Kleine Duitse havenstadjes, o.a. met KITLENS

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Van de zomer zijn de 350D, de kitlens en ik een middag in Greetsiel geweest. De foto's van de haven moet ik nog selecteren, maar de foto's van de molen wil ik jullie niet onthouden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
En deze lag er blijkbaar al een tijdje....

Afbeelding

Zoals altijd graag jullie commentaar
Laatst gewijzigd door 2 op VFRood, in totaal 30 keer gewijzigd.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Greetsiel? Dat ligt toch in Ost-Friesland. Een gebied dat nou niet bekend staat als 'mooi' of als toeristische trekpleister. Met deze platen kan de plaatselijke VVV laten zien hoe prachtig het gebied is. Wat een mooie kleuren.
adbruin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 07:07
WoonplaatsCOLON Tolkamer
CONTACTCOLON

Een serietje om even voor te gaan zitten Vfrood. Daar gaat ie:

Foto 1:
De foto is zeer zorgvuldig gecomposteerd. Dit maakt ook de foto. Alles is aanwezig; voorgrond, zichtlijnen, diagonalen en perspectief en diepte. Scherpte van de foto ook dik in orde lijkt me. Heb je een pola filter? Dit zou volgens mij de mooie wolkenlucht nog meer benadrukt hebben. Kleur en verzadiging vind ik zeer prettig.

Ik denk dat deze foto het verdient om de nabewerking nog iets aan te passen. Er lijkt een zweempje over de foto te liggen waardoor eea wat grijzig overkomt. Misschien een kleine aanpassing dmv color balans in de hoge lichten? De foto verdient het echt. Mooi Neerlands landschap.

Foto 2:
Zo is duidelijk te zien wat een verschil van standpunt doet met een foto. Op zicht bevat het de zelfde elementen als foto 1 maar is wat mij betreft duidelijk de mindere van de twee. Er zit minder dieptelijn in tov foto 1 en de voorgrond is naar mijn smaak door het riet net iets teveel van het goede.

Foto 3;
Origineel standpunt waarbij de relatie tussen de voorste en achterste molen zorgt voor een zeer goed diepte effect. Ook de compositie bij deze foto vind ik weer zeer goed gekozen. De foto geeft een goed gevoel over een echt Nederlands gezicht. Wel vind ik persoonlijk de voorgrond net iets te massaal. Heb je al eens overwogen om iets van de onderzijde af te snijden?

Foto 4:
Origineel standpunt wederom. Maar dit vind ik de mindere foto van de andere foto’s. Ik weet niet goed waarom maar ik mis de wijdte die je verwacht aan het einde van de wiek. En er staat misschien wel teveel op wat de aandacht afleid van het hoofdobject.

Goede serie met voldoende kwaliteit. Je oog voor compositie is mi goed ontwikkeld en duidelijk een sterkste kant van je. Technisch heb je alles volgens mij ook aardig onder controle dus dat belooft wat voor de toekomt……
Groet, Ad
[url=http://www.adbfotografie.nl]Link van mijn webstek[/url]
[url=http://addebruin.blogspot.com/]Mijn weblog[/url]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

hannovandijk schreefCOLONGreetsiel? Dat ligt toch in Ost-Friesland. Een gebied dat nou niet bekend staat als 'mooi' of als toeristische trekpleister. Met deze platen kan de plaatselijke VVV laten zien hoe prachtig het gebied is. Wat een mooie kleuren.
Als het heel mooi zomerweer is, kun je daar echt over de koppen lopen! Toen ik deze foto's maakte, begon het net (na een grijzige dag) weer op te klaren. Greetsiel ligt inderdaad in Duitsland aan de Waddenkust in Ost-Friesland.

@@: Dit was met pola :) Alleen was het tijdstip niet gunstig.
Het grijze zal ik nog naar kijken. het valt me niet zo op, maar wellicht nog even bijsturen bij de molen. Die's wit :)
@ plaatje 3: Yep, ik heb ook overwogen om nog wat weg te snijden, alleen komt er dan een panoramaplaatje. Ook wel leuk, maar niet geheel mijn bedoeling.
@ plaatje 4: Heb hier al wat weggecropt, voornamelijk woningbouw. Ben hier slachtoffer geworden van een scherptediepte-aanval. Had makkelijk op 3,5 kunnen diafragmeren en dan scherpstellen op de 6e lat of zo, dan was-ie heel mooi weggelopen, maar vind hem zelf zo wel leuk :)
Ik ga er vanuit, dat hij er volgend jaar ook nog wel ligt.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
adbruin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 07:07
WoonplaatsCOLON Tolkamer
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLON
hannovandijk schreefCOLONGreetsiel? Dat ligt toch in Ost-Friesland. Een gebied dat nou niet bekend staat als 'mooi' of als toeristische trekpleister. Met deze platen kan de plaatselijke VVV laten zien hoe prachtig het gebied is. Wat een mooie kleuren.
Als het heel mooi zomerweer is, kun je daar echt over de koppen lopen! Toen ik deze foto's maakte, begon het net (na een grijzige dag) weer op te klaren. Greetsiel ligt inderdaad in Duitsland aan de Waddenkust in Ost-Friesland.
Daar gaat mijn opmerking over het Neerlands landschap :o :oops: :cry: :lol: :lol:
Groet, Ad
[url=http://www.adbfotografie.nl]Link van mijn webstek[/url]
[url=http://addebruin.blogspot.com/]Mijn weblog[/url]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kun je niet met grote letters erbij zetten met kitlens, hier bewijst het stukje plastic wederom zijn kracht, mits een beetje geknepen is dit een prima lensje voor dit soort foto's.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Lol. Op verzoek dan maar :)

Dankjewel voor het commentaar.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mag best benadrukt worden, nu is het niet de bedoeling natuurlijk dat hier weer een oeverloze discussie los gaat barsten over de kitlens goed of niet :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Is ook helemaal niet de bedoeling, hoor. Maar ik vind het een leuke lens om mee te fotograferen, hoewel ik ook de 24-105 mag gebruiken en ergens volgend jaar nog een UWA hoop aan te schaffen.

De kitlens zal waarschijnlijk nooit verdwijnen, in tegenstelling tot de 55-200 die ik er samen mee aangeschaft heb.

Nadelen zijn natuurlijk wel, dat je meer moet knijpen en nabewerken.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLON...
@@: Dit was met pola :) Alleen was het tijdstip niet gunstig. ...
Ik kan het mis hebben, maar het lijkt er meer op dat de hoek tov de zon niet optimaal was voor je polafilter. Deze werkt het beste als camera en zon in een hoek van 90 graden van elkaar zijn (ff kort door de bocht).

Daarnaast kan het contrast wel wat omhoog. Verder prima platen.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dat bedoel ik ook :)

Om drie uur was de hoek tussen waar ik stond en de molens niet goed. De zon stond wel in het zuiden, maar nog redelijk hoog :)

Fotografie-richting was ruw-weg west-oost.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een prima en kleurrijke serie waarvan ik, vanwege de compo, foto 1 het mooist vind.....dit zo'n beetje om dezelfde redenen als adbruin in zijn post al aangeeft.
Bij sommige foto's komen enkele delen, zoals het gras op foto 3, mij iets te verscherpt over.....of lijkt dat misschien zo en heb ik het mis. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Nr3 echt een plaatje....
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dankjewel! Vind 'm zelf ook wel wat hebben. Heb er ook aan gedacht om nog te croppen, maar vind hem zo toch mooier, zoals ik al meldde.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Vraagje....

Ik wil dit voortzetten en proberen zo veel mogelijk Ost-Friese havenplaatsjes in beeld te brengen.

Zou ik, om dit consistent te doen, me moeten beperken tot de kitlens of zou ik ook de 24-105 en de 10-22 (nog niet in bezit) mogen gebruiken?

De serie zal niet alleen bestaan uit landschap, maar ook uit bootfoto's, sluisfoto's en leuke huisjesfoto's en havenfoto's natuurlijk.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

als je deze serie voort wil zetten, wat me een leuk plan lijkt, zou ik de titel even aanpassen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

zeer mooie foto's zeg!! :)
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
ES-Fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2006 18:55

Okee, ik ga een poging doen tot.

Foto 1
Mooie kleurrijke foto, zijn ze wederom bijna allemaal. Jammer op de achtergrond de snelweg? En die grote paal boven de voorste molen uit. ;)
Foto 2
De rode kano's komen lekker kleurrijk uit. Niets op aan te merken eigenlich.
Foto 3
Deze foto spreekt mij niet zo aan meer omdat de voorste molen er maar half opstaat. De lucht en de omgeving daarintegen zijn wel prachtig vastgelegd.
Foto 4
Leuke foto alleen ik mis wat. Sorry dat kan ik moeilijk uitleggen.

Een zéér geslaagde serie, endat allemaal met een kitlensje.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar