eerste foto's met 400D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jan1963
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 08:16
WoonplaatsCOLON de Kempen, Belgie

Ik kocht me zeer recent een 400D met onder andere een EF-S 55-250 4-5.6 IS. Hiermee maakte ik onderstaande foto's op een 4x4-evenement. Ik kocht deze uitrusting om vooral foto's te maken van autosport (rally en rallycross).Dit deed ik vroeger met een G5 met teleconverter, maar na z'n jammerlijke overlijden na jaren trouwe dienst kocht ik deze 400D.
Op een 4x4-gebeuren zit er natuurlijk geen snelheid in, dus pannen was niet aan de orde. Dit probeer ik volgende keer op een snelle wedstrijd.
Graag uw bevindingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

het zijn prima eerste foto's geworden Jan,
voor dit soort foto's is de canon 55-250 prima te gebruiken.

alle foto's zijn prima qua scherpte en de foto's zitten vol leuke momenten en gezichtsuitdrukkingen, hier springt ook vooral je laatste foto eruit. persoonlijk had ik nog wel geprobeerd om foto's wat meer uit het midden te halen. ik vind dat je hierdoor bij voertuigen wat meer dynamiek krijgt in de foto!

Succes ermee, hoop dat je wat aan de feedback hebt
Canon
jan1963
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 08:16
WoonplaatsCOLON de Kempen, Belgie

persoonlijk had ik nog wel geprobeerd om foto's wat meer uit het midden te halen
bedankt! Hier ga ik volgende keer zeker rekening mee houden
jan1963
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 08:16
WoonplaatsCOLON de Kempen, Belgie

jan1963 schreefCOLON
persoonlijk had ik nog wel geprobeerd om foto's wat meer uit het midden te halen
bedankt! Hier ga ik volgende keer zeker rekening mee houden
oeps, beetje te snel gelezen. Ik dacht dat je bedoelde 'auto's meer uit het midden'. Wat bedoel je precies met 'foto uit het midden'?
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik denk dat Sven wel "auto's" bedoelt hoor! :wink:

Zeker geen onverdienstelijke platen! De 400D... zucht...ik heb hem ook nogsteeds en gaat ook absoluut niet weg....prima camera!
Het uit het midden halen was al aangehaald. Probeer de composities dus iets spannender te maken. Kies ook andere hoeken om uit te fotograferen. Dat maakt het wat gevarieerder. Bij sommigen (nummeren was handig geweest) zoals de laatste mag van mij ietsje meer contrast hebben. Hij komt nu wat vaal over.

Nette platen!
Gebruikers-avatar
Superbruud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Een voorbeeld met foto 1

Als je het standpunt bv lager had gekozen met de Jeep rechts boven had geplaats was er een compo gekomen die aan diverse regeltjes had voldaan.
Onderwerp; Jeep op 1/3 van rechts en 1/3 van boven.
Lijnen; de "weg" loopt van rechtsboven de foto uit linksonder.

Laatste plaat erg leuk.
Die van mij zegt Klik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar