WEK Circuit Park Zandvoort

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Vorige week voor de eerste maal, met media accreditatie (voor de canon niet voor mezelf), op stap geweest met de Canon 550D. Op circuit Park Zandvoort begon het WEK seizoen 2010/2011. Ik ben totaal onervaren met een spiegelreflex. Graag jullie positieve of negatieve kritiek op deze foto's, die ik zelf overigens wel geslaagd vind.

9945

9946

9947

9949

9950

9951

9952

9953

9954

9955

9956

9957

9958

9959

9960

9961

Laatst gewijzigd door 2 op FransASZ, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Op zich al heel aardige platen voor een eerste keer.. :lol:

Wat tips voor een volgende;

Ten eerste algemeen, denk dat met wat nabewerking het allemaal nog wat beter kan. Is nu allemaal wat grijs/flets, op zich niet vreemd in dit seizoen Maar toch, wat meer verzadiging, contrast mag best bij auto/motorsport.
En hier en daar ook wat scherpte, bijv. bij de grijze corvette.

Die van de pistop is echt te donker. Iets oplichten onthuld meer details en laat de rook van de band op de grond ook nog meer uitkomen.
Maar verder, bij 46 en 49 prima sluitertijd gebruikt en goed "meegetrokken". lekkere snelheid in de wielen.
leuke variatie in de composities ook. Sommige wat te krap in het jasje (de laatste bijv.)
Bij de porsche, 2 x stuk van de spoiler af, toch jammer.
9951 staat teveel in het midden. Meer onderin met meer bocht bovenin was mooier geweest.

maar goed, het zijn tips ter lering en vermaak.
Zoals gezegd, als geheel zeker niet slecht voor een eerste keer. Als je het zelf leuk vond om te doen, zeker doorgaan en blijfen oefenen...! :wink:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

@ Frank,

Bedankt voor je opmerkingen. Ik zal nog veel moeten leren, al heb ik het voordeel dat er voor mijn website ervaren fotografen werkzaam zijn, waar ik de fijne kneepjes van kan en moet leren. Gaat zeker goed komen.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

En welke website is dat dan wel....? :lol:
Misschien kan ik een keer meeliften als je vanuit het zuiden omhoog moet... :D
Schiet voor mijn website op zijn tijd ook graag weer eens een 1/1 autosportevenement namelijk.

Maar even on topic, met wat meer ervaren mensen op stap gaan en plaatjes schieten is een prima leerproces.
Gaat zeker goedkomen!!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Frans,

Absoluut niet slecht voor een eerste keer. Ik ben het helemaal met Frank eens. Je hebt leuke foto's gemaakt op het circuit, maar nu komt de volgende stap... Photoshop of Lightroom gebruiken.

De foto's mogen absoluut meer contrast en verzadiging krijgen, zoals Frank al aangaf. Verder zou ik ook wat gaan spellen met het croppen van je foto's. Ik denk dat je ze daarmee spannender kan krijgen om naar te kijken.

Kijk na het croppen waarom de foto nu beter overkomt. Daarmee doe je ervaring op voor de volgende keer op het circuit. Je kunt dan op op het circuit gaan spelen met de compositie. Als je bijv. foto 9954 iets meer uitzoomt, zie je veel meer het lijnenspel van de bocht. Dan gaat de foto veel meer een verhaal vertellen (en hoef je achteraf minder te photoshoppen)!
Gebruikers-avatar
Marceldelft
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Valkenburg ZH

Hoi Frans,

Ik moet zeggen: leuke serie zo voor je eerste keer! Knap dat je al heb geprobeerd te pannen!
Ook ik denk dat je ze wat meer mag nabewerken, wat meer contrast en wat meer warmte.
Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen zo'n accreditatie te regelen?:O Ik heb gehoord dat je echt werkzaam moet zijn bij een bedrijf?:O Namens wat of wie maakt je foto's?

Groetjes Marcel
Kit: Canon 80D - EFs 15-85 is 3.5-5.6 - Canon EF 50mm f/1.8 STM - EF 70-300 IS USM 4-5.6
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

@ Marcel,

Ik draai al wat jaren mee in de autosportscene. Ik heb mijn eigen autosport website en kom al wat jaren op circuits, zoals CPZ, Spa, Zolder, Nürburgring en noem maar op, waar wij met media accreditatie rondlopen, vandaar. Aangestoken door vier fotografen die voor mijn website werken, heb ik onlangs besloten om mij ook maar eens op het gebied der autosport fotografie te begeven. Hiervoor heb ik een Canon EOS 550D aangeschaft, met een standaard 18-55 kitlens. Daarbij heb ik een Tamron 70-300 lens gekocht. Zoals je wellicht aan mijn foto's kan zien, moet ik nog veel leren, maar ik ga daarbij uit van het deskundige advies van mijn fotografen en het advies wat ik op dit forum van jullie krijg.

Mijn website?

www.autosportzone.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar