Heide in de herfst.. + update

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Gisteren een aantal foto's op de heide gemaakt... de boompjes zijn nu in een mooie rood- bruinachtige kleur veranderd.

Ik zal er 2 plaatsen... Reactie's zijn uiteraard welkom..



Afbeelding
1


Afbeelding
2

Groet,
Laatst gewijzigd door 1 op Natuurfreak, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
slayne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 301
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 17:59
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Tja...wat wil je dat ik er van zeg?? Het zijn gewoon mooie foto's waar ik eigenlijk niets op aan te merken heb. Jammer dat de lucht niet iets blauwer is maar ja... dat heb je niet in de hand.
Gr. slayne
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Op zich hele mooie foto's er zit ook diepte in. Maar ik mis inderdaad het blauw van de lucht maar ook wel wat kleur van de heide. Misschien de foto meer contrast en kleur meegeven?

Gr. Chris
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ slayne
Bedankt voor je reactie..... Ik had ook liever een andere lucht gehad (hoewel deze lucht ook best bij het herfstgevoel past :) ) maar het ging mij hoofdzakelijk om de mooie rode boompjes in het heide landschap.. En aangezien deze boompjes niet echt lang deze kleur houden (en het gisteren enigzins goed weer was) heb ik ze alvast gemaakt.. En gezien de weersvooruitzichten heb ik weinig vertrouwen dat er snel betere omstandigheden komen...

@ sunnyboy
Bedankt voor je reactie..
Zie v.w.b. de lucht mijn bovenstaande opmerking..
Voor wat betreft de hei, die is al zo goed als uitgebloeid dus de kleur is voor het grootste gedeelte al weg.. Ik ben al blij met de kleur die je nog op de foto kunt zien die voor een groot gedeelte versterkt wordt door het warme licht van de avondzon. Zodra de zon achter de wolken verdween zag de hei er als een grouwe massa uit... Dus voor mooie gekleurde hei is dit niet meer het juiste tijdstip dan moet je een paar weken eerder op pad.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Twee mooie foto's en beide een beetje in de Natuurfreak stijl, met mooie rustig en natuurlijke kleuren en rustige compo's.
Beide hebben ze wel iets maar de eerste spreekt mij qua compo niet iets meer aan.

De hei heeft inderdaad nu niet meer die mooie warme kleur....ik ging twee weken geleden op pad en was toen ook al te laat..... :cry:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Mooi hoor Natuurfreak.
De foto's zien er goed uit , mooie kleur en lekker scherp.
Op de compo ook niets aan te merken .
Het gaat beginnen hooooor Die mooie herfst :) :)

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ BartjeD
Bedankt voor je reactie Bart... De heide is idd niet echt mooi meer maar met een zacht avondzonnetje (die op het moment zeldzaam is) kun je toch nog proberen het maximale te halen uit de omstandigheden... Ik had wel een andere setting kunnen kiezen tijdens de nabewerking om intensere kleuren te krijgen, maar wil het wel een beetje in de buurt houden met wat ik zelf zag..

@ Erwin S
bedankt Erwin..
Yep de herfst is weer begonnen.. dat wordt weer volop foto’s maken.. hoewel ik de laatste weken weinig inspiratie heb.. maar dat komt vanzelf wel weer... 8)
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Die inspiratie komt idd vanzelf wel weer.
Ik had hetzelfde probleem hoor , alles is uitgebloeid, en de herfst nog niet ingezet.
Dan wil je wel op pad maar loop je eigenlijk alleen maar te zoeken.

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Erwin S schreefCOLONDie inspiratie komt idd vanzelf wel weer.
Ik had hetzelfde probleem hoor , alles is uitgebloeid, en de herfst nog niet ingezet.
Dan wil je wel op pad maar loop je eigenlijk alleen maar te zoeken.

Erwin.
herkenbaar...
de laatste 2 weken ga ik regelmatig tegen beter weten in op pad... dan weet ik eigenlijk al dat ik met niks thuis kom, maar goed, alleen het kijken is ook al leuk, denk ik dan.. :)
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

ook hier zijn ze mooi hoor, dit weekeinde toch maar weer de Hei op, het weer wordt beter.
grt,bouk.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Bouk,
Bedankt voor je reactie, Bouk.. Ik kijk alvast naar je serie uit en ik hoop voor je dat het weer een beetje gunstig is... succes! 8)




Hier nog even een iets andere versie van Nr2.. ik kon niet goed kiezen tussen deze compo's..
Afbeelding
3




En nog even een beeldvullende boom waarbij de kleuren van de bladeren goed tot zn recht komen... Misschien wel een beetje gewaagd om de boom beeldvullend te maken?
Afbeelding
4


Groet,
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Ik vind de tweede versie van nr. 2 persoonlijk beter. Doordat de struik op de voorgrond iets duidelijker naar voren komt wordt de foto sprekender. Met betrekking tot de beeldvullende boom ben ik van mening dat ie gewoon lekker wegkijkt, lekker scherp ook. Gulden sneden zijn iig niet altijd heilig. Aan de andere kant: de kruin van de boom is ook niet symetrisch en misschien bepaalt dat okk wel de aantrekkelijkheid, maar dat weer terzijde. Mooie foto's dus.

gr
David
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Mooie rustige serie - zoals eigenlijk gebruikelijk - waarbij mijn voorkeur uitgaat naar foto #1.

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

De tweede serie komt bij mij rustiger en kleurrijker over. Ik vind de laatste foto met die boom centraal erin heel erg mooi.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Mooie serie 1 en 3 vind ik het mooist 4 vind ik ook de boom erg centraal in beeld

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ook je update zijn twee foto's met rustige compo's en mooie natuurlijke kleuren.
Kiezen tussen #2 of 3 is inderdaad erg lastig....ik neig naar 3, deze compo spreekt me denk ik toch meer aan.....maar vraag me niet waarom. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ dtmn
bedankt voor je uitgebreide reactie..

@ Miccie
thanks Michel voor je reactie..


@Sunnyboy
bedankt voor je reactie..

@ bacovuikie
thanks..

@BartjeD
bedankt bart... achteraf vind ik #3 toch ook de betere van de twee versie's...
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooie foto's. De kleuren contrasteren toch wel mooi ook al is de lucht niet zo blauw.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar