Net als 15.999.999 andere nederlanders...

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Ik heb zo'n vermoeden dat er in dit land de afgelopen 2 dagen meer bytes aan winterfoto's geschoten zijn dan er 10 jaar geleden op alle harde schijven in de wereld beschikbaar waren..

toch ook maar mijn bescheiden bijdrage. (het was alweer te lang geleden dat ik wat plaatjes gepost heb)

de 21e was hier een hardnekkige (en vooral koude!) mist. Verbluffend hoe het weer mijn gemoedstoestand wist te vinden!

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

De 22e kwam er prachtig licht van de zon die nog net niet op was.. Voordat de paarden en schapen bijgevoerd moesten worden -moest- ik weer met m'n trouwe rebel een rondje langs de boerderij maken

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

En, zoals altijd, weer geintereseerd in opbouwende kritieken :)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

De eerste twee voor mij Gerben!! Prachtig!!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Mooie serie, ik ben op de 21e ook nog aan het schieten geweest.
Was idd erg mistig, maar dat heb je heel netjes gedaan, lekkere koude platen.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Voor mij ook de eerste 2 het mooist. Mooie omzetting. De andere zijn wel mooi,maar om de een of andere reden minder mooi om naar te kijken.
Ik was gisteren op 't Leersumse veld, en inderdaad het leek alsof heel Nederland op pad was, met camera.
Het was overigens 100% genieten!

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Foto 2 en 3 voor mij Gerben, prachtig! Foto 1 is naar mijn smaak iets te druk.

Het lijkt hier wel of bij foto 4 een vignettering rond de boom ligt, maar dat kan ook mijn scherm liggen.
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
Gebruikers-avatar
Nolleos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 19:40
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Voor mij foto's 2 en 3. Ik vind de kleuren van 4 en 5 wat minder. Heb je die in Photoshop aangebracht of waren ze al zo?

gr, Ton
Canon EOS 50D/Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM/Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM/Speedlite 430EX/PS CC 2014 (Mac)/Aperture 3/mijn Flickr
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

bedankt zover :)

De vignettering in foto 4 klopt.. met een minimale 'radial exposure' (Heel aangenaam filtertje) de kruin iets naar voren getrokken.
De kleuren van 4 en 5 waren zo: ze zijn genomen vlak voor de zon daadwerkelijk op kwam, en de foto is richting het westen genomen. dit is werkelijk hoe ik het zag gistermorgen...

met name foto 3 is mij zelf heel dierbaar...
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar