Aikido en hoe?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Goed hier een paar plaatjes die ik vanmiddag geschoten heb op een stage Aikido.
Mijn vraag is ...kan iemand mij advies geven hoe ik mijn camera goed kan instellen en mij ook een advies geven op welk punt ik moet scherp stellen.
Nee ik heb geen super lenzen. dit is gemaakt met een 55-200 kitlens en ik heb voorlopig geen geld voor beter.
Kan iemand mij adviezen geven?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55034[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55033[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55032[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55031[/img]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Valt zo op zich nog niet tegen hoor.

Het is zo ie zo moeilijk om te doen. Het is binnen en er is nou niet echt een volle bak licht. De sporters (of hoe heet het precies) zijn bezig met erg snelle bewegingen, dus zou je eigenlijk een snelle sluitertijd moeten hebben. Maar dat wordt weer lastig want dan heb je een erg open diafragma nodig.
En dat veroorzaakt weer weinig scherptediepte. Enige oplossing is om dat te compenseren met een hogere ISO waarde.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Heb al met ISO1600 moeten werken en inderdaad er is weinig licht en dan nog een groene mat en een witte muur.

Als ik iets te veel met de camera naar rechts ging zat ik weer met fel buitenlicht, wan de deur stond open.

Verder heb ik deze foto's gemaakt met de Canon 400D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zie je dat je qua sluitertijden nog niet zo slecht zit. Misschien dat een lichtsterk objectief je toch kan helpen. Heb je de Canon 50mm F/1.8 MKII al. Dat is een erg lichtsterk objectief en is erg aantrekkelijk qua prijs. Op zich zul je dan al kunnen zakken met je diafragma waardoor je met sluitertijd net iets omhoog kan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Krijg ik als het goed is volgende week binnen....die gelukkig wel..kon nog net in mijn budget van de aanschaf.

Heb deze foto's allemaal wel al lichter getrokken in photoshop
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Je zou voor tips forumlid BGitmans (bernie) eens kunnen benaderen...die is volgens mij behalve bedreven aikido-beoefenaar ook kundig fotograaf..(of was het nou andersom?).

Succes!

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ga het niet hebben over te weinig contrast, halve lichamen, compositie enz maar over iets anders.

Dit doet mij denken aan een fotoshoot die ik ooit van een tangodanspaar heb gemaakt.
Ging ook snel allemaal :) en heb ze op een gegeven moment gevraagd of ze ook in slowmotion konden dansen.
Het ging toen geweldig voor mij en voor het danspaar.

Ik zou deze shoot over doen en een dag/avond met ze afspreken speciaal voor een fotoshoot.
Hang een groot geel of rood doek op en zet een paar van die gasten op het podium. Laat ze in slowmotion vechten en een paar snel.

Scherpstellen op die geen waar het om gaat :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

heb je de Tv stand al geprobeerd.....werkt beter met bewegende mensen/dieren/dingen.... heb ik gisteren geprobeerd om mijn katten te fotograferen......met Tv stand lukt dat goed maar met Av niet.
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

jago schreefCOLONheb je de Tv stand al geprobeerd.....werkt beter met bewegende mensen/dieren/dingen.... heb ik gisteren geprobeerd om mijn katten te fotograferen......met Tv stand lukt dat goed maar met Av niet.
Dat is misschien een idee, zal het in de toekomst zeer zeker eens uittesten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar