mijn eerste foto`s op dit forum

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
TonM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2011 12:33
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Hallo,

Zaterdag een groot aantal foto`s gemaakt binnen in een manege in best van Agility met honden.
Graag hoor ik opmerkingen of verbeter puntjes

Foto 1
Afbeelding

Exif: F2.0 // Iso 800 // sluitertijd 1/250 // flits did not fire // brandpuntbreedte 135 mm // witbalans handmatig

foto 2
Afbeelding

exif f2.0 // iso 400 // sluitertijd 1/1000 // flits did not fire // brandpunt breedte 135 mm // witbalans handmatig

groeten Ton
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Welkom!
Ik ben geen expert maar ik zal zeggen wat ik ervan vind.:)
Als eerste valt het op dat beide foto's veel ruis lijken te bevatten erg jammer.
Beide foto's vindt ik ook wat aan de donkere kant zeker bij eerste foto is het jammer van het hondje.
Om even bij foto 1 te blijven het moment van de foto vind ik jammer, als je sec later had gedrukt zou het beestje aan het einde van de wip zijn wat de foto wat meer spanning geeft.

Foto2 goed moment, u had voor mij nog wat meer mogen inzoomen, maar dat is smaak.
Ik zou zeggen veel plezier op dit forum.

Grz Rick
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik vind het moment op foto 1 juist erg leuk, dat voorzichtige van het hondje op de grote wip-wap ;-)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik ben het wel met linda eens ja. Dat hondje vind ik juist een leuke houding hebben zo.

Ik heb de foto's nu een paar keer bekeken en op me in laten werken maar ik vind het erg moeilijk er commentaar op te geven.
Ze spreken me namelijk niet echt aan maar omdat ik echt geen idee heb hoe je het beter zou kunnen doen zit ik een beetje met mijn mond vol tanden...
Misschien een véél lager standpunt innemen? Kan, maar de achtergrond stoort dan waarschijnlijk heel erg.
Close ups maken? Is beter voor de achtergrond omdat je scherptediepte dan kleiner wordt maar zie je dan nog wel waar het over gaat?
Pannen? Voor sommige foto's misschien wel leuk ja.

Ik zou zoiets best een zelf een keer willen fotograferen. Gewoon voor de uitdaging... hmmmmm....
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

nette, scherpe foto's van leuke momenten. Foto's schieten in zo'n hal met altijd erg beroerde lichtomstandigheden valt niet mee, dan scheelt het dat je je diafragma tot 2.0 kan opendraaien! De ruis zie ik niet...
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind foto 1 heel erg leuk. Klein hondje, grote wip, en wanneer gaat die "om"? Ik heb even gedacht dat hij wat anders gecropt zou kunnen worden maar ik denk dat je dan juist het idee van heel groot tegenover heel klein mogelijk kwijt raakt.
Groet,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Ik vind foto 1 erg leuk. Goed het "enge" moment van de wipwap vast gelegt.

Foto 2 spreekt me niet aan. Geen speels element erin, geen snelheid / beweging en een te grote nadruk op de reclame uiting (helemaal door de herhaling) maar scherp is 'tie! (terwijl me dat wel een uitdaging lijkt bij deze omstandigheden)
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Curlie_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2006 09:03
WoonplaatsCOLON almere
CONTACTCOLON

hoi Ton,
leuk om jou hier ook te zien :-)
gr,
Leen
http://www.curlie.net + http://www.agilityphoto.nl - canon 60d, canon 1dmkII, 18-55, 70-200 L f/4, 70-300, 50, grips en wat filters, speedlite 430
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik ben zo vrij geweest mijn visie er op los te laten.
Compositie aangepast zodat er meer actie ontstaat. Mocht je mijn bijdrage niet waarderen, dan graag een pb.

Groet, bas

13994

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar