NK wielrennen 2010 (jeugd)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
borg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 10:46
WoonplaatsCOLON Born

In juni 2010 was in Beek het NK wielrennen voor de jeugd. Ik ben gevraagd om samen met 4 andere fotografen foto's te maken van alle categorieën. Het was een heel leerzame dag. Heel veel foto's gemaakt, waarvan er ook veel mislukt zijn. Het viel niet mee om als beginneling foto's te maken van zo snel bewegende onderwerpen, en dan toch nog een beetje scherp resultaat te krijgen. Dit is er een waar ik redelijk trots op ben. Ik zie overigens ook dat de achtergrond waziger kon, dat de lijn van de boarding precies door het midden loopt, en dat er een toeschouwer 'in de weg' staat. Toch blijf ik dit een geslaagde foto vinden. Ik ben benieuwd of jullie die mening delen.

Afbeelding
Correct me if I'm wrong...
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Sorry, maar ik kan je mening niet delen. Je geeft zelf al diverse punten aan wat je niet goed vind.
Als ik eerlijk moet zijn (en dat vraag je), dan vindt ik het niks. Ik zie een half stel armen, net een half stuk been, halve rug, tong uit de mond, halve persoon in de achtergrond, half hek op de achtergrond. En ik kan uit de foto totaal niet opmaken wie dat zou kunnen zijn.
Gr.Karel
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik ben het eens met bovenstaande opmerking. Het is een leuke snapshot, maar meer ook niet.
Gebruikers-avatar
borg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 10:46
WoonplaatsCOLON Born

Ok, dank je wel voor de reactie. Misschien vind ik het een geslaagde foto omdat ik achtergrondinformatie heb, die jullie natuurlijk niet hebben en ook niet uit de foto af te leiden is. Juist die tong vind ik wat hebben, ze zat er helemaal door heen, het was de laatste ronde voor de finish, ze reed als derde maar moest lossen.

Objectief bekeken is het waarschijnlijk inderdaad niet zo'n goede foto. Dat objectieve is soms moeilijk bij je eigen foto's. Dat is natuurlijk ook één van de redenen waarom ik me hier heb aangemeld.
Correct me if I'm wrong...
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Het idee van de sporster, die van vermoeidheid/inspanning de tong uit de mond heeft vind ik toch wel heel aardig. Een ander standpunt had ik mooier gevonden, denk ik. Hoewel... als de achtergrond wat rustiger was geweest dan had ik er weer anders tegenaan gekeken. Kortom: het moment vind ik zeer geslaagd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar