Dzoh-Valthermond

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Eerste keer mee met mijn neefje en wat foto,s geschoten!
De uitslag laat ik maar achterwege :)

Bij foto twee lag de bal "wel" in het net van de tegenstander.

15415

15413

15414

15412

Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Je geeft aan "wat foto's" te hebben geschoten. Hieruit maak ik op dat je dit nog niet zo vaak hebt gedaan.
Ik wil je wel een paar tips geven en aangeven wat wel en niet goed is aan de foto's die je hier plaatst.
In het algemeen:
-Neem een lager standpunt in en je zult zien dat het een heel ander perspectief oplevert.
-Ga dichter op de actie zitten, zoals bij de eerste foto. De rest van de foto geeft een overzicht. Je aandacht wordt niet direct naar de actie getrokken.

En nu specifiek de foto's.
1# Ten eerste mist de speler in het blauw een voet..?!? Daar zal je op moeten letten. Ledematen afsnijden kan wel, maar doe het dan direct goed ;-)
Verder is er veel ruimte aan de beide kanten. Je had de foto vierkant of staand kunnen croppen. Scherpte en kleur zijn goed. Wel jammer dat je het gezicht van de speler in het blauw niet goed ziet.

2# IJverige jongens! Leuk, die tongen uit de mond. Op deze foto had een bal MOETEN staan om het tot een goede foto te maken. Je had deze foto ook nog iets meer kunnen croppen.

3# Aan dit beeld te zien, komen de jongen met de bal in het geel en de jongen in het blauw elkaar iets later tegen. Dat duel had ik graag willen zien. Het is een beeld zonder actie.

4# Was je zo vervelend dat de je de camera voor je neus weg wilden schieten ;-) Leuk, een schot, maar erg centraal geplaatst. Als je nu een crop had van de speler die schoot, was het wat beter geweest.

Ik denk dat dit topic wel leesvoer voor jou is. Ik zou zeggen, lees het es door en kijk nog eens naar de foto's.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Wel bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ja was maar wat aan het schieten, en zal de volgende keer je tips mee nemen.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar