Twijfel...twijfel.....(Michael Boogerd 8 van Chaam)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fotobos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2005 09:02
CONTACTCOLON

Lag al in de digitale prullenbak, maar ik twijfel. ...

De "gelukte" foto's van de 8 van Chaam staan onder diversen op mijn website www.Fotobos.nl

Afbeelding
Gebruikers-avatar
HendrikB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2006 09:18

Op zich vind ik het wel een artistieke foto.
Er zit echter één fout in dan is dat de richting van de snelheidswaas voor de renner uit is i.p.v erachter.
Dit kun je voorkomen door op het tweede sluitergordijn te flitsen i.p.v de eerste (zoals dat gewoonlijk gebeurd).
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

zoals mijn voorganger al zei... omdat je hebt gelifts op het eerste gordijn lijkt het nu of de snelheid naar achteren ligt, stel in (heb ik standaard zo staan) dat hij flits op het tweede gordijn...

Wat foto betreft vind ik hem toch wel wat hebben. Weliswaar erg krap, flits wel erg hard en helaas de handen voor de het hoofd maar desondanks springt de actie ervanaf!
www.johanvanderwielen.nl
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Flitsen op het tweede gordijn is geen garantie dat je het gewenst effect krijgt. In dit geval wel omdat de wielrenner nog sneller beweegt dan dat met de camera gepand is. Pan je sneller dan het object wat je probeert te fotograferen dan krijg je precies het tegenovergestelde effect en was fliten op het eerste gordijn weer beter geweest. Het is dus een kwestie van uitproberen of je meestal sneller of langzamer pant dan je onderwerp beweegt en daar dan de juiste gordijn instelling bij kiezen.

Zo, dat was het theoretische stukje :D . V.w.b. de foto, ik weet het niet. Op zich heeft het wel wat maar ik vind het eigenlijk storend dat het publiek op de achtergrond een waas heeft i.c.m. de flits.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ja klopt... je zou eigenlijk op het tweede gordijn moeten flitsen en niet pannen...
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar