Mijn eerste voetbalwedstrijd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dré Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Holtum (L)
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ha, ha, geweldig! Dit is zo'n zinderend spannende wedstrijd van de F-jes!!!
Persoonlijk vond ik die wedstrijden 10 keer zo leuk als welke wedstrijd in het betaald voetbal dan ook :D :D

Foto 1: Hij heeft het goed afgekeken van de tv....lichaamstaal zegt meer dan woorden!
Foto 2: Een mooi écht voetbalmoment! Hij kijkt niet naar de bal, maar houdt de tegenspeler nauwlettend in de gaten!
Foto 3: Ging de bal er in?

Leuke serie!
Kan het mis hebben? Maar is dit talent familie??? Ik meen in zijn koppie overeenkomsten te zien met het koppie in je profielfoto :wink: :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Dré Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Holtum (L)
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLONHa, ha, geweldig! Dit is zo'n zinderend spannende wedstrijd van de F-jes!!!
Persoonlijk vond ik die wedstrijden 10 keer zo leuk als welke wedstrijd in het betaald voetbal dan ook :D :D

Foto 1: Hij heeft het goed afgekeken van de tv....lichaamstaal zegt meer dan woorden!
Foto 2: Een mooi écht voetbalmoment! Hij kijkt niet naar de bal, maar houdt de tegenspeler nauwlettend in de gaten!
Foto 3: Ging de bal er in?

Leuke serie!
Kan het mis hebben? Maar is dit talent familie??? Ik meen in zijn koppie overeenkomsten te zien met het koppie in je profielfoto :wink: :D
Ja, kleinzoon Thijs
Dré
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik had al zo'n donker vermoeden :D Thijs lijkt sprekend op opa!!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
jkraal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 13:24
CONTACTCOLON

Ik ben helaas niet zo enthausiast als mijn voorgangster. Het zijn misschien leuke kiekjes voor het familiealbum maar ik vind dat dit niet in showcase thuishoort.
Foto 1: Waar is de bal? Het spel heet voetbal. Ook de achtergrond is nou niet echt wat je bij een voetbalfoto verwacht.
Foto 2: Veel te ruim gecropt, als ie überhaupt gecropt is, en je kijkt een speler op de rug. Achtergrond idem als foto 1.
Foto 3: Een keeper zonder benen.

Er zijn nou eenmaal een paar "regeltjes" waar een voetbalfoto aan moet voldoen: er moet een bal op de foto staan en er moet actie te zien zijn, er mogen geen ruggen op de foto, grote lensopening vanwege de wazige achtergrond, een zo laag mogelijk perspectief en geen afgesneden lichaamsdelen of halve spelers (is door het 3:2 formaat croppen niet altijd te voorkomen).
Kijk eens in het verzamel topic van voetbal 2009 - 2010. Daar staan legio voorbeelden van goeie voetbal foto's.
Canon 40D + 30D / Canon 70-200 F4L / SIGMA 24 - 70 F2.8 / Tokina 12 - 24 F4
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ben het niet eens met mijn bovenganger dat er op iedere foto een bal moet staan. D'r zijn prima voetbalfoto's te maken als de bal niet in het spel is.

Ik ben ooit met JanDB bij een wedstrijd geweest en wij hebben daar allebei een selectie gemaakt van foto's juist zonder bal. (Wil je hem nog eens zien, dan kan dat hier: klikkerdeklik)

Wel ben ik het met je eens dat het standpunt veel verder omlaag moet. Een hoog perspectief, en zeker bij kleine kinderen, doet veel meer dan wanneer je op ze neer kijkt zoals nu.

Verders ben ik het ook met je eens dat dit niet in de showcase thuishoort en derhalve heb ik hem even verplaatst
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
jkraal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 13:24
CONTACTCOLON

D'r zijn prima voetbalfoto's te maken als de bal niet in het spel is
Ik vind een voetbalfoto zonder bal een portretje, sterker nog, ik heb je serie (klikkerdeklik) bekeken en foto 1 had voor de niet-kenner net zo goed van een korfbalwedstrijd kunnen zijn, of rugby of hockey.
Maar goed, dat is een verschil van mening en dat mag. Gelukkig zijn we het op andere gebieden wel eens. :D
Canon 40D + 30D / Canon 70-200 F4L / SIGMA 24 - 70 F2.8 / Tokina 12 - 24 F4
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar