Burgers Zoo Arnhem.

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je hebt een leuke serie weggezet Rob. Goede reclame voor het uitstapje voor volgende week :!:
1] Mooi portretje.
2] Mooie compositie, jammer dat het hek in de achtergrond zichtbaar is.
3] Misschien de moeite om van een lager standpunt te nemen? Nu niet slecht, maar dan misschien nog beter.
4] Mooi belicht, maar het bovenste had er van mij niet bij gehoeven.
5] Ze kijken tegen de rand van de foto aan. Was het mogelijk de camera iets naar rechts te draaien?
6] Netjes.
7] Ook deze kijkt tegen de rand aan. Was dat niet geweest was het vast een hele mooie geweest.
8] Gewoon genieten.
9] Niet verkeerd, maar het hek weer.....
Akumal

Geert Thanx voor de reactie, heb goede promo gemaakt voor het uitstapje he! :lol:
1. toch mis ik ietjes scherpte in het hoofd, volgens mij heb ik scherpgestelt op lichaam en niet hoofd. Ik had denk ik moeten scherp stellen op hoofd en compo verschuifen.
2 en 9, ja wat kun je aan een hek doen?
3, helemaal mee eens.
4 hek is wel irritant, maar als je dit ook wegcrop, krijg je misschien beetje raar formaat?
5 klopt. aandachspunt voor de volgende keer.
7 "pietje" had ik centraal genomen, had hem eerst andersom gecropt maar dat vond ik ook niet zo mooi ivm houdstuk waar hij op zit.

8thanx.
Rob.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Fraaie serie, hoor. Bij de panters is het eigenlijk niet mogelijk om deze er op te krijgen zonder hek. Eigenlijk stoort mij dat ook niet zo, want het is een dierentuin serie. Verder fraaie foto's.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Heb niet zo'n zin om ze allemaal apart te bespreken... maar beter een kleine reactie dan helemaal geen reactie, denk ik dan.. :wink:

Globale indruk, ziet er goed uit.. en mijn persoonlijke favoriet is Nr5..... Dat vind ik een hele mooie...
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ziet er qua scherpte en kleur allemaal mooi uit. De compositie kan denk ik nog wel wat beter in sommige gevallen. Foto 5 is mijn favoriet.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuke serie en qua kleur en scherpte zien ze er prima uit (alleen foto 1 mist in mijn ogen iets aan scherpte op zijn kop).
Wat betreft de composities zijn er enkele bij, zoals foto 1, 5, 7, waarbij de beesten als het ware de foto uitkijken....door de lege ruimte als kijkruimte te gebruiken, zodat de ze de foto inkijken, oogt vaak prettiger.
De hekken in de achtergrond kun je helaas bij dierentuinfoto's niet altijd voorkomen. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Een mooie verzorgde serie. Gezien de commentaren kunnen de compo's beter maar de scherpte en belichting zijn echt OK.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Hele mooie serie maar ik vind dat je bij nr. 5 wat te veel unsharp mask hebt gebruikt, de beestjes springen wel lekker uit de foto maar de vacht van de beestjes wordt er niet mooier van je ziet ook op het mos allemaal witte puntjes die eerst waarschijnlijk bijna niet zichtbaar waren.
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

goede serie weggezet, mooie scherpte (bij eentje zelfs iets te) en mooie kleuren.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Inderdaad, qua compositie had er op de foto's waar de beesten een bepaalde kant opkijken wat meer "vlees" aan de foto mogen zitten.
Maar verder... ronduit prachtig en zou je op je mieter moeten krijgen als je niet zorgt dat deze foto's in één of ander dierenboek afgedrukt worden.
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Nummer 5 is mijn favoriet. Inderdaad waar wat men zegt over compositie en teveel scherpte ingebracht. Maar de kleuren zijn door het (waterige?) zonnetje erg mooi vind ik. Daarnaast zijn het gewoon de grappigste beetsjes die er zijn!

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Akumal

Iedereen bedankt voor jullie reacties :wink: , de tips qua compo en af en toe iets teveel USM zijn duidelijk.
Hier zal ik zekers rekening mee houden.
Thanx Rob.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto´s!

Dat je dit met de 70/300 IS haalt zeg. Heb je ook geflitst?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Akumal

Bedankt Aestiva,

ik heb geflitst (standaard fliser van 400d) bij nr. 6, Flash -2. Was drama, gisteren geschoten, het was er pikke donker, mede dankzij slechte weer.

nr 7 ook geflitst, Flash -1, was beter licht.

groet rob.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar