Wat raar, ik heb met de 200 2.8 toch altijd retescherpe platen gehad, zelfs met meer regen dan hier te zien is.
Maar betreft de andere foto's;
1) vind de eerste te gesloten. De speelster kijkt te ver weg. Een foto waarop ze in ieder geval richting de camera kijkt is interessanter.
2) Veel te ruim. Als je ruim wilt schieten dien je de loze ruimte toch wel mooier op te vullen; bijvoorbeeld met meer de hele goal zoals je bij 4 hebt gedaan (En bij vier had je er dan weer beter meer ruimte boven kunnen laten dan eronder)
3) Waarom staat die verdediger er dan niet bij, of is het dat ene beentje. Probeer, wanneer de foto iets moet vertellen, dat niet met woorden te doen. Als het om een foto van de speelster solo gaat, wat op zich bij deze best kan, zorg dan dat je haar een keer fotografeert waar de andere spelers niet op staan of in ieder geval afgesneden kunnen worden
4) zie 2
5) Verkeerde timing of verkeerde moment gekozen. Nu wordt het hoofd van de speelster van de tegenstander zo geplet. Eerder of later zou beter geweest zijn. En als je op dat moment niet een mooie emotie hebt, dan moet je die gewoon buiten je serie laten
6) Op zich wel goed, maar je mag wel veel strakker croppen
7) Grappig voor Hyves, misschien nog het familiealbum, maar voor hier vind ik het niks
Dit is nbog je beste van de serie
9) Blessurefoto's zijn, zeker als het wat verder weg is, moeilijk om te maken. Je kunt er zo weinig mee. Meer had ik hier waarschijnlijk ook niet uitgehaald.
10 & 11) Nummer 10 gewoon droppen, dat armpje links verpest alles. Bij foto nummer 11, probeer toch meer op dezelfde hoogte te zitten. Je wordt er zelf wel nat van, maar bedenk dat de plaat vele malen beter was als jij onder het niveau van haar neus lag.
Betreft de scherpte, dit ligt echt niet aan de regen. Je kunt wel meer kans op onscherpe foto's hebben door misfocussen ivm regen, maar ik heb in ergere weersomstandigheden (probeer het eens in sneeuw, helemaal doffe ellende) scherpere foto's gemaakt.