Spreeuwen

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Erg benieuwd hoe EOSdigitaal hierover denkt:
Geschoten in Kinderdijk, waar elke avond grote groepen spreeuwen verzamelen:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Met een snellere sluitertijd had je ook 'n paar vogeltjes er scherp op gehad. Nu is het een plaatje met nauwelijks herkenbare vegen.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Mee eens. Aan de ene kant vind ik het een leuk shot. De kleuren zijn mooi en het geheel kijkt toch wel rustig, alleen het doet mij meer aan een schilderij denken dan aan een foto.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Als nou die éne spreeuw, zo'n beetje rechtsonder, goed scherp was geweest was het een heel bijzondere foto geweest in mijn ogen. Hij heeft wel iets, maar net niet genoeg ....
Groet,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik vind het zo wel wat hebben.....weer eens wat anders. :wink:
De meest scherpe vogel is voldoende herkenbaar en door het scherpteverschil in de vogels en de achtergrond vind ik het in zijn geheel een creatief plaatje.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Leuke originele aanpak... 8)

Het heeft wel iets van een schilderijtje.. Mijn oog wordt direkt naar de meest scherpte spreeuw getrokken... (qua scherpte vind ik hem eigenlijk wel goed zo), zou misschien een fractie scherper kunnen?!, maar voor mij zeker geen storende onscherpte, het past eigenlijk wel in het geheel....
Ik vraag me wel af (misschien iets voor de volgende keer) hoe de foto eruit had gezien als er een paar spreeuwen meer scherp waren geweest, ik denk dat de plaat als geheel dan iets sterker was geweest.

Maar goed, nu toch ook een aangenaam/origineel/leuk resultaat, wat mij betreft zeker een concept om verder mee te gaan/experimenteren.


Rob,
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik vind het zo wel wat hebben.....weer eens wat anders.
De meest scherpe vogel is voldoende herkenbaar en door het scherpteverschil in de vogels en de achtergrond vind ik het in zijn geheel een creatief plaatje.
Helemaal eens met de opmerkingf van BartjeD. Ook mijn oog werd direct naar de scherpe spreeuw getrokken.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Robbert78
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2011 20:39

Ik vind hem eigenlijk wel heel gaaf. Heb hem al een paar keer bekeken en blijf maar kijken.

Groeten Robbert
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Bedankt voor alle reacties tot zover.
Ik kan me in beide meningen wel vinden.
Als het aan mij ligt had de foto nog iets onscherper gemogen, of nog iets scherper. Dat ligt er nu een beetje tussenin.
Ik snap dat ik met een snellere sluitertijd scherpere vogels had gehad, maar dat was ook niet helemaal de bedoeling. Uiteraard heb ik die wel, maar ik vind het zo toch mooier.
Scherpere vogels betekent minder beweging, en dat is juist de kracht van deze plaat denk ik.
Akumal

Vind hem ook wel wat hebben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar