Abstract gras?

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Dit plaatje heb ik een tijd geleden geschoten met mijn camera net boven het gras.
Er lagen mooie dauwdruppels en van die mooie draden die een mooie weerspiegeling hadden.

Ik vond dit er zo wel leuk uit zien en zelfs een beetje abstract.
Wat vinden jullie er van vraag ik me af :P

Afbeelding

EF 24-70L
Exposure Time = 1/60"
F Number = F20
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 70mm
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Sorry Nielz ik vind het niet veel die lens flare vind ik veel te veel achterste gedeelte is wat overbelicht en er is wel erg weinig scherp
maar leuk geprobeerd is wel mijn persoonlijke mening mischien vinden andere hem te gek

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Ok dankjewel :)
Ik vind zelf ook dat hij wel iets scherper kon maar ik vind dit opzich ook wel iets hebben zo, het heeft iets aparts.

Maar technisch bekeken is het inderdaad niet super dat zie ik zelf ook in (gelukkig :P)
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Naar mijn mening haal je abstractie uit eenvoud. Hier heb je teveel elementen in je foto proberen te stoppen naar mijn smaak.

Ik zou zeggen: experimenteer hier zeker mee door, want ik heb het idee dat wanneer je door hebt hoe je hier goed mee om kunt gaan je hier schitterende platen kunt laten zien.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Abstract zou ik het niet willen noemen, daar oogt het geheel wat te druk voor en verder vind ik de lens flare te aanwezig.
Nee, deze spreekt mij niet zo aan :oops:......misschien een volgende versie wel. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

ik hoop dat ik binnekort nog zo'n foto kan maken en dan zal ik hem zeker weer posten :)

thnx voor de reacties.
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Als je een link tussen de foto en de titel wil leggen, dan klopt de foto bij de titel niet. Of de titel is verkeerd gekozen ;).

Wanneer je het abstract wilt hebben, zou je inderdaad minder in beeld moeten hebben, en misschien iets met contrast moeten doen.
De foto geeft wel een lekker lentegevoel, maar de flare vind ik ook een beetje te veel ;).

Gewoon nog een keertje doen!
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben het eens met m'n voorgangers. Gewoon lekker door experimenteren.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar