Fotoshoot twee dames op leeftijd

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

De Rhodesian Ridgeback Jet is al wat op leeftijd, en heeft al verschillende operaties achter de rug, waarbij allerlei tumoren verwijderd zijn. Om deze reden werd mij gevraagd of ik haar eens wou fotograferen, nu het nog kon.
Dat valt nog niet mee; deze dame is niet super fotogeniek helaas...ik hoop dat de eigenaresse er tevreden mee is.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ook de Jack van de dochter des huizes, genaamd Lola, mocht op de foto; een zeer pittige (lees mopperige) dame op leeftijd:

7.
Afbeelding

Valt nog niet mee met die witte rug; dat is al gauw overbelicht helaas; iemand nog tips?

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik denk dat de bazin hier zeker blij mee zal zijn. Wat ik wel mis is een foto waar zij de camera inkijkt, dit zijn meestal foto's waar de bazen ook heel blij mee zijn omdat je daar meer emotie uithaalt.
De tip die ik heb voor een witte hond die je niet overbelicht wil hebben is handmatig belichten, je camera dus in de m-stand.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Mooie portretten hoor van deze 2 honden


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hier zullen de eigenaresses denk ik erg blij mee zijn, inderdaad iets jammer dat de hond(en) niet in de camera kijken. Netjes gedaan hoor!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Dat ziet er goed uit hoor. De scherpte ligt op het goede punt en ook de kleuren zijn in orde vindt ik. Wel vindt ik ze vrij "hard" overkomen, en ik denk dat dat ligt aan de nabewerking.( voor zover je dat hebt gedaan natuurlijk :) ) Iets minder contrast kunnen ze wel hebben vindt ik.
Wat ikzelf meestal doe als eerste (in ACR, want ik schiet alles in raw, maar voor jpeg werkt het ook) is het contrast en de zwarte tinten terugzetten op 0. Daarna ga ik pas de overige bewerkingen doen, wat die dan ook maar zijn. Op die manier blijven er zoveel mogelijk details in de donkere delen bewaard, en krijg je wat "zachtere" beelden. Open je afbeelding daarna in PS ( ik zie dat je CS3 gebruikt) en bewerk eventueel verder. Als laatste vóór het verscherpen, breng ik dan met het tabblad niveau,s de donkere delen weer in balans. Dit doe je door het zwartpunt wat op te schuiven naar rechts. Er zijn vast meerdere manieren om het te doen, maar dit is meestal mijn werkwijze, misschien heb je er iets aan 8)

groet,

Richard
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties :)

De bazin was er inderdaad heel erg blij mee!

Helaas staat Jet op de foto's waarop ze richting camera kijkt erg dozig, dus dat was niks. Ze kijkt eigenlijk alleen constant naar het vrouwtje!

Richard ik kan t niet helemaal volgen; wáár moet ik dan contrast en zwarte tinten op 0 zetten?
Gebruikers-avatar
yentl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2011 14:47

mooie foto’s
maar het had denk ik mooier geweest al je bij foto twee iets meer ruimte had gehad aan de rechter kant.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Geslaagde reeks van mooie dametjes! Bij #9 lijkt het alleen wel alsof het kopje niet helemaal in verhouding staat tot het lijf van Lola. Misschien iets te dicht op het neusje van d'r gelegen?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Marfique schreefCOLONRichard ik kan t niet helemaal volgen; wáár moet ik dan contrast en zwarte tinten op 0 zetten?
Wat ik probeer te zeggen is, dat soms de beelden al heel contrastrijk uit de camera komen door verschillende voorinstellingen. Als je vóórdat je gaat bewerken het contrast wat terughaalt, levert dat meestal wat zachtere beelden op met meer detail in de donkere delen van de foto. Dat is tenminste mijn ervaring. Als je klaar bent met bewerken, kun je dan weer wat zwart naar smaak toevoegen met Niveau,s in PS. 8)
Ik werk meestal in RAW, en open mijn foto,s eerst in Adobe Camera Raw, en daar zet ik dan het contrast en de zwarte tinten op 0 voordat ik verder ga met bewerken.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties :)

@ Vlaanderen, dat moet ik de volgende keer eens uitproberen; ik schiet toch meestal in JPG, daar kom ik over het algemeen voldoende mee weg. (plus t feit dat de RAW bestanden rond de 25 MB zijn pfff....dan moet ik n andere laptop, want zelfs mijn 4G werkgeheugen heeft daar wat moeite mee)

@ Erik: ik zie geen disformatie; alle foto's zijn gewoon genomen op afstand van een meter of 2 a 3 (nr 9 en 10 vanaf dezelfde afstand vlak na elkaar). Wel vind ik zelf de gekleurde 'wangen' een beetje een vertekend beeld geven van haar koppie, maar dat heeft ze nu eenmaal. Misschien is het dat wat je ziet?
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

heel leuke reeks.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

Mooie foto's Ans!!

Wel jammer dat Jet wat vaak van je weg kijkt. Persoonlijk vind ik de houding vd hond mooier, als je beide ogen ziet. Kon het baasje niet beter bij jou gaan staan??? Mis ook een beetje uitstraling, het lijkt nu of ze er niet zo heel veel zin in hadden :oops:
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Dank je Mirjam :)

Ze hadden er inderdaad niet veel zin in...Jet heeft een permanente onderdanige uitstraling, maar luistert niet super goed, ze kwam steeds naar de eigenaresse toe, dus die moest op een paar meter afstand van mij blijven om de hond ver genoeg van met af te houden :) Van de Jack Russel straalt het eigenzinnige -ik baal hier zo vreselijk van- dubbel en dwars af, maar dat maakt het ook wel weer grappig. De eigenaresse is (uiteraard) minder kritisch dan wij als fotografen en vindt álle foto's gewéldig hihihi
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar