Herfstsferen, maar welke ?

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Eergisteren met 22 m/v door door Schoffie weer eens flink bezig gehouden met herfstsferen.

Veel materiaal mee terug en flink weten de reduceren. Toch wat dilemma's, welke oog nu het lekkers.

Deze drie bv, welke komt prettig op jou over en waarom ?

aAfbeelding


bAfbeelding

cAfbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Kijk dit is nu een onderschrift...
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

voor mij zonder twijfel de 1e. Bij die foto zit ik gelijk een verhaaltje te bedenken terwijl bij die anderen ik zit te zoeken naar een rustpunt in de foto.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar de laatste en dan puur om de compositie, maar het is moeilijk te beoordelen omdat ik foto 1 meteen in zijn geheel zie en voor foto 2 en 3 moet ik scrollen.
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Voor mij foto 3, bij de eerste 2 vind ik het onderwerp zo centraal staan.
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
Gebruikers-avatar
Dirk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 20:35
WoonplaatsCOLON Waalre

Hoewel foto 1 als totaal beeld mijn voorkeur heeft, doet de beperkte DOF dat weer teniet. Het is net alsof je ergens in gezogen wordt. Door de context te zien, onstaat er zoals al gezegd werd een stuk ruimte voor fantasie en interpretatie
Foto 3 voelt daarin prettiger.
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Foto 1. Waarom? Weet ik niet... smaken verschillen..!
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Voor mij foto 1 en in iets wat mindere mate foto 3. Bij foto 1 blijft mijn aandacht bij de 2 scherpe paddo's hangen. Foto 3 heeft dat wat in mindere mate al vind ik de compo beter dan foto 1.
Bij foto 2 kan ik in mijn ogen niet echt een rustpunt vinden, de omgeving is te 'scherp'.

Groetjes,

Mariska
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Voor mij valt foto 2 het eerste af....hierbij ligt imo de scherpte niet op de zwammetjes maar iets erachter.
Op foto 1 ogen de zwammen het scherpst maar doordat er meer van de omgeving te zien is, houden deze niet mijn aandacht vast wat bij foto 3 wel het geval is.
De compo van foto 3 vind ik dus de beste, de zwammetjes zijn het onderwerp en deze foto komt rustiger over, wel had deze iets scherper gemogen en een iets lager standpunt. :wink:

Voor mij dus foto 3.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Grappig hoe ik van mijn eigen foto's snel veel leer op deze manier.
Kijk er nu weer heel anders na dan vanochtend.

Dank voor jullie reacties, geeft weer genoeg stof tot nadenken bij nieuwe plaatjes.
Reacties blijven welkom, ze zijn voor een ieder zeer leerzaam en zeker voor mij.

Edit.. Wow meer dan 200 maal bekeken dit topic..
Kijk dit is nu een onderschrift...
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

foto 3 doet het voor mij, lekker rustig en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar details.
foto 1 mis ik wat meer scherptediepte
greetings stephan
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ga voor de grap eens #2 roepen. Ik weet dat dat niet conventioneel is, maar: "so what" (wel ff onderbouwen natuurlijk):

Dit is nu precies ook de reden waarom ik het niet zo heb op paddo foto's. Het zijn er vaak veel en slechts 1 of soms zelfs de helft staat er scherp op. Ik heb dan continue het gevoel dat ik m'n bril moet poetsen. Bij 2 zijn alle drie de paddo's in elk geval redelijk scherp, voor mij geeft dat veeel meer rust. Bovendien trekken ze zoveel aandacht dat de omgeving mij er niet zoveel meer toe doet.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Hallo Chris,

Ik zou voor foto 3 gaan. De scherpte ligt het lekkerste in het oog.
Je hebt leuke workies gemaakt die dag vooral waarbij ik en het paard neus aan neus staan.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zowel bij 1 en 3 heb je de scherpte goed liggen in mijn ogen. Aangezien 1 centraal is en 3 niet is voor mij de keuze niet moeilijk, doe mij 3 maar :wink:
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ik sluit me vooral bij geert h aan: #3 dus Chris.

Groet, Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Vmotion
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1157
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2006 16:04
WoonplaatsCOLON Voor mijn achtertuin
CONTACTCOLON

BartjeD Geplaatst:
Voor mij valt foto 2 het eerste af....hierbij ligt imo de scherpte niet op de zwammetjes maar iets erachter.
Op foto 1 ogen de zwammen het scherpst maar doordat er meer van de omgeving te zien is, houden deze niet mijn aandacht vast wat bij foto 3 wel het geval is.
De compo van foto 3 vind ik dus de beste, de zwammetjes zijn het onderwerp en deze foto komt rustiger over, wel had deze iets scherper gemogen en een iets lager standpunt.
Helemaal mee eens alleen denk ik niet dat het achter de zwammetjes de scherpte diepte ligt maar erboven voor mijn gevoel.

Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar