Photoshop

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hallo,

Tot nu toe zijn bijna al mijn foto's "ongeshopt" maar daar wil ik verandering in brengen zodat de kwaliteit omhoog gaat.
Is er iemand in de buurt van Almere die mij wat over photoshop wil bijbrengen. Boeken en internet helpen wel maar gewoon een keer samen aan de PC werkt bij mij beter.
Degene die zin heeft kan mij altijd bereiken via mail of PB

Robert
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Probeer eens Lightroom, is makkelijker en sneller dan Photoshop en het heeft alle benodigde opties voor jou die ook in Photoshop te vinden zijn.
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

ik zit in Nijkerk, als je het leuk vind mag je wel een keer langskomen, ik gebruik Adobe CS4 Photoshop. Wellicht een idee dan om je eigen foto's mee te nemen dat is voor jou ook leuker.

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

toevallig net gisteren wat nieuwe workshops online gezet. Lightroom en photoshop apart, zowel starters als gevorderden niveaus

hopelijk niet te ver voor je
www.piar-fotografie.nl

LandRobert schreefCOLONHallo,

Tot nu toe zijn bijna al mijn foto's "ongeshopt" maar daar wil ik verandering in brengen zodat de kwaliteit omhoog gaat.
Is er iemand in de buurt van Almere die mij wat over photoshop wil bijbrengen. Boeken en internet helpen wel maar gewoon een keer samen aan de PC werkt bij mij beter.
Degene die zin heeft kan mij altijd bereiken via mail of PB

Robert
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Slipstream schreefCOLONProbeer eens Lightroom, is makkelijker en sneller dan Photoshop en het heeft alle benodigde opties voor jou die ook in Photoshop te vinden zijn.
Behalve het retoucheren van foto's, daar heeft Lightroom geen kaas van gegeten. :wink:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Klopt Petuut, maar LR kan je wel helpen om later makkelijker met PS om te gaan.. Zo heb ik het althans ervaren.. Voorheen deed ik alles met LR en na verloop van tijd ben ik met PS gaan werken om zo LR steeds minder te gebruiken... Nu gebruik ik LR alleen nog voor batch bewerkingen van voetbal foto's...

Check ook eens deze site met goede LR en PS tutorials.. :wink:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties en Arnold, ik zou daar graag een keer gebruik van maken. Eens kijken wanneer we allebei tijd en zin hebben.

Robert
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nol77 schreefCOLONik zit in Nijkerk, als je het leuk vind mag je wel een keer langskomen, ik gebruik Adobe CS4 Photoshop. Wellicht een idee dan om je eigen foto's mee te nemen dat is voor jou ook leuker.

Cheers,
Arnold
Kan ik er ook bij aanschuiven?? Vanuit Zeewolde ook lekker dichtbij... ;)
Kan ik ook gelijk eens een kijkje in je studio nemen, want daar ben ik ook weleens nieuwsgierig naar.. :lol:
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

ja hoor, geen probleem. Neem ook jij maar eigen foto's mee dan ;-) Dat bewerkt gewoon het leukst. Als jullie even een PB sturen met data die jullie kunnen dan prik ik wel een datum. De studio is uiteraard ook te bekijken, maar het is gewoon op zolder een thuisstudiootje hoor, dus verwacht geen grote loods met alles er op en eraan ;-), maar goed, voor mij werkt het prima zo .

Ik hoor het wel van jullie.
Ook graag wat jullie willen weten dan kan ik me er een beetje op voorbereiden voordat ik dingen ga uitleggen die niemand boeit of die jullie al bekend zijn.

Datum maakt voor mij niet uit, ik ben momenteel werkloos...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Vanaf Maandag helaas elke dag tijd behalve 4 t/m 9 oktober voor cursus die hopelijk resulteert in geen tijd meer.

Robert
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat klinkt alsof je (tijdelijk?) zonder werk zit, LandRobert?? Das niet zo leuk!

@Nol, ik heb ook geen hoge verwachtingen, wees niet bang ;) Ben zelf echter ook eens naar een thuisstudio aan het kijken, dus zou gewoon graag eens in real kijken hoe het een beetje werkt...

Waar ik zelf vooral in geinteresseerd ben is:
- Wegwerken van storende elementen (heb hier een foto van ons bedrijfspand met een scheve lantaarnpaal ervoor)
- Retoucheerwerk van modellen/m'n kids
- Algemene handelingen van photoshop, actions en wanneer te gebruiken, basis workflow in PS, kleuren opkrikken (nu doe ik maar wat met de curve) en eventuele handigheidjes.

Maar goed... LandRobert is de TS, dus hij heeft de eerste keus in onderwerpen ;)

Ik kan vooral 's avonds, maar eventueel zou ik overdag ook weleens wat tijd vrij kunnen maken. Ik werk in Nijkerk, dus als ik eens wat eerder stop zou een (deel van een) middagje ook goed kunnen
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

ook ik zit tijdelijk zonder werk, dus ik kan dagelijks. Daar ik veel met mensen werk kan ik je over het opkrikken daarvan wel het een en ander uitleggen. Volgende week heb ik wat werk met fotoshoots daarna kan ik zoals het er naar uitziet wel, dus roepen jullie maar een datum. Als je een paar uurtjes eerder van je werk gaat kunnen jullie hier een keer komen in de middag, en als het gezellig is en we komen tijd te kort kunnen jullie ook een vorkje meeprikken dat we daarna nog even verdergaan.

In de week van 12 oktober een keer?

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Heb nu dus eerst cursus van 5 t/m 9 okt. Vanaf daar kan tot nu toe elke dag. dus dinsdag de 13e lijkt mij wel wat. Gaat mij om algemene handelingen en het werken met lagen foutjes weg werken en achtergronden. Das voorlopig wel genoeg voor een avondje lijkt mij
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heb even de agenda erbij gepakt... In de week van 12 okt. kan ik alleen woensdagavond (14e).
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Dan kan ik ook wel in ieder geval...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Voor mij geen probleem. Als de Baas(lees vrouw) andere dingen geplant heeft horen jullie het direct.
Dus woensdag de 14e.
en dan in een PBtje het adres maar.
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar