Terschelling (landschappen)

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Herrick
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2007 22:37
CONTACTCOLON

Een paar week terug op Terschelling geweest. Helaas niet heel veel tijd gehad om te fotograferen en de foto's die ik heb genomen zijn allemaal met een baby in de draagzak op de borst :P

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Herrick schreefCOLONHelaas niet heel veel tijd gehad om te fotograferen en de foto's die ik heb genomen zijn allemaal met een baby in de draagzak op de borst :P
Is dat je excuus? Dan zou ik de camera gewoon thuis gelaten hebben en genoten hebben van de baby in de draagzak en de mooie omgeving.

Over de foto's: eerlijk gezegd vind ik ze nogal kleurloos overkomen. Misschien kun je ze nog wat bewerken in Photoshop o.i.d.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

petuut schreefCOLONOver de foto's: eerlijk gezegd vind ik ze nogal kleurloos overkomen. Misschien kun je ze nog wat bewerken in Photoshop o.i.d.
Gezien de kleurtoon, lijkt me dit juist het gevolg van een bewerking in bijv. photoshop en dus de bedoeling van de fotograaf...

zo niet, dan heeft inderdaad het rolletje wat te lang in de camera gezeten...
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Volgens mij kun jij dit veel netter zeggen Ruud!
Maar betreffende de foto's moet ik je gelijk geven. Ze lijken wel een bepaald soort kleurzweem te bezitten die niet zo prettig wegkijkt.
Er zitten best sfeervolle foto's tussen!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik vind het juist wel knap om met je kindje in de draagzak toch nog zulke foto's te maken. :wink:

Ze hebben idd een aparte kleurzweem, net alsof je naar wat verkleurde analoge foto's zit te kijken. Was dit je bedoeling?
Bij de eerste foto's dacht ik ook 'Hmmm, vind ik dit mooi?'
Maar toen ik bij nummertje 3, 4 en 5 kwam had ik zoiets 'het heeft ook wel wat' :wink:
Vanwege de zeilschepen die in het beeld zijn krijgen ze iets 'ouds', ik vind dat best mooie foto's.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

Ik vind de kleuren ook niet mooi, er zit voor mij teveel rood in waardoor de beelden onnatuurlijk overkomen.

Ik vraag me wel eens af wat mensen mooi vinden aan foto's die oud lijken, cq moeite doen hiervoor.
Gelukkig ligt die tijd achter ons en kunnen we van kleuren genieten.
Het is maar zelden dat ik z/w of bruinachtig gemaakte foto's mooi vind.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Nou ik vind het anders wel meevallen. Het is inderdaad net alsof ik naar oude foto´s van mijn vader zit te kijken, maar dat heeft juist wel wat vind ik.

Vooral bij foto 5 vind ik de gekozen bewerking erg gaaf. Compositie is naar mijn smaak met dat rotshoopje en die boot links.

Foto 4 Vind ik ook wel gaaf.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Anoniem 3

Welke camera heb je gebruikt? Ik herken het roodzweem probleem. Mijn broer had een Powershot A700, die op een gegeven moment deze kuren ging vertonen....
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik kan even niets zeggen over de kleuren aangezien ik op een ander beeldscherm dan mijn eigen zit, maar ik vind de composities wel ontzettend tof!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Herrick
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2007 22:37
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. De kleurzweem is inderdaad bewust gedaan, mijn idee was im een wat schilderachtige setting te creëren. Het was dus ook niet bedoeling om natuurlijk over te komen. En ik snap dat de kleurzweem (eigenlijk de gehele bewerking) niet bij iedereen in de smaak valt).
roysnoek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Aalsmeer

Natuurlijke kleuren of niet ik vind het een hele mooie bewerkte serie en valt bij mij zeker in de smaak. Wat landschappen betreft weer eens iets anders..

Grt,
Roy
Eos 40D+grip / 17-70 / 70-300IS / 50mm 1.8 / 300mmF4 / Canon1.4xTC / speedlite 430 EX
Herrick
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2007 22:37
CONTACTCOLON

petuut schreefCOLON
Herrick schreefCOLONHelaas niet heel veel tijd gehad om te fotograferen en de foto's die ik heb genomen zijn allemaal met een baby in de draagzak op de borst :P
Is dat je excuus? Dan zou ik de camera gewoon thuis gelaten hebben en genoten hebben van de baby in de draagzak en de mooie omgeving.

Over de foto's: eerlijk gezegd vind ik ze nogal kleurloos overkomen. Misschien kun je ze nog wat bewerken in Photoshop o.i.d.

Groet, Ruud
Hallo Ruud. Nog even met betrekking tot het baby in de draagzak verhaal. Dat is geen excuus hoor. Ik bedacht het mij opeens dat ik alles had genomen met de baby in de draagzak. Beoordeel de foto's maar alsof dat niet het geval is geweest. :wink:
Gebruikers-avatar
leniejj
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 16:08
WoonplaatsCOLON Pijnacker

Ik vind de kleur wel erg mooi! Voor mij is nummer in wel een toppertje..

Groetjes Lenie
[size=75]Canon 450D, Canon 18-55 en 55-200 Sigma 105 Macro lens
Canon speedlight 580 EX II
en nog wat filters

nog meer wensen..[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik vind ze erg mooi, al vind ik nummer 2 erg donker. 5 Vind ik wel de mooiste doortekening en contrast hebben, de compositie van deze is zeker de beste.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik vind zowel het kleurgebruik alsook de composities en het weergegeven licht ERG mooi !! Als ik ze zo zo maken zou ik heel tevreden zijn :). Zo zie je maar, mooi is voor iedereen wat anders....
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
loos1970
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2005 19:18
WoonplaatsCOLON Almere

Ik vind de foto's wel geslaagd. Ik heb er een tijdje naar zitten kijken en ze doen me wel wat. Composities vind ik goed, het zijn mooie rustige foto's met in iedere foto wel een aandachtstrekker.

@ Herrick. Wat je ook doet met je foto's; het zal nooit bij iedereen in de smaak vallen. Wat betreft de kleur. Voor mij voegt het wel iets toe aan de foto's.
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer. - Ansel Adams
drevdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:15

ik vind het ook een geslaagde serie. ik hou wel van dit soort experimenten met kleurtonen. mij spreekt het enorm aan! en het komt inderdaad 'schilderij-achtig' over.
Gebruikers-avatar
Tafkar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2005 10:36
WoonplaatsCOLON Hilversum

Lijken wel foto's die al 20 jaar in een fotoboek hebben gezeten.
Ik vindt het wel wat hebben.
Canon EOS 5D + EF 50mm 1.8 II + EF 70-300 4-5.6 IS USM + EF 28-105 3.5-4.5
josephineb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2009 19:21

Als neewbie wil ik toch even graag reageren. Ik vind het zeker een mooie serie! De kleuren zijn apart, moet je even aan wennen maar het spreek mij zeker aan. Vooral foto 1, 4 en 5 vind ik erg mooi! :)
RobinFM
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Deventer

De bewerking is niet mijn smaak, al geeft het de hele serie wel een mooie sfeer.

De composities vind wel heel mooi, vooral 4 en 5 zijn super!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar