-Wat Ogen Zeggen-

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Mensen'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Portretten in het algemeen trekken mij, maar kinderen in het bijzonder. De onbevangenheid en openheid voor de camera levert vaak mooie resultaten op. De eerste 2 zijn mijn kinderen die bijna met de camera om de nek zijn geboren. Bij wijze van dan. Inmiddels gaan ze steeds minder meewerken, maar blijf ze fotograferen tot ze 21 zijn...:-) Per slot van rekening heb ik slechts een foto van mij als kind. Als ik dat vergelijk in de hoeveelheid die zij hebben is dat voor later een prachtige aanwinst.


EDIT 26-01

Door een probleem bij Photobucket zijn de vorige foto's niet meer te zien. Heb na overleg met een van de moderatoren enkele foto's in het album gezet. Mogelijk is er een kleine wijziging t.o.v. de eerder getoonde foto's

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 4 op 1Shot, in totaal 27 keer gewijzigd.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Heel erg mooi 1shot! :shock: Mijn complimenten!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Nog maar 1 reactie op zo'n mooie serie. Ik vind dat je de kinderen op een mooie manier hebt weten vast te leggen. Ben benieuwd hoe je de bewerking hebt gedaan. Zelf in PS? Of heb je een filter gebruikt?
Mooie reeks met sprekende kinderogen!

Groet,
Aldert

P.S.
Beetje off topic: Mooie website heb je gemaakt, niet alleen wat betreft je portfolio, maar vooral ook qua opzet. Zit fraai in elkaar.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Almanbrother schreefCOLON
P.S.
Beetje off topic: Mooie website heb je gemaakt, niet alleen wat betreft je portfolio, maar vooral ook qua opzet. Zit fraai in elkaar.
Nog even off topic: ik wilde ook graag je website zien, maar er gebeurde niets :cry: .

On topic: PRACHTIGE foto's.
Je hebt ze zeker niet állemaal laten poseren, daarvoor lijkt de blik me té spontaan. Zoals bijvoorbeeld het jochie van nummer 5. Het lijkt alsof hij zó van het speelveldje komt! Erg mooi!
Laatst gewijzigd door 1 op Ina, in totaal 12 keer gewijzigd.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Inderdaad is deze serie meer dan 1 reactie waard! Erg mooi, en absoluut geen standaard-portretjes. Ik verwacht, dat ze hier later heel blij mee zullen zijn! Maar jullie als ouders in elk geval wel lijkt me zo. Wat me wel opvalt, is dat ze op bijna alle foto's zo omhoog kijken. Daardoor lijken ze wel erg klein (zijn ze ook nog, maar toch).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Heel erg mooi!!!
Alsof de ogen allemaal net even wat groter zijn, dat is wel gangbaar bij kleine kinderen maar jij heb ze zo neergezet dat het opvalt.
Echt heel erg mooi!!!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Nee, foto5 was juist bedoelt om 'netjes' te gaan poseren. Het was er een van een identieke tweeling. Maar met een drie tal ouders in de zelfde kamer was het niks. Ik vroeg " Kijk eens in de lens' en daarop kroop hij naar voren en ging pal onder de lens staan....:-)
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Schitterend. Vooral de ogen! zo uit de camera gerold? of nog een specifieke nabewerking, met nadruk op de ogen?
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik vind de foto's prachtig, echt een eigen stijl en dat spreekt me aan.

Denk alleen niet dat de meeste ouders het zelf over het algemeen zo willen zien, die willen (helaas) vaak voor de wat standaard portretten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Vooral nummer twee. Wat een gave plaat is dat! Deze serie maakt de titel helemaal waar.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

martijnb schreefCOLONSchitterend. Vooral de ogen! zo uit de camera gerold? of nog een specifieke nabewerking, met nadruk op de ogen?
Alleen dat donkere meisje heeft geen bewerking onder gaan. En dat jongetje in de rode trui niet. De rest wel. Dat varieert van algehele correcties van de huid tot details aan de ogen waarin ik zit te rommelen. (Opnieuw intekenen, inkleuren, verwijderen van overtollige reflecties etc.)
Gebruikers-avatar
Daylights
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 14:33

Werkelijk, mijn mond viel hier even van open.. geweldig! Nummer 2 is favoriet. Zou zo van de kaft van een boek kunnen komen, de foto vertelt het hele verhaal al.
Canon EOS 350D + Grip | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO | Tamron 17-50mm F2.8 | Canon 50mm F1.8 MII | Canon 18-55mm F3.5-5.6 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce/Ultrabounce | Sony 2GB Micro HD | Velbon Sherpa 450R | Kalahari K-31
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

een zeer geslaagde reeks.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
RinzeF
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2008 12:50
WoonplaatsCOLON Sneek

foto 5 is erg mooi gedaan.

rinze
400D BG-E3 | EF-S 18-55 | Tamron 17-50/2.8 | Canon 100EG CGB | Vanguard Alta 234AP |
Gebruikers-avatar
mathijs984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:56
WoonplaatsCOLON voorthuizen
CONTACTCOLON

stuk voor stuk plaatjes...geweldig. Bij portretten vind ik ogen erg belangrijk. Zou graag meer willen weten hoe je dit gedaan hebt...tenminste als er veel bewerkingen aan gedaan zijn.

gr mathijs
Hier Mathijs
Ik heb een Canon 40D, 24-105mm L. sigma 300mm, kitlens canon, sigma 10-22, flitsset, achtergrondset. www.fotomathijs.nl fotomathijs@live.nl
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Misschien dat de foto's hier in het album van EOSDigitaal geplaatst kunnen worden, want ik kan ze nu niet meer bekijken. Ik krijg een melding van Photobucket te zien. En foto's in de expositieruimte moeten toch volgens mij altijd zichtbaar blijven?!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Alathariel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2006 15:56
WoonplaatsCOLON Wageningen

Bij mij doen ze het ook niet, en ik ben na al die reacties toch wel érg nieuwsgierig!
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jammer dat ze niet meer laden...
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
1Shot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 23:12
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Door de aantallen van uploads wist ik ook niet helemaal meer wat er stond. Heb enkelen weten terug te halen en in het pers. album gezet. Sorry voor het ongemak.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Het zijn in ieder geval prachtige foto's. Ze zijn het waard om in de expositie getoond te worden.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar