FotoSociëteitPlus

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY

Wie wil deelnemen aan FotoSociëteit60Plus

Ja, ik wil
8
19%
Nee, ik heb geen belangstelling
6
14%
Misschien, ik denk er nog over na
5
12%
Jammer, ik ben nog geen 60 en/of niet gepensioneerd
24
56%
 
Aantal stemmenCOLON 43
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Klopt over 2 jaar kan ik voluit participeren...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

wibo53 schreefCOLONJammer ik voldoe maar aan 1 vd 2 criteria in de laatste poll vraag...
Als dat zo is, maak je een redelijke kans op dispensatie.
We moeten natuurlijk wel wat leden hebben, maar het gaat de goede kant op.
En Gabriël, op jou had ik natuurlijk al gerekend en de spelregels erop aangepast. :lol:
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Ben ik dan door de Ballotage? Ik heb een QT knie en een nep kaak. Voor mijn rollator heb ik een rijverbod. Mijn looprekje is een deel van mijn statief.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik hoor graag wanneer ik op mag draven voor de keuring van 3 wijze heren. Kan je ergens proefexamen doen ?
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 3

Ik heb gehoord dat er een body-scan geplaatst gaat worden. Is dat echt zo Gerard?
En dat er gecontroleerd gaat worden op steunzolen en penis-implantaten. Niet aanwezig=geen toegang.

Ik hoop van harte dat het geruchten zijn. Anders moet ik nog even langs Christine in Bois-le DUC.

Rumours, rumours. Het lijkt Fleetwoord Mac wel.
Anoniem 4

Kijk zo komen nou de geruchten in de wereld. Niets van waar.
Gewoon gezellige mensen die bij elkaar komen voor gezellige gesprekken over alles en nog wat waaronder fotografie onder het genot van een drankje, koffie, fris of anderszins, maar actief genoeg om zo nu en dan de benen te strekken en iets van de omgeving te zien en desgewenst vast te leggen. In één zin.
Als er genoeg positieve reacties zijn, zal ik me gaan buigen over een datum en een plaats.
Anoniem 3

Ik zie je, weliswaar moeizaam, buigen....
Als je wilt buig ik, ook moeizaam, met je mee.
Anoniem 4

Het zal niemand hier ontgaan zijn dat dit topic zijn aanleiding vond in een ander topic waarin een nogal onaardige opmerking over 65-plussers werd gemaakt.
Hoewel de oprichting van een FotoSociëteit60Plus niet echt mijn opzet was en het verloop van het topic een nogal ludiek karakter kreeg, waren er toch signalen dat een ongedwongen bijeenkomst misschien toch op prijs wordt gesteld.
Geen officiële vaste groep die regelmatig bijeenkomt, maar een gezelschap dat een gemeenschappelijk interesse deelt en daar op een gezellige manier actief mee wil zijn.
Laat ik vooral duidelijk zijn: niet leeftijdgebonden, gepensioneerd zijn hoeft niet, geen verplichting, geen eisen aan merk of kwaliteit van fotoapparatuur. Kortom geen beperking in welke zin dan ook.
Wel een voorkeur. Veel uitjes hier op het forum worden georganiseerd in de weekends. Niks mis mee en begrijpelijk. Veel forumleden werken overdag en zijn aangewezen op die weekends. Waar we niet altijd bij stil staan, is dat er ook veel in onregelmatigheid en in de weekends wordt gewerkt. Daarnaast zijn er mensen die niet meer (kunnen) werken en doordeweeks overdag activiteiten kunnen ontplooien.
Neem mijn geval, ik ben gepensioneerd, maar mijn vrouw werkt nog. Daarom houd ik de weekenden vrij om met haar dingen te doen. De andere dagen ben ik geheel vrij in mijn doen en laten. Zo zullen er tal van andere voorbeelden zijn.
Wat hier ludiek begon, kan wellicht voorzien in een behoefte.
Vandaar dat ik verder wil met peilen of er voor zo’n opzet belangstelling bestaat.
Laat maar van je horen.
Anoniem 3

Wel dus, maar dat wist je al.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Gerard, jouw uiteenzetting geeft grotendeels weer hoe ik er ook over denk. Je idee is helemaal niet zo gek en voorziet idd in een behoefte. Ik heb veel tijd als ik niet op reis ben, maar ben ook vaal heel ver weg. Het lijkt mij een goed idee om zo nu en dan wat als "sociëteit" te doen. Door de weeks is voor mij praktisch, omdat ons sociale leven in het weekend afspeelt en veel te bezoeken locaties door de weeks ook veel rustiger zijn.
Ik begreep je strekking, want ik had hier ook al iets gemerkt, betrekking hebbende op de leeftijd. Maar links en rechts hoor je gelukkig ook andere geluiden.
Maak de sociëteit officieel en wil jij dan de voorzitter zijn? Voor EOS Digitaal is dat een goede zaak.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Anoniem 4

RienW schreefCOLON... Maak de sociëteit officieel en wil jij dan de voorzitter zijn? Voor EOS Digitaal is dat een goede zaak.
Officieel, nee want het moet naar mijn idee juist ongedwongen en gezellig zijn. Verder ben ik wars van functies/titels. Die tijd heb ik gehad. Wel wil ik het initiatief nemen.
Ledenvergaderingen met jaarrekeningen, begrotingen, kascomissies, brrrrrr. Ik moet al naar die van de VvE. :evil:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb zeker interesse. Door de weeks kan ik nog wek eens vrij nemen, in t weekend vrijwel niet. Mijn vrouw is strenger dan mijn baas ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Vooral nu we een "verlichte" koning hebben. :D
Jan en Ida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 16:09
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik ben jan (61 jaar) ook ik heb intresse ik ga over 2 maanden met pensioen
Anoniem 4

Tot nu toe 7 serieus geïnteresseerden. Geef het nog een paar dagen en daarna eens kijken of we wat af kunnen spreken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik voel me wel enigszins gediscrimineerd hoor.
Een juniorlidmaatschap zit er zeker ook niet voor me in......
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

Jeroen, het schrijven gaat je goed af, maar het lezen kan nog ontwikkeld worden.
De leeftijdsgrens is hier allang verlaten. Niks juniorlidmaatschap. Ik heb je meteen als volwaardig lid ingeschreven en de contributie, daar komen we wel uit. :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb in het begin een stukje gelezen, toen even afgehaakt en nu weer aangehaakt. Dus een klein stukje gemist moet ik eerlijk bekennen. Maar mooi dat ik lid ben bij de 60+-ers :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik denk dat jij je hier wel thuis voelt Jeroen, jij hebt immers een voorkeur voor "oude meesters".... :mrgreen: :D :mrgreen:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONIk denk dat jij je hier wel thuis voelt Jeroen, jij hebt immers een voorkeur voor "oude meesters".... :mrgreen: :D :mrgreen:
IJzersterk, Marco!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar