Dierentuin

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MDevil
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2007 20:52

Afgelopen zondag de recentelijk aangeschafte Canon 70 - 300 IS USM uitgeprobeerd.

Hier een paar foto's. Sommige heb ik wat verscherpt en bij een paar de kleuren wat aangepast. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en mij nog wat tips & trics kunnen geven.

1 )

Afbeelding

2 )

Afbeelding

3 )

Afbeelding

4 )

Afbeelding

5 )

Afbeelding

6 )

Afbeelding

7 )

Afbeelding

8 )

Afbeelding

9 )

Afbeelding
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Zo te zien is het uitproberen van je lens goed gelukt mijn voorkeur gaat uit naar 5,6 en 7

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit. 6 vind ik beter qua compo dan 5 en daarom zou ik 5 niet hebben geplaatst, lijken te veel op elkaar. 3 zou ik croppen. Links en rechts van de aap zijn hele delen foto die er niet toe doen.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Vind er zeker mooie scherpe platen bij zitten, maar je moet echt aan de slag met de compositie want er is er geen een spannend helaas. (centraal)
Ik-fotografeer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 14:16
WoonplaatsCOLON Driebruggen

Mooie scherpe foto's, dus de lens heeft zeker zijn nut bewezen maar ben het eens met mijn voorganger. De crop kan wel wat spannender.
www.ik-fotografeer.nl | Canon EOS20D | Sigma 18-50mm | Canon EF 17-40 F4L USM | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM | Sigma 170-500mm F5-6.3 APO DG |Canon Speedlite 550ex
Gebruikers-avatar
MDevil
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2007 20:52

Dank voor de reacties tot nu toe. Ik heb inderdaad nog moeite met de compositie. Komt denk ik omdat ik te krampachtig bezig ben met het onderwerp en daardoor dingen uit het oog verlies.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Als je merkt dat je te krampachtig met het onderwerp bezig bent ga je inderdaad wat vergeten. Wat kan helpen is om dan even te kijken zonder camera voor je ogen, bedenken wat je er hoe op wilt hebben en dan pas de camera voor je oog houden. Hiermee creëer je voor jezelf wat rust wat je veel kans terug kunt zien in je foto's.
Gebruikers-avatar
MDevil
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2007 20:52

geert h schreefCOLONAls je merkt dat je te krampachtig met het onderwerp bezig bent ga je inderdaad wat vergeten. Wat kan helpen is om dan even te kijken zonder camera voor je ogen, bedenken wat je er hoe op wilt hebben en dan pas de camera voor je oog houden. Hiermee creëer je voor jezelf wat rust wat je veel kans terug kunt zien in je foto's.
Dat is een goede tip, thanks :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar