Sprong bij turnen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Laatst eindelijk weer eens tijd gehad om op een wedstrijd foto's te maken. Aangezien ik er echt voor mezelf was heb ik weer eens wat nieuws geprobeerd. Dit keer wou ik graag 'sprong in actie' fotograferen. Een van de moeilijkste dingen om vast te leggen op camera. Zowel qua timing (gaat erg snel) als scherp stellen op het juiste punt.

Ik ben beniwieuw wat jullie ervan vinden. Ik besef dat er (een beetje) bewegingsonscherpte in zit, maar dat heeft ook wel wat. Zit er toch wat beweging in de foto!

1:

17179

2:

17180

3:

17181

4:

17182

5:

17183

En nog twee die ik ook wel aardig vond van turnsters op de balk:
6:

17184

7:

17185

Alvast bedankt voor het kijken en commentaar is altijd welkom, omdat turnfotografie toch wel mijn ding is qua fotograferen.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Aardig begin vind ik, maar veels te langzaam.

Ik zou zeker op 1/800 gaan zitten, dan maar hoger in de ISO.

En persoonlijk zou ik bij de pegasus meer naar de zijkant gaan, zoals bij 5 en dan zelfs nog iets meer naar rechts.
Maar moet wel zeggen dat je er ook een paar hebt met het gezicht in beeld en dat heeft ook wel wat.

6 is mooi, tenen mooi strak.

7 had ik liever van voren geschoten of wederom van schuin opzij. En een beetje krap.

imho
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sluit me aan bij mijn voorganger.
Je focus punt zit er soms een beetje naast maar kan me voorstellen dat het erg snel gaat en zeker als je het voor het eerst probeert, zeker niet makkelijk!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@ esveldt:
ik ben het met je eens dat de sluitertijden hoger moeten. Echter wat je al zegt moet de ISO dan hoger en dat kan mij 50D eigenlijk niet meer aan. Wel om eens te proberen voor mezelf, maar zeker niet als ik ze wil verkopen/weggeven! Ik fotografeer wel eens op turnwedstrijden en dan hou ik het altijd 'veilig' (zoals foto 6 en 7). Dit was echt gewoon een probeersel hoever ik kon gaan met de instellingen zoals ik die gebruik als ik echt zelf moet fotograferen bij een turnevenement. Sprong hoort daar duidelijk (nog) niet bij, dan moet ik een camera kopen die hoger in de ISO kan. Daarnaast stond ik dus langs de kant en kon ik niet echt een andere hoek kiezen, maar je hebt wel gelijk voor wat betreft foto 7. Hij is ook wat krap omdat het een uitsnede is uit een foto die in portretstand geschoten was, maar daar vond ik hem echt te ruim. Het is een keuze he :-)

@Judithh
je hebt inderdaad gelijk. Het is erg moeilijk. Maar ik vraag me af of het aan het focuspunt ligt of dat het bewegingsonscherpte is wat je bedoeld. Wellicht een beetje van beide :-). In ieder geval wel iets om in de gaten te houden, dus bedankt voor je commentaar. Nou moet ik ook zeggen dat ik de foto's hier minder scherp over vind komen dan toen ik ze thuis bekeek met Lightroom.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar