Giro D´Italia in Amsterdam

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag startte de Ronde van Italië (Giro D'Italia) in Amsterdam. Ik had een mooi plekje opgezocht (tegenover De Kleine Komedie), waar de renners echt loei-dicht langs het hek scheerden, voor je gevoel soms echt op maar 10 cm.



Graag wat comments. Vond het vooral lastig om de foto's scherp te krijgen op de renners, hoe kan ik dat het beste doen? Daarnaast had ik ook moeite met de hoeveelheid licht (het was zwaarbewolkt) en de korte sluitingstijd die ik wilde (1/1600). Misschien toch maar eens op zoek gaan naar een aanvulling op de kitlens.

Heb een EOS450D

1) Probeersel met langere sluitingstijd:
Afbeelding

2) nogmaals
Afbeelding

3) Hij kwam echt wel dicht bij (Santambrogio)
Afbeelding

4) De winnaar, Bradley Wiggins
Afbeelding

5) Greipel
Afbeelding

Graag hoor ik wat jullie van het gekozen perspectief vinden, hoe ik op zo'n renner kan scherpstellen en wat ik met het licht kan doen (flitsen met het standaard-flitsje, helpt dat?)

Bedankt alvast!
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Het perspectief vind ik gaaf.

Over de onscherpte.....hoe heb je scherp gesteld? Heb je 1 scherpstelpunt gebruikt? Wat was de instelling voor het scherpstellen zelf.....one shot/all-servo?

Ik heb het idee dat je niet hebt gewerkt met all-servo en zodoende de renner het scherpstelpunt voorbij is gereden.

Over het licht.....daar hadden we allemaal last van vandaag denk ik :)...hoe dat op te lossen moet ik je het antwoord even schuldig op blijven.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Het lijkt me geen goed idee als die renners verblind worden door flitsende fotografen.

Zelf heb ik een hoge ISO (400, 800 en zelfs 1600) gebruikt, laag diafragma (tussen 4 en 5,6) en hoge sluiterstijden (1/500 tot 1/1250).

Het gekozen perspectief vind ik mooi.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

maximus,

Foto 1 heb ik een YES!!! gevoel bij! :wink:

Rijder op snelheid, mensen die toekijken, goed standpunt en mooi qua contrast.

Misschien volgende keer nog lager gaan in je standpunt...

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Dennis-010- schreefCOLON Over de onscherpte.....hoe heb je scherp gesteld? Heb je 1 scherpstelpunt gebruikt? Wat was de instelling voor het scherpstellen zelf.....one shot/all-servo?

Ik heb het idee dat je niet hebt gewerkt met all-servo en zodoende de renner het scherpstelpunt voorbij is gereden.
Heb wel all-servo geschoten (de verschillen tussen die opties waren me even ontgaan, maar had hem even op sport-modus gezet en die deed ook aan all-servo, dus heb hem toen in de sluitertijd-modus ook maar op all-servo gezet).

Canon Benny schreefCOLON Misschien volgende keer nog lager gaan in je standpunt...
gr. Benny
Ik lag al bijna op de grond... En door de cafébezoekers aan de overkant werd ik al paparazo genoemd :P


Vrees dat het in Rotterdam (bij de Tour Proloog) echt nog 10x zo druk gaat zijn, dus dat het daar nog lastiger wordt om een mooi plekje te vinden.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Foto 1 en 2 zijn inderdaad best aardig.
Maar 5 is echt top.
Misschien nog iets oplichten, of als je dat kan iets plaatselijk in het gezicht, oplichten.
Deze is echt top.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
jan1977
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2008 17:33
WoonplaatsCOLON Delft

Ik sluit me aan bij C@sp@r.

Wel mooi om bij #1 en #2 te zien dat de renner zoveel bewegingsonscherpte kent in verhouding tot de auto's erachter.
EOS 7D, Tokina 11-16 f2.8, Canon 17-55 f2.8 IS, Canon 70-200 f2.8 IS, Canon 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM, een flitser, Canon convertors 1.4x en 2.0x
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar