Zoo leuk!

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Helaas is gisteren mijn camera ter reparatie ingeleverd dus zal ik het de eerstkomende weken even met m’n ‘archieven’ moeten doen… :(

Vorige maand in Fuengirola o.a. foto’s van de Ringstaart Maki en een schattig Colobus aapje (Franjeaapje) gemaakt.
Vooral de Ringstaart Maki’s zijn zulke leuke en nieuwschierige (half-)aapjes die gewillig poseren; ze zijn dan ook absoluut mijn favoriete zoo-onderwerp!

De foto’s zijn onbewerkt,
Opmerkingen zijn meer dan welkom!

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93475[/img]


2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93476[/img]


3. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93477[/img]


groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Wat betreft je camera erg rot dat je hem lang kwijt bent.

Wat de foto's betreft ben blij dat je in je archief nog wat had zitten want dit zijn 3 hele mooie foto's. Mijn voorkeur gaat uit naar foto 1 wat een lief koppie. Maar eigenlijk zijn ze niet zo lief in het wild zijn het echt rot beesten.

Ik zou ze nog wel even nabwerken want dan worden ze nog mooier.


Gr. Chris
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Tja, zou toch nog even wat nabewerken. Even de puntjes op de i. Al zien deze foto's er zo ook al leuk uit.

Qua compositie: 1 en 2 missen stukjes kop en oren. Jammer. 3 is perfect gecomposeerd.

Ondanks dat (en nu beoordeel ik op emotie) vind ik het alledrie machtige foto's!

1: oh schrik ik kom op de foto! Is mijn haar wel goed?

2: He fotograaf, zie je mij wel staan? ik wil op de foto!

3: Oh wat lief! Bij mama op schoot! En ik kijk naar papa.

Mooie foto's!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Leuke foto's met de eerste een hele leuke uitdrukking. Bij de tweede vind ik het niet zo erg dat stukjes missen van de kop. Het is een close-up. Wel zou het beter zijn om de ogen wat hoger in beeld te plaatsen. Bij de eerste mist wel een stukje oor, maar is leuk genoeg. Derde is een schattig plaatje.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

sluit me aan bij de vorige opmerkingen, verder gewoon genieten van lekkere koppies, buiten de kleine puntjes goede opname''s goed nagedacht over de compo's, scherpte goed gekozen en mooi kleurgebruik.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

en Zo(o) mooi.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mooie koppies en vooral op foto 1 en 3, waarvan ik foto 3 het mooist vind....mooi in beeld gebracht met een bepaalde sfeer en verhaal. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

mooi hoor... vooral je 3e een prachtige compositie....
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Bedankt voor de leuke feedback :wink: !

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Alle 3 mooie foto's
Waarvan 3 echt de topper is uit deze serie!
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Nou, zoek nog maar naar meer foto's in je archief. Deze serie is het tonen zeker waard. Foto 3 is mijn favoriet.

Ik wacht geduldig af op de volgende serie. :)
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Nr2 en 3 zijn erg fraai lekker doorgaan zo.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

1 en 2 zijn leuke 'kiekeboe' plaatjes, die lekker wegkijken.
Scherpte ligt op de goede plaatsen.

3 is absoluut mijn favoriet, ik hou van de sfeer die je hebt weten vast te leggen.
Deed mij meteen denken aan twee fotos van één van mijn favoriete dierenfotografen Hennie van Heerden, te weten deze en deze.

Wat (hopelijk opbouwend) commentaar:
1. misschien wat meer ruimte aan de bovenkant
2. ik vind het een beetje jammer dat de kop en oortjes deels afgesneden zijn.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Thanks!!!!
Iedereen bedankt voor het plaatsen van een reactie!

@dulfer:
Ik voel me zeer vereerd door de vergelijking met deze Hennie van Heerden :shock: wauw wat een spetterende foto's zeg!! Maar zo goed voel ik me echt nog niet hoor, dit zijn gewoon toevalstreffers geweest na een middagje dierentuin. Gewoon een kwestie van veel zoeken en een beetje geluk hebben, denk ik :wink:.

Maar nogmaals bedankt,

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
hvhe1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2008 16:17
WoonplaatsCOLON Tonden
CONTACTCOLON

Alle 3 zijn het prachtplaatjes! Vooral 3 vind ik er uit springen. Je hebt de kwetsbaarheid in de ogen van het kleintje prachtig vast weten te leggen.
Wat ik moeilijk vind aan Maki's fotograferen is dat de witte gedeelten van de vacht snel uitbleken; mijn uitgangspunt bij deze beestjes is dan ook vaak 0,5 of zelfs 0,75 stop onderbelichting.

Hartelijk bedankt voor de complimenten overigens! Ik werd op dit forum geattendeerd door mijn schoonzus die vertelde dat mijn naam werd genoemd. Voelt toch wat vreemd hoor, om je naam zo tegen te komen! :lol: Maar wel erg leuk te merken dat jullie de foto's leuk vinden!

Hartelijke groeten,
Hennie van Heerden

http://www.flickr.com/photos/hvhe1/
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

HOI,

Ik vind foto 3 het mooiste. Een bijzonder moment heb je vastgelegt. Hoe is het inmiddels met je camera?

gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

@ hvhe1
Hai Hennie, echt ontzettend leuk om je reactie hier te lezen! Dat internet staat voor niets ha ha.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik je foto's echt geweldig vind! van Afrika tot voor je raam... allemaal subliem! Bedankt voor je tip over de witte delen van de Maki, zal het eens uitproberen als ik weer in Fuengirola of andere dierentuin ben! Trouwens ontzettend leuk om te lezen dat je ook zo enthousiast over de Fuengirola Zoo bent, ik vind het nl. ook echt de allermooiste dierentuin die ik ken. Klein, maar zo mooi verzorgd. Het was mijn tweede bezoek en ik hoop er nogmaals naar toe te gaan, zeker nu ik mijn objectieven aan het upgraden ben. Deze foto's zijn met een relatief 'matige' lens gemaakt (de Sigma 18-200 zonder beeldstabilisatie) en die krijgt hier over het algemeen niet al te veel lovende kritieken....
Nogmaals bedankt en ik hoop jou en je foto's hier vaker tegen te komen!

@ dennis vrooland
Hai Dennis, bedankt voor je reactie, en wat leuk dat je naar mijn camera informeert! Ik had twee weken een vreselijke depressie (ha ha grapje), maar ik heb hem weer terug, gelukkig. De sensor had last van een stuk of 24 verkeerd afgestelde pixels waardoor er in donkere foto's vaste rode vlekjes opdoken, deze pixels (volgens mij ook wel 'hot pixels'genoemd) zijn weer netjes bijgesteld! Ik ben weer helemaal heppie! En knip er inmiddels weer vrolijk op los! :D

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar