zo vaak)
De foto toont de ontlading, de blijdschap, de vreugde. Net als bij jou.
Maar ik heb wel gewacht totdat ze dichtbij genoeg waren. Niet proberen de overkant van het vld te halen, dat haalt weinig uit.
Ja, je zult soms momenten missen daardoor, maar zo werkt dat nu eenmaal. Als ze de andere kant uit rennen, dan heb ik ook niets.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

70-200 heb ik gebruikt.

Maar je hebt helemaal gelijk, moet wel zeggen dat jouw doel meer tegen publicatie aan ligt voor laten we zeggen een krant.
Het klopt als een bus dat het nog intenser wordt als je het van nog dichterbij op de plaat zet.

Dat heb ik nu net weer niet, ik heb als doel dat iedere ouder weer een beetje de wedstrijd herleeft en dat ze hun zoon ook op die foto zien staan.
We praten wel over E-tjes. ;-)

Maar nogmaals die foto die je hier laat zien illustreert het hoe het op het hoge niveau moet. Komt nog wel als hij in de C speelt.

Maar erg bedankt voor je input, waardeer ik ten zeerste.
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Waarom zou je ook van jeugd niet zulke foto's kunnen maken?
Heb de voorbeelden even niet bij de hand, maar die heb ik ook wel hoor.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar