Le Mans 2010 - Probeersel tilt & shift

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Van het weekend na een discussie over tilt-and-shift, dit effect geprobeerd met Photoshop te creeeren. Naar aanleiding van deze discussie wat aan het proberen geslagen.
Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij naar aanleiding van mijn eerste poging...

Geen harde oordelen alsjeblieft... Ik heb uit mijn collecties foto's een racefoto gepakt, welke mij hier het meest bruikbaar voor leek. Dus graag tips over het effect en hoe ik dit kan verbeteren...

Hier de bewerkte versie:

14546

De originele foto (onbewerkt):

14545

Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Ik vind het effect niet hebben van een rijdende auto, hij staat naar mijn idee nu stil. Niet dat ik er iets van bak maar probeer met de auto mee te bewegen indien je het later niet in Photoshop wilt aanpassen..
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gausian Blur geprobeerd? Je blur is namelijk te glad. Het verloop is wel aardig, maar waar het wazig is in het publiek, is het te glad.
En je kleuren zijn te verzadigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@Diteweg-Jur,

Zoals ik al zei, ging het hier om het effect en niet zo zeer om de foto... Als je de foto groter ziet, dan zie je duidelijk beweging in de wielen.

Probleem was alleen dat deze al staande op het hekwerk op de tribune geschoten is. Dus met een grote onbalans uit het handje geschoten. Daardoor niet de snelste sluitertijd kunnen gebruiken.

Overigens verlies je door het tilt-and-shift effect ook snelheid in de foto. Dat heeft te maken met de onscherpte...

@Jeroen,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een tutorial van internet gebruikt voor de foto. In deze tutorial stond dat je lens blur moest gebruiken. Wat zou jij adviseren?

Wat betreft de verzadiging, werd in de tutorial aangegeven, dat je het iets sterker moest aanzetten. Had er zelf ook al mijn twijfels bij, maar toch zo geprobeerd.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar