behendigheid

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
linson
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 17:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.lin-son.nl


canon 350d; canon 28-135 USM; canon 50mm
Gebruikers-avatar
marcvig
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 347
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2005 21:58
WoonplaatsCOLON amsterdam

weet niet of het de bedoeling was om snelheid in de foto te brengen..?
maar door een wat langzamere sluitertijd is de hond op sommige foto's onscherp geworden.

gr marc
Omne Trinium Perfectum
Gebruikers-avatar
Centurion
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 13:59
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Leuke foto's

Persoonlijk vind ik de composities een beetje onrustig gezien er veel dingen op de foto's staan die de aandacht aleiden van het onderwerp, in dit geval de hond.

Jammer van je sluitertijd

Gr,

Centurion
Gebruikers-avatar
linson
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 17:50

de foto's zijn genomen in de sportstand. bij nog kortere sluitertijd zouden ze te donker zijn geworden.

of heeft iemand een tip om het anders te doen. het gaat allemaal zooooo snel en het is de bedoeling om de honden te "bevriezen".

aan de achtergrond kan ik weinig doen, want het hele veld staat vol met toestellen.
www.lin-son.nl


canon 350d; canon 28-135 USM; canon 50mm
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

linson schreefCOLONde foto's zijn genomen in de sportstand. bij nog kortere sluitertijd zouden ze te donker zijn geworden.

of heeft iemand een tip om het anders te doen. het gaat allemaal zooooo snel en het is de bedoeling om de honden te "bevriezen".

aan de achtergrond kan ik weinig doen, want het hele veld staat vol met toestellen.
Handiger is misschien om de camera op Tv te zetten. Je kiest dan de gewenste sluitertijd en de camera bepaald de bijbehorende diafragma. Als dit een te krappe scherptediepte oplevert ga je met de ISO omhoog.

Je zegt dat je aan de achtergrond niets kan doen, omdat het veld zo vol staat. Dat klopt maar gedeeltelijk. Het maakt het je extra moeilijk, maar door meer in te zoomen, beter positie te kiezen (en misschien alleen voor dat ene shot te gaan) kun je de hond toch beter isoleren.

Ik weet niet over welke lenzen je beschikt, maar met een groter diafragma zorg je dat de achtergrond vervaagd wordt. Met de foto's die je dan krijgt ga je aan de slag om eventueel storende elementen er uit te clonen.

Om te begrijpen wat ik bedoel: stel dat je foto 2 in portretformaat had geschoten en wat verder had ingezoomd, zodat je nog ietsje ruimte zou hebben aan beide kanten van de stokken. Dan vallen aan beide kanten de stoelen weg en hou je een redelijk natuurlijke achtergrond over. En bij foto 1 is relatief eenvoudig een groot gedeelte van de achtergrond weg te halen door het gras te clonen. Als je het eens probeert zul je zien wat een impact dit heeft op zo'n foto.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
linson
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 17:50

dank je wel voor het meedenken joop. ik ga hier zeker iets mee doen.
maar ik kan je verzekeren dat het niet gemakkelijk is om op zo'n dag goede foto's te maken. het gaat allemaal zooo snel. en positie kiezen voor 1 foto is eigenlijk geen optie. je hond loopt het parcours. 20 toestellen. en binnen 40 sekonden is het klaar.
afgelopen weekend heb ik nog foto's gemaakt van behendigheid.
ze staan op:

http://www.dogsinaction.mijnalbums.nl

in de map KC Pampus
www.lin-son.nl


canon 350d; canon 28-135 USM; canon 50mm
Gebruikers-avatar
Cies
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2006 09:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi,

wij kennen elkaar van de behendigheid en ik weet hoe moeilijk het is om de snelheid en het enthousiasme in beeld te krijgen. De meeste fotografen die je er ziet hebben enorme toeters van lenzen en dan krijg je inderdaad prachtige foto's. Ik probeer het niet eens met mijn 200 mm lens. Wat voor lens heb je hiervoor gebruikt?
Groetjes, Cecilia

EOS 300D, 18-55 mm, 55-200mm, 420 EX
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

[modbreak] verplaatst naar juiste subforum...

Ik heb ze toch naar de testcase gezet, foto's zijn als gezegd erg onrustig, scherpte mist toch wel (niet alleen de snelheid van de hond maar ook de achtergrond), en de foto's zijn erg flets en contrastloos.

Hogere ISO, statief en veel lagere f-waarden zijn hier de mogelijkheden om deze foto's te verbeteren. De f-waarde helpt ook mee om meer achtergrondonscherpte te krijgen eaardoor je onderwerp wat meer loskomt en de foto's rusitger worden.
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar