Lege landschappen en dijken in de polder

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Vorige week zondag wezen fotograferen in de polder. Ik vind ze zooo leuk, die lege landschappen.... (en de nd grad 2 gebruikt)

1.
Afbeelding

2. Net even anders OP de dijk
Afbeelding

3. Op de voorgrond de "coupure". In de gleuf komt nog steeds bij dreigend hoogwater bij de zeedijk een sluisdeur.
Afbeelding

4. De andere kant van de dijk beklommen en weer een wijds uitzicht
Afbeelding

5. Tja.... ik vind het mooi. Heerlijk leeg.
Afbeelding

6. En nog even een probeerseltje met 2 filters... ND grad en Tobacco.
Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Het eerste waar ik aan dacht was een oud fotoboek van Ger Dekkers dat ik nog ergens heb liggen, getiteld Planned landscapes. Als je dat ooit tegenkomt zul je het mooi vinden. De sfeer is hetzelfde
(het is als compliment bedoeld, want Dekkers is een beroeps)
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Mooie rustige platen.
Op mijn scherm zijn 2,3 en 4 wat flets. Nu heb ik problemen om m'n scherm goed te krijgen (DVI kalibreren wil niet lukken), dus het kan volledig aan mij liggen.
5 is mijn favoriet, al had de boerderij een tikkie naar links gemogen.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik vind het lijnenspel in de eerste drie foto's erg mooi. De vierde heeft dat net niet en bij de vijfde vind ik dat er een onderwerp ontbreekt. De laatste is niet verkeerd maar past in mijn ogen niet zo bij de rest. Al met al geen verkeerde serie.
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

mooie polder landschappen, lekker met de 10-22 gespeeld?
ik kan hier de exif niet openen (op het werk :oops: )
de eerste drie vindt ik erg mooi gedaan, lekker wijds en leuk lijnen spel.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

VFRood schreefCOLONIk vind ze zooo leuk, die lege landschappen....
Alsof je de keuze hebt in Groningen ...... :wink:

Mooie kleuren. Mooie lijnen. Je hebt van niets iets gemaakt!
Soms denk ik wel dat een oud schuurtje ofzo wel iets zou toevoegen.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

svdveen schreefCOLON
VFRood schreefCOLONIk vind ze zooo leuk, die lege landschappen....
Alsof je de keuze hebt in Groningen ...... :wink:

Soms denk ik wel dat een oud schuurtje ofzo wel iets zou toevoegen.

Sander.
Lol.... Westerwolde is echt boslandschap, hoor :) En de dorpjes op het hoogelaand zijn ook niet te versmaden. Heb nog zoveel hier te fotograferen...

Oud schuurtje.... tja.... ze ZIJN er wel, maar daar niet. Waar een oud schuurtje zou kunnen staan, kan ook graan groeien....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

VFRood,

wederom briljant. Met je filtertjes ben je sprongen vooruit gegaan :)

Ik ben 2 weken geleden naar pieterburen gegaan en toen door naar de zee (dijk) en van daar uit voor zover mogelijk is langs de kust naar Lauwersoog en Holwerd.

Wat een mooi landschap. Als kind ben ik altijd blij dat ik op de Utrechtse Heuvelrug heb gewoon en zeker als puber. Echter als oudere jongere :) zou ik wel willen wisselen, zeker sinds ik fotografie heb opgepakt. Daarbij lijkt mij de rust 's avonds en een echte niet vervuilde sterren hemel mij ook wel wat. Dus zelfs 's avonds zit je daar nog goed. Ik zou zeggen blijf mij overstelpen met je foto's

Dank Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Lekkere serie!. Vooral foto 2 en 5 doen het goed. (Minimale opmerking over de afwerking: De horizontale lijnen in de voorgrond van foto 5 hebben een beetje 'pixelige' structuur gekregen vanwege de verscherping die is toegepast).

Tav. foto 6.: Dat tobacco filter geeft een bijzonder effect in de lucht met die wat bruinige tint aan de rand van de gloed van de zon. Ik zie weer een soort radiare tekening vanaf de plaats van de zon over het groene landschap lopen. Het heeft wel iets, maar is dat eigenlijk ook een soort flare?
Nog twee vragen om, voor mijzelf, van te leren:
1. Zie ik tussen de paatjes op de afrit nog een minimale flare op de weg liggen?
2. Heb je links in de donkere akker 'gecloned'?
Gebruikers-avatar
goshawk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Heerlijke beelden. Nummer 6 past niet helemal in het rijtje. De overigen geven de schoonheid van het weidse land voortreffelijk weer. Nummer 5 spant bij mij de kroon, mooie kleuren en als saillant detail, je kunt net onder de bomen doorkijken; fantastisch.
Gr, Jan
Beter één vogel in de hand.......
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

oneshot schreefCOLON Tav. foto 6.: Dat tobacco filter geeft een bijzonder effect in de lucht met die wat bruinige tint aan de rand van de gloed van de zon. Ik zie weer een soort radiare tekening vanaf de plaats van de zon over het groene landschap lopen. Het heeft wel iets, maar is dat eigenlijk ook een soort flare?
Nog twee vragen om, voor mijzelf, van te leren:
1. Zie ik tussen de paatjes op de afrit nog een minimale flare op de weg liggen?
2. Heb je links in de donkere akker 'gecloned'?
Was een combi van nd grad en nd tobacco.

1. volgens mij is het een stuk asfalt dat glimt.
2. eh ja.... was zo donker, ik dacht dat valt toch niet op. Onder bij de voerbak (links ernaast heb ik ook een flaretje weggecloned. Voor wat betreft die akker: toch even inzoomen en kijken wat ik doe, dus, ook al is het zo donker. Zal deze foto binnenkort nog eens door de nabewerking gooien.

@ all: dank voor de reacties.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Hele mooie platen, met nummer 5 als topper. In nummer 4 mis ik alleen wel een onderwerp.
Foto 6 vind ik wat buiten je serie passen. Van leegte naar relatieve drukte.

@oneshot: ik zie ook iets bij de afrit. Een puntje flare of wat het ook moge zijn.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Bij deze foto's passen woorden van Ede Staal, chansonnier en wereldberoemd binnen de Groninger provinciegrenzen ;-)

Dat is mien laand, mien Hogelaand...

(Hogeland is hier even toegepast als geografisch rekbaar begrip 8) )

Bij #3 had ik aan de onderkant nog wel ietsje meer gras willen zien. Nu begint de foto daar wat abrupt.
#4 had wel een nd4 of zelfs nd8 filter kunnen gebruiken denk ik.
En #5. Helemaal met je eens! Persoonlijk zou ik proberen te kijken wat een hele lage horizon hier doet. En dan bedoel ik dat je onderaan de details in het zand mooi zichtbaar hebt in combinatie met de uitgestrektheid en een blauwe lucht.

Goed werk wederom!
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooie serie met goed gebruik van het filter. Goed de leegte weergegeven. Alleen bij 3 en 6 vind ik dat minder. Vooral 3 past de voorgrond niet echt. Voor de rest complimenten!
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie en goedverzorgde serie met ruimtelijke en rustige landschapjes en mooie natuurlijke lijnen.
Foto 2 en 5 spreken mij vanwege de compo en lijnen het meeste aan.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Coen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 17:29
WoonplaatsCOLON Wateringen

Wat is ons land toch plat...

Mooie foto's trouwens... 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar